Πριν από μια εβδομάδα το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης εξέδωσε μια απαράδεκτη απόφαση (869/2021) κρίνοντας παράνομη και καταχρηστική την απεργία που είχαν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ.
Τα σημεία για τα οποία το δικαστήριο έκρινε παράνομη και καταχρηστική την απεργία είναι :
α. Δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη στον νόμο προπαρασκευαστική προθεσμία των τεσσάρων πλήρων ημερών κλπ.
β. Δεν αποδεικνύεται ότι έχει διατεθεί το αναγκαίο προσωπικό για τη διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας των υπηρεσιών μεταφοράς του ενάγοντος και τη συνακόλουθη εξυπηρέτηση στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου κλπ.
γ. Δεν τηρήθηκε η προϋπόθεση πρόσκλησης του ενάγοντος σε δημόσιο διάλογο κλπ.
δ. Τέλος, αποδεικνύεται ότι η επίδικη απεργιακή κινητοποίηση εξαγγέλθηκε προς προάσπιση μη μισθολογικών απαιτήσεων των εργαζομένων κλπ.
Παρακάτω στην ίδια απόφαση το συμπέρασμα που βγάζει το δικαστήριο είναι ότι ούτε τα 400 λεωφορεία που καλύπτουν τις γραμμές του ΟΑΣΘ και προφανώς πολύ περισσότερο τα 85 λεωφορεία του προσωπικού ασφαλείας δεν επαρκούν εν μέσω πανδημίας να εξυπηρετήσουν το κοινωνικό σύνολο σε συνθήκες υψίστης επιδημιολογικής επικινδυνότητας.
Τώρα θυμήθηκε η δικαιοσύνη την ύψιστη επιδημιολογική επικινδυνότητα που υπάρχει μέσα στα ΜΜΜ ;;
Τι έκανε η δικαιοσύνη στο πρώτο και στις αρχές του δεύτερου επιδημιολογικού κύματος τον περασμένο Σεπτέμβρη όταν κυκλοφορούσαν 200 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τα οποία είχαν μετατραπεί σε κινητές βόμβες διασποράς της covid 19 ;;
Λόγω του παραπάνω γεγονότος ασθένησαν πάνω από 150 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, η δικαιοσύνη τι έκανε ;;
Τι κάνει σήμερα η δικαιοσύνη που στα λεωφορεία με leasing του ΟΑΣΘ το διαχωριστικό του οδηγού με τους επιβάτες αποτελείται από μια…..κορδέλα (!!) ;;;
Τι κάνει η δικαιοσύνη στις καταγγελίες των εργαζομένων για ακατάλληλα λεωφορεία χωρίς φρένα, με φθαρμένα λάστιχα ακόμα και χωρίς έλεγχο καυσαερίων στο ΚΤΕΟ ;;
Πως κρίνει η δικαιοσύνη ως «δίκαιες» οικονομικές συμβάσεις, που αφορούν την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου και είναι οικονομικά ζημιογόνες για τον Ελληνικό λαό ώστε ιδιώτες χρησιμοποιώντας τις υποδομές που πληρώνει ο λαός να κερδοφορούν εις βάρος του ;;
Αντίθετα αυτή η δικαιοσύνη κρίνει «παράνομες» τις αντιδράσεις του λαού όταν του κόβουν το μισθό, τη σύνταξη, όταν του καταστρέφουν την υγεία, την παιδεία κλπ.
Η δικαιοσύνη με αυτή της την απόφαση στην ουσία λέει στους εργαζόμενους ότι λόγω covid 19 «και θα σας κόβονται τα δικαιώματα, και δεν θα βγάζετε κιχ»
Η πανδημία και ο επιδημιολογικός κίνδυνος υπάρχει μόνο όταν απεργούν οι εργάτες, ενώ όταν οι εργοδότες εκμεταλλεύονται την πανδημία για να αφαιρούν δικαιώματα η δικαιοσύνη και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους σφυρίζουν αδιάφορα !
Με βάση αυτή την απόφαση εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι που εργάζονται σε επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα
απαγορεύεται να απεργήσουν !
Η δικαιοσύνη «βγήκε μπροστά» με μια απόφαση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των εργοδοτών και της σημερινής -και προηγούμενων- κυβέρνησης που ετοιμάζεται να φέρει ανάλογο νομοσχέδιο για να καταργήσει το δικαίωμα της απεργίας.
Ο λαός και το εργατικό κίνημα έχουν εμπειρία από τέτοιες αποφάσεις.
Έχει χυθεί πολύ αίμα σε τούτα εδώ τα μάρμαρα σε εποχές που δεν υπήρχε καν νομικό πλαίσιο για τις απεργίες.
Όσα εμπόδια και να βάλουν η εργοδοσία, το κράτος και οι δικαστές τους, όσους νόμους κι αν ψηφίσουν, όσες αποφάσεις κι αν βγάλουν, να ξέρουν ότι οι εργαζόμενοι πάντα θα βρίσκουν τους τρόπους να αγωνίζονται, να διεκδικούν και τελικά να τους εκθέτουν.
Τα δικαιώματα τους οι εργαζόμενοι δεν τα κέρδισαν με δικαστικές αποφάσεις και ούτε περιμένουν από αυτή την αστική δικαιοσύνη να τους δικαιώσει.
Τα αποτελέσματα των αγώνων και των διεκδικήσεων κρίνονται στους δρόμους και όχι στις δικαστικές αίθουσες.
Μέσα από τα συλλογικά τους όργανα και τις αποφάσεις τους οι εργαζόμενοι κι ο λαός πρέπει να παλέψουν και να διεκδικήσουν:
- Έξω οι ιδιώτες από τη συγκοινωνία, επιστροφή όλων των λεωφορειακών γραμμών στον ΟΑΣΘ
- Πύκνωση δρομολογίων, επίταξη ιδιωτικών μέσων μαζικής μεταφοράς
- Μείωση του κομίστρου στο μισό
- Κρατική χρηματοδότηση για αγορά ανταλλακτικών για την πλήρη ανάταξη των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που μπορούν να επισκευαστούν και να τεθούν σε κυκλοφορία
- Απολύμανση των οχημάτων με σύστημα νέφωσης σε κάθε βάρδια
- Απομόνωση της καμπίνας του οδηγού (όχι με κορδέλες ή μουσαμάδες)
- Αγορά νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που να ανταποκρίνονται ανάλογα με τον επιβατικό φόρτο της κάθε γραμμής
- Να μην μετακινούνται οι οδηγοί από γραμμή σε γραμμή ώστε σε περίπτωση κρούσματος να είναι διαχειρίσιμη η ιχνηλάτηση.
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και υπογραφή νέας ΣΣΕ με αυξήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου