Επιλογή γλώσσας

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

Ο δρόμος που προτείνει η ΚΝΕ στη νέα γενιά είναι να τολμήσει για να ζήσει όπως της αξίζει και όχι απλά να επιβιώνει


Να ζεις, να τολμάς, να προχωράς - Για την κοινωνία της πραγματικής ελευθερίας, τον σοσιαλισμό
» είναι το σύνθημα του 47ου Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή, οι εκδηλώσεις του οποίου κορυφώνονται το τριήμερο 23-24-25 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα. Γιατί επιλέξατε αυτό το σύνθημα;

Το σύνθημα του 47ου Φεστιβάλ γεννήθηκε μέσα στους αγώνες του λαού μας, εκεί που όλο το προηγούμενο διάστημα, με την καθοριστική στάση των κομμουνιστών σε όλα τα ζητήματα, έσπασε στην πράξη ο φόβος και ο συμβιβασμός, ανέβηκε το μαχητικό, διεκδικητικό «φρόνημα» των εργαζομένων και της νεολαίας. Αντίστοιχα και στη νεολαία, με την πρωτοπόρα συμβολή της ΚΝΕ, πυροδοτήθηκαν σημαντικοί αγώνες στους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους, στους σπουδαστές της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Το σύνθημα αντανακλά τη δράση και την αποφασιστικότητα χιλιάδων ανθρώπων όλων των ηλικιών, που τόσο απέναντι στις φλόγες όλο το καλοκαίρι, όσο και απέναντι στην πολιτική που τους συνθλίβει, έκαναν βίωμα ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό! Αποτυπώνει την αλληλεγγύη που απλόχερα έδειξε και δείχνει ένα μεγάλο κομμάτι νεολαίας πολύμορφα και στους πυρόπληκτους. Μάλιστα, έχουμε φροντίσει αυτή η αλληλεγγύη να εκφραστεί και στο Φεστιβάλ, με ειδικό χώρο όπου θα γίνεται συλλογή ειδών που έχουν ανάγκη. 

Το 47ο Φεστιβάλ πραγματοποιείται σε μια χρονική συγκυρία όπου έχουν προηγηθεί καταστροφικές πυρκαγιές, η πανδημία είναι εδώ, τα σχολεία έχουν ανοίξει, αναμένεται άνοιγμα των ΑΕΙ και εν γένει θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα που απαιτούν στρατηγικές, δηλαδή σε βάθος και με προοπτική, απαντήσεις. Ποια είναι η στάση που, σύμφωνα με την ΚΝΕ, πρέπει να κρατήσει η νεολαία απέναντι στα παραπάνω;

Συνεχίζοντας από την προηγούμενη ερώτησή σας, ο δρόμος που προτείνει η ΚΝΕ στη νέα γενιά, ως απάντηση για όλα τα ζητήματα που αναφέρατε είναι, ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ για να ζήσει όπως της αξίζει και όχι απλά να επιβιώνει. ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ και να προχωρήσει μπροστά, αφήνοντας πίσω όσους προσπαθούν να την πείσουν ότι δεν υπάρχει εναλλακτική από τη σημερινή εκμεταλλευτική κοινωνία που σαπίζει. ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ και να μπει ορμητικά στον αγώνα για μια κοινωνία στο ύψος των σύγχρονων δυνατοτήτων που η ανθρώπινη εργασία έχει δημιουργήσει.

Η πραγματική τόλμη είναι να αμφισβητείς το αστικό κατεστημένο, να πηγαίνεις κόντρα στο -κυρίαρχο σήμερα- ρεύμα της υποταγής, στο «δεν αλλάζει τίποτα», της επιλογής του μικρότερου δήθεν κακού. Όταν φτιάχνουν νόμους για να περιορίσουν τη δράση των σωματείων, όταν δυναμώνει η καταστολή ως αναγκαίο συμπλήρωμα της αντιλαϊκής πολιτικής σε όλη την ΕΕ, τόλμη είναι να επιλέγεις τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη, την οργάνωση. Είναι η δράση στο μαθητικό συμβούλιο, στον Φοιτητικό Σύλλογο, είναι η οργάνωση στο σωματείο, η δραστήρια συμμετοχή στις διαδικασίες του κινήματος. Τελικά, επειδή η τόλμη στην πράξη απαιτεί και τόλμη στις ιδέες, τολμηρός είναι ο νέος και η νέα που παλεύουν μέσα από τις γραμμές και στο πλάι της ΚΝΕ.

Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη φετινή ΔΕΘ είπε ότι «το ισοζύγιο των ευκαιριών μεταφέρεται μπροστά για να γίνει θετικό υπέρ των νέων παντού: από την Παιδεία και την Εργασία, μέχρι το Περιβάλλον και την Ψηφιακή Επανάσταση». Πώς απαντάτε ως ΚΝΕ, τόσο στην προοπτική που έθεσε ο Κ. Μητσοτάκης, όσο και σε συγκεκριμένες εξαγγελίες του;

Το ισοζύγιο από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ είναι θετικό μόνο για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Για την ακρίβεια αυτοί τα παίρνουν όλα και οι νέοι άνθρωποι καλούνται να στηρίξουν τις ελπίδες τους στην κερδοφορία των λίγων, μήπως περισσέψει κάτι και για αυτούς.

Η εξαγγελία της κυβέρνησης για το «πρώτο ένσημο», για να πάρουμε το παράδειγμα που προβλήθηκε περισσότερο, ουσιαστικά δεν είναι παροχή προς τους νέους εργαζόμενους, αλλά προς τις επιχειρήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσουν πιο φθηνή εργατική δύναμη, με επιδότηση του κράτους.

Άλλωστε, το «ενδιαφέρον» της κυβέρνησης για τους νέους έχει αποδειχτεί με τα 10ωρα και τις απλήρωτες υπερωρίες του νόμου Χατζηδάκη, με το χτύπημα σε εργασιακά δικαιώματα νέων, όπως το εμφατικό παράδειγμα των εργαζομένων της e-food, με το σχολείο-εξεταστικό κέντρο και την Ελάχιστη Βάσης Εισαγωγής, που άφησε εκτός Πανεπιστήμιων 40.000 νέους, με την επέκταση των προγραμμάτων ανήλικης εργασίας, που μετατρέπουν τις δομές φροντίδας ανηλίκων σε γραφεία θηραμάτων για τα στόματα των «λύκων»!

Τα όνειρα της νέας γενιάς δεν χωράνε σε φιλοδωρήματα, αμοιβές με ρεπό και Gigabytes, που έχουν στόχο να κρύψουν την επίθεση στα δικαιώματα και τη ζωή των νέων ανθρώπων.

«Επιστροφή» του Φεστιβάλ της ΚΝΕ στο Πάρκο Τρίτση, μετά την περσινή αλλαγή χώρου λόγω της πανδημίας. Πως έχει διαμορφωθεί ο χώρος;

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ έχουμε ήδη αποδείξει έμπρακτα και όχι στα λόγια, ότι οργανωμένα και συλλογικά, χωρίς συμβιβασμό με τις δυσκολίες της πανδημίας, μπορούμε να εξασφαλίσουμε τη μαζική πολιτική δράση για την υπεράσπιση των συμφερόντων του λαού μας, τη διοργάνωση πληθώρας πολιτικών - πολιτιστικών εκδηλώσεων, παίρνοντας και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας των επισκεπτών του σε όλη την Ελλάδα. Το ίδιο κάνουμε και φέτος, με την επιστροφή μας στο Πάρκο Τρίτση. Ενδεικτικά:

-Ο χώρος του Πάρκου, στον οποίο θα εκταθούν οι εκδηλώσεις, είναι φέτος αυξημένος κατά 30% σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

-Θα υπάρχουν πέντε μεγάλες Σκηνές (η Κεντρική Σκηνή, η Λαϊκή Σκηνή, η Σκηνή Φοιτητών και Νέων Εργαζομένων, το Μαθητικό Στέκι και το Στέκι Πολιτισμού), στις οποίες θα βρίσκονται σε όλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων μέλη της ΚΝΕ επιφορτισμένα με το καθήκον να διευκολύνουν τους επισκέπτες να πάρουν τις θέσεις τους και να διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία των Σκηνών, παρουσία αποκλειστικά καθήμενων θεατών.

-Λαμβάνονται μέτρα για να αποφεύγεται ο συνωστισμός κατά την είσοδο και την έξοδο των επισκεπτών.

-Φυσικά θα υπάρχουν παντού στον χώρο αντισηπτικά και αυξημένα συνεργεία καθαριότητας.

Είναι σίγουρο ότι και οι επισκέπτες του Φεστιβάλ θα συμβάλλουν και αυτοί με τη σειρά τους στην τήρηση των παραπάνω μέτρων.

Είναι σίγουρο ότι όλοι οι επισκέπτες του Φεστιβάλ θα περιμένουν να δουν πώς η ΚΝΕ θα τιμήσει τον Μίκη Θεοδωράκη…

Ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν ένας από τους στυλοβάτες του Φεστιβάλ ΚΝΕ-«Οδηγητή» από τα πρώτα βήματα του θεσμού, ενώ η τελευταία φορά που βρέθηκε μαζί μας στις εκδηλώσεις ήταν πολύ πρόσφατα, στο 43ο Φεστιβάλ, το 2017. Θα φροντίσουμε να είναι μαζί μας και φέτος, αλλά και τα επόμενα χρόνια, μέσα από το τεράστιο έργο του.

Το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ εξαρχής είχε ανακοινώσει, μαζί με το υπόλοιπο πρόγραμμα των κεντρικών εκδηλώσεων στην Αθήνα, την πραγματοποίηση μεγάλης συναυλίας - αφιερώματος στον Μίκη Θεοδωράκη, σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου, με τίτλο «Είμαστε πολλοί, είμαστε όλοι (...) βήματα που βαδίζουν σίγουρα στο μέλλον» και τη συμμετοχή μεγάλων ερμηνευτών, μεταξύ των οποίων και η Μαρία Φαραντούρη, που συμπορεύτηκε για χρόνια μαζί του. Για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, θα ακούσουμε τους μοναδικούς στίχους από τις «Γειτονιές του κόσμου», υλοποιώντας την επιθυμία του αυτοί να επανεκτελεστούν στη σκηνή του Φεστιβάλ.

Ύστερα από το θλιβερό γεγονός του θανάτου του, αποφασίσαμε να αφιερώσουμε την τρίτη μέρα του Φεστιβάλ, το Σάββατο 25 Σεπτέμβρη, στον μεγάλο μας δημιουργό. Φυσικά, τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη θα ακουστούν στις συναυλίες του Γιώργου Νταλάρα, του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, καθώς και στο αφιέρωμα στον Δημήτρη Χριστοδούλου.

Το φετινό Φεστιβάλ συμπίπτει, επίσης, με τα 150 χρόνια από την Παρισινή Κομμούνα. Τι έχετε προβλέψει σχετικά με αυτή την επέτειο;

Το Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» σε όλη την πορεία του συνοδεύεται από την πεποίθηση ότι αυτή η κοινωνία αλλάζει και θα αλλάξει. Επομένως, η πρώτη εργατική επανάσταση στην Ιστορία, δηλαδή η Παρισινή Κομμούνα, δεν θα μπορούσε να μη δεσπόζει στις φετινές εκδηλώσεις του. Γι' αυτό και επιλέξαμε η κεντρική έκθεση του Φεστιβάλ να έχει θέμα «150 χρόνια από την Παρισινή Κομμούνα... Η πρώτη έφοδος στον ουρανό... Η σημερινή πάλη για να τον κατακτήσουμε...». Εκεί είναι αφιερωμένη και η κεντρική συζήτηση του Φεστιβάλ, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, στη Λαϊκή Σκηνή.

Επίσης, στο Στέκι Πολιτισμού του Φεστιβάλ θα ανέβει από τη θεατρική ομάδα της ΚΝΕ η παράσταση «Οι μέρες της Κομμούνας», του Μπέρτολτ Μπρεχτ, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την καλλιτεχνική και λογοτεχνική δημιουργία στα χρόνια της Κομμούνας και υπάρχει σχετική εικαστική έκθεση.

Στην έκθεση βιβλίου του Φεστιβάλ, ανάμεσα σε πολλά άλλα ενδιαφέροντα, θα μπορεί κανείς να βρει αρκετές εκδόσεις για την Παρισινή Κομμούνα, ενώ έχει ήδη κάνει «ντεμπούτο» στο κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube το ντοκιμαντέρ που ετοιμάστηκε με αφορμή την επέτειο, με γυρίσματα που πραγματοποιήθηκαν στο Παρίσι.

Τί άλλες εκδηλώσεις, ομιλίες ή συζητήσεις θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν οι επισκέπτες του 47ου Φεστιβάλ;

Στις 5 σκηνές του Φεστιβάλ θα ανέβουν συνολικά -μέσα στο τριήμερο- πάνω από 70 αγαπημένοι καλλιτέχνες, αλλά και ερασιτεχνικά συγκροτήματα, στα οποία πάντα το Φεστιβάλ δίνει βήμα. Ταυτόχρονα θα λειτουργούν 11 στέκια με το δικό τους πλούσιο πρόγραμμα συζητήσεων, αθλητικών δραστηριοτήτων, επιδείξεων κλπ.

Ξεχωρίζουμε τη «Διεθνούπολη» του Φεστιβάλ, όπου, για πρώτη φορά από το ξέσπασμα της πανδημίας, θα συναντηθούν αντιπροσωπείες 25 Κομμουνιστικών Νεολαιών από διάφορες χώρες. Εκεί θα πραγματοποιηθεί συζήτηση για τις εξελίξεις στο Αφγανιστάν, αλλά και εκδήλωση αλληλεγγύης στην Κούβα. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ακόμα, τη συζήτηση στο Στέκι Νέων εργαζομένων με τίτλο: "Με την οργάνωσή μας μπλοκάρουμε τον νόμο-έκτρωμα για τα εργασιακά μέσα σε κάθε χώρο δουλειάς!", τη συζήτηση στο Φοιτητικό Στέκι για την πορεία της πανδημίας και το ζήτημα της εμπιστοσύνης στην επιστήμη, τη διαδραστική συζήτηση στο Μαθητικό Στέκι κλπ.

Φυσικά υπάρχει η μεγάλη πολιτική συγκέντρωση το Σάββατο, με κεντρικό ομιλητή τον ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος Δημήτρη Κουτσούμπα, που φιλοδοξούμε να αποτελέσει μια δυναμική παρέμβαση του Κόμματος και της ΚΝΕ στις εξελίξεις.

 Συνέντευξης Νίκου Αμπατιέλου, στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τον δημοσιογράφο Γ. Μηλιώνη

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου