Επιλογή γλώσσας

Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023

Απελευθέρωση ... κερδών


Μετά τους ομίλους της Ενέργειας, η κυβέρνηση «ξετρύπωσε» και τα ...υπερκέρδη των εφοπλιστών, τους οποίους σχεδόν παρακαλάει να χαμηλώσουν τα ναύλα, παριστάνοντας τον διώκτη της «αισχροκέρδειας» και τον «προστάτη» του δικαιώματος στις διακοπές.

Το θράσος τους δεν έχει όρια. Από τη μια «μπουκώνουν» τους ακτοπλόους εφοπλιστές με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις για «άγονες γραμμές» τύπου ...Κυκλάδων, τους στηρίζουν με προνόμια και διευκολύνσεις στο κυνήγι του μεγαλύτερου κέρδους, και από την άλλη τούς κάνουν «συστάσεις» να ...σφάζουν με το μπαμπάκι τούς επιβάτες!

Τα πανάκριβα εισιτήρια δεν έπεσαν από τον ουρανό. Είναι αποτέλεσμα της «απελευθέρωσης» των ακτοπλοϊκών μεταφορών, την οποία προωθούν διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ εδώ και πολλά χρόνια.

Αυτή η πολιτική ευθύνεται για τις ακριβότερες συγκοινωνίες, για τις απειλές που μεγαλώνουν σε βάρος της ασφάλειας επιβατών και πληρωμάτων, για την επίθεση που κλιμακώνεται στις οργανικές συνθέσεις και στα δικαιώματα των ναυτεργατών.

Αυτή δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να δρομολογούν τα πλοία μόνο όταν έχουν κέρδος και να τα αποσύρουν όταν δεν έχουν, αφήνοντας για μήνες τις πιο απομακρυσμένες περιοχές ακόμα και χωρίς καθόλου σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Απέναντι σ' αυτήν την άθλια πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεων και των κομμάτων της, στάθηκαν και στέκονται τα αγωνιστικά - ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, άλλα συνδικάτα και φορείς του κινήματος. Πρωτοστατούν στους αγώνες για τα δικαιώματα των εργαζομένων, αλλά και για να έχει ο λαός σύγχρονες και φτηνές συγκοινωνίες, να μην ταξιδεύει με υπερήλικα σαπάκια και ναύλα - φωτιά.

Αυτούς λοιδορούν και προσπαθούν να καταστείλουν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις, επιστρατεύοντας μέχρι και τον «κοινωνικό αυτοματισμό» μέσα στο κατακαλόκαιρο, για να φέρουν σε αντιπαράθεση ναυτεργάτες και επιβάτες, χωρίς να τα καταφέρνουν.

Το «κάθε χρόνο και καλύτερα» για τους ακτοπλοϊκούς ομίλους, αλλά χειρότερα για τον λαό, επιβεβαιώνει ότι «απελευθέρωση» σημαίνει μεγαλύτερα κέρδη και ασυδοσία για τους εφοπλιστές, λιγότερα δικαιώματα και μεγαλύτερη εντατικοποίηση για τους ναυτεργάτες, ακριβότερα εισιτήρια και χειρότερες συγκοινωνίες για τους επιβάτες...

Αλήθεια, τόσους μήνες δεν άκουγε η κυβέρνηση τις διαμαρτυρίες σωματείων και φορέων ότι τα εισιτήρια είναι πανάκριβα, ότι μια οικογένεια χρειάζεται έναν μισθό για το πήγαινε - έλα και ότι το κόστος είναι απαγορευτικό ακόμα και για μια μικρή ανάσα σε κάποιο κοντινό νησί; Το ήξερε και το παραήξερε! Αλλά έτσι χτίζονται τα ρεκόρ του Τουρισμού!

Ακόμα και τώρα, που κάτω από τη γενικευμένη κατακραυγή υποτίθεται ότι «παρεμβαίνει», περιορίζεται σε «συστάσεις» και ευχολόγια, μοιράζοντας υποσχέσεις κάτω από το τραπέζι στους εφοπλιστές ότι θα πάρουν πίσω τις όποιες «μειώσεις», με νέα προνόμια και επιδοτήσεις, μέσα και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τι απαντούν οι εταιρείες; Οτι θα τιμολογεί η καθεμιά όπως τη συμφέρει και ότι είναι στη διακριτική τους ευχέρεια να ανακοινώσουν ορισμένες προσφορές, απ' αυτές που ούτως ή άλλως κάνουν για να κερδίσουν από την «πίτα» του ανταγωνισμού.

Μήπως το ίδιο δεν έγινε με τους σουπερμαρκετάδες, με το «καλάθι του νοικοκυριού», που το κράτος τούς φιλοδώρησε κι από πάνω με το pass - καπαμά; Μήπως το ίδιο δεν έγινε με τους τραπεζίτες, που η κυβέρνηση δήθεν «τους τράβηξε το αυτί» για να απορροφήσουν τις αυξήσεις στα επιτόκια και αυτοί «εθελοντικά» το έκαναν για ελάχιστο μέρος και για ελάχιστους δανειολήπτες;

Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, που θυμήθηκε τα ακριβά εισιτήρια και βλέπει «απρόθυμη» την κυβέρνηση να τα βάλει με τους εφοπλιστές, δεν μπορεί να κοροϊδέψει κανέναν.

Οι όμιλοι της ακτοπλοΐας τού έχουν στήσει ...ανδριάντα από όταν ως κυβέρνηση διατηρούσε τις 50 και πλέον φοροαπαλλαγές τους, προωθούσε ταχύτατα τη στρατηγική της «απελευθέρωσης», καθιέρωνε το «μεταφορικό ισοδύναμο» της ΕΕ ως «πουρμπουάρ» για τα σαπιοκάραβά τους, ανανέωνε την «εθελοντική» φορολογία τους, ενώ τα εισιτήρια «κάλπαζαν» από χρόνο σε χρόνο, για να θωρακίζονται τα κέρδη τους.

Για να έχει ο λαός φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες, πρέπει να χάσουν οι εφοπλιστές, συνολικά το κεφάλαιο. Γι' αυτό, χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για πραγματικές μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, για αξιοπρεπείς μισθούς και συνθήκες δουλειάς στους ναυτεργάτες, για σύγχρονα πλοία, σε σύγκρουση με τη στρατηγική της «απελευθέρωσης», την ΕΕ, τις κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα που τη στηρίζουν.

Να χαράξει ο λαός ρότα αντεπίθεσης και ανατροπής, για να γίνουν ιδιοκτησία του τα καράβια και όλα τα μέσα παραγωγής, στην υπηρεσία των δικών του σύγχρονων αναγκών.

2 σχόλια:

  1. Οι δήθεν “εκπτώσεις” των ακτοπλοϊκών εταιρειών στις δήθεν “συστάσεις” της κυβέρνησης της ΝΔ, αποδεικνύονται μια τεράστια και προκλητική κοροϊδία, ένα κακοπαιγμένο θέατρο. Πρόκειται για περιορισμένες εκπτώσεις, για περιορισμένες κατηγορίες επιβατών και για περιορισμένες ημέρες και δρομολόγια. Και όλα αυτά τη στιγμή που τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ναύλα των οχημάτων, από τον Αύγουστο του 2021 μέχρι σήμερα, έχουν αυξηθεί 4 φορές, με τη συνολική αύξηση να φτάνει ακόμα και το 50%!

    Με βάση τα επίσημα στοιχεία, μόνο για τη μετακίνηση απαιτείται ένας ολόκληρος μισθός, χωρίς να υπολογίζονται τα πανάκριβα έξοδα διαμονής, διατροφής και κίνησης στα νησιά. Δεν μπορεί η λαϊκή οικογένεια, να βλέπει καθημερινά να λεηλατείται το εισόδημά της από τις δυσβάσταχτες αυξήσεις στην ενέργεια και τα προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης και όταν έχει ανάγκη να πάρει μια ανάσα ξεκούρασης, οι διακοπές να αποτελούν «όνειρο θερινής νυκτός», λόγω των πανάκριβων εισιτηρίων.

    Είναι τέτοιο το μέγεθος της πρόκλησης που οι εφοπλιστές ξεκαθάρισαν ότι δεν υπάρχει θέμα για καθολική μείωση των εισιτήριων, ενώ δεν διστάζουν να απαιτούν πρόσθετα προνόμια, όπως κρατική επιδότηση για το σύνολο των ακτοπλοϊκών γραμμών, να μηδενιστεί ο ΦΠΑ και παρότι απολαμβάνουν φοροαπαλλαγή στα καύσιμα, επιπλέον απαιτούν να επιδοτηθούν κατά το ήμισυ για κάθε πλοίο.

    Όλα τα παραπάνω οφείλονται στην προστασία που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές απ’ όλες τις κυβερνήσεις, η πολιτική των οποίων θωρακίζει την τεράστια κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Έχουν πλήρη φορολογική ασυλία και λαμβάνουν συνεχώς τεράστιες χρηματοδοτήσεις. Μόνο για την πανδημία εισέπραξαν 79 εκατ. ευρώ! Η σταθερή χρονιάτικη επιδότηση για το ακτοπλοϊκό δίκτυο που εισπράττουν, έχει φτάσει τα 139 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα κερδίζουν έμμεσα εκατ. ευρώ από την επιδότηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Επιπλέον, προβλέπεται να πάρουν και 370 εκατ. ευρώ για ανανέωση του στόλου από τα ΕΣΠΑ και άλλα 300 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα «Νέαρχος»!

    Προκειμένου να μη θιχτεί στο ελάχιστο η κερδοφορία τους, τους επιτρέπουν τη χειμερινή περίοδο να αποσύρουν από τις γραμμές σχεδόν τα 2/3 των πλοίων, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των ναυτεργατών να οδηγείται στην ανεργία και οι κάτοικοι των νησιών να αντιμετωπίζουν μεγάλη ταλαιπωρία και επικίνδυνες καταστάσεις, για να καταφέρουν να μετακινηθούν από και προς στο νησί τους, ενώ δεκάδες μικρά νησιά μένουν για μέρες αποκλεισμένα και αποκομμένα.

    Απ’ την άλλη μεριά, αυτή η πολιτική των κυβερνήσεων, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, διαρκώς επιδεινώνει τις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των ναυτεργατών. Δεν εφαρμόζονται ούτε τα ελάχιστα που προβλέπονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Οι οργανικές συνθέσεις δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, ενώ από 1 Νοέμβρη μέχρι 30 Απρίλη μειώνουν κατά 60% τα πληρώματα των γενικών υπηρεσιών. Επιβάλλουν εντατικά δρομολόγια και εξοντωτικά ωράρια εργασίας, με υποσυντήρητα και υπερήλικα πλοία (1 στα 4 πάνω από 30 ετών), υπονομεύοντας διαρκώς την ασφάλεια και προστασία της ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών.

    Συντονισμένα εφοπλιστές, κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και οι πολιτικές δυνάμεις ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, που υπηρετούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, με πρόσχημα την έλλειψη ναυτεργατών, θέλουν να εφαρμόσουν πλήρως την “απελευθέρωση” των θαλάσσιων ενδομεταφορών, για να συντριβούν οι ΣΣΕ, να εργάζονται φθηνοί ανασφάλιστοι ναυτεργάτες, χωρίς δικαιώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ΚΚΕ απευθύνει κάλεσμα αγώνα στο λαό, στους ναυτεργάτες και όλους τους εργαζόμενους στη ναυτιλία, στους νησιώτες, διεκδικώντας:

      --Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές. Να επιστραφούν τα χρήματα σε όσους έχουν ήδη πληρώσει τα πανάκριβα εισιτήρια.

      --Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες.

      --Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.

      --Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.

      --Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.

      --Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.

      Αποδεικνύεται ξανά ότι οι φθηνές, σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες (θαλάσσιες, χερσαίες, αεροπορικές) απαιτούν σύγκρουση με την κερδοφορία του κεφαλαίου, με τη στρατηγική της ΕΕ, το κράτος, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που τους υπηρετούν.
      Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

      Διαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου