Επιλογή γλώσσας

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

Κορυφή του παγόβουνου


Ο εγκλωβισμός εκατοντάδων απελπισμένων οδηγών στην Αττική Οδό είναι η κορυφή του παγόβουνου της διαχρονικής, επικίνδυνης πολιτικής, που παραδίδει το συγκοινωνιακό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να αυξάνουν τα κέρδη από την εκμετάλλευση των διοδίων, ενώ απαλλάσσει το κράτος ακόμα και από τη στοιχειώδη υποχρέωση (και το κόστος) να το διατηρεί ασφαλές για όλους.

Οπως και στους εθνικούς οδικούς άξονες, που τους χρυσοπληρώνει ο λαός, έτσι και στην Αττική Οδό, η ασφαλής διέλευση εξαρτάται από τους επιχειρηματικούς ομίλους, που υποσχέθηκαν να κρατήσουν ανοιχτό τον δρόμο, αλλά δεν το έκαναν.

Πρόκειται για τους ίδιους ομίλους που από 1/1/2022 αύξησαν τα διόδια σε απόλυτη συμφωνία με τις κυβερνήσεις (συμβάσεις), που τα χρόνια της πανδημίας εισέπρατταν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη του ελληνικού λαού ως «διαφυγόντα κέρδη» από τη μείωση της κυκλοφορίας. Αυτοί που εισπράττουν δισεκατομμύρια από τα διόδια, τα «πακέτα», τις ρήτρες των συμβάσεων και τις φορολογικές διευκολύνσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων.

Ειδικά η «Αττικής Οδός» έχει εισπράξει τα τελευταία 15 χρόνια το ποσό των 3 δισ. ευρώ από διόδια για τα 70 χιλιόμετρα του ιδιωτικού οδικού δικτύου, και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους φτάνουν τα 770 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στην καλύτερη περίοδο για τη λειτουργία της, δηλαδή μέχρι και το 2011, τα ετήσια έσοδα ξεπερνούσαν σταθερά τα 200 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 248,5 εκατ. το 2009, που ήταν και η καλύτερη χρονιά της.

Το αίσχος με την παράδοση των οδικών δικτύων στα επιχειρηματικά συμφέροντα έχει την υπογραφή όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, που τώρα τσακώνονται για τις ευθύνες πίσω από τον εγκλωβισμό των οδηγών στην Αττική Οδό ή για τα προβλήματα στους εθνικούς δρόμους. Μάλιστα, ο ένας έρχεται να προσθέσει στην αντιλαϊκή νομοθεσία του προηγούμενου, φτιάχνοντας ένα γαϊτανάκι από νόμους που θωρακίζουν τα συμφέροντα των ανάδοχων εταιρειών.

Για παράδειγμα, στο όνομα του «να ξεκολλήσουν τα έργα», ο ΣΥΡΙΖΑ απάλλαξε το 2016 τους κατασκευαστικούς ομίλους από συμβατικές τους υποχρεώσεις, όπως η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για τα νέα έργα.

Το κράτος ανέλαβε πλήρως την ευθύνη για τις όποιες καθυστερήσεις, αλλά και το κόστος επιπρόσθετης αποζημίωσης των ομίλων για «παραλείψεις» του Δημοσίου στην κατασκευή τους. Στη συνέχεια, μάλιστα, έδωσε διάφορα πακέτα κρατικής στήριξης ως «πανωπροίκια» για την επανέναρξη των έργων, όπως είχαν κάνει και στο παρελθόν οι ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι στις 13 Ιούλη 2021, από κοινού ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ ψήφισαν στην Ολομέλεια της Βουλής την τροποποίηση της σύμβασης για τον οδικό άξονα Ε65, για τη συνέχιση του «χορού» δισεκατομμυρίων που έχουν στήσει στις πλάτες του λαού η μία κυβέρνηση μετά την άλλη, μπουκώνοντας τους κατασκευαστικούς ομίλους με τα «μεγάλα έργα» των οδικών αξόνων και «τρέχοντας» ταυτόχρονα στρατηγικές επιλογές της εγχώριας αστικής τάξης για Ελλάδα - διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο, ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα της ΕΕ.

Η σύμβαση αφορά τον βόρειο άξονα του Ε65 (μήκους 70 χιλιομέτρων, από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία Οδό), με το κόστος από τα 400 εκατ. ευρώ να αυξάνεται με το νομοσχέδιο στα 490 εκατ. ευρώ περίπου (συνολικά, από την πρώτη σύμβαση του 2007 που προέβλεπε χρηματοδότηση με 518 εκατ. ευρώ το ποσό πλέον έχει ξεπεράσει τα 1,37 δισ.).

Ανάμεσα σε άλλα, στην τροποποιημένη σύμβαση προβλέπονται ενισχυμένες ασφαλιστικές δικλίδες για την εξασφαλισμένη κερδοφορία των ομίλων, όπως π.χ. η κρατική επιδότηση αν υπάρχει κίνδυνος χαμηλής απόδοσης από την εκμετάλλευση, η απαγόρευση κατασκευής και λειτουργίας «ανταγωνιστικών έργων», δηλαδή του υπόλοιπου οδικού δικτύου που καταρρέει και, φυσικά, νέα διόδια...

5 σχόλια:

  1. Μια εταιρια ......παιρνει ενα δρομο που για να γινει πληρωσε τα μαλλία της κεφαλης του ο Ελληνικος λαος .! Κερδιζει δισεκατομμυρια σε μερικα χρονια !Ζηταει και χρηματα γιατι λογο πανδημιας ειχε μειωμενη κινηση και εχασε χρημα .. αλλα δεν μπορει να δωσει μερικα μυρια να εχει μηχανηματα και προσωπικο για να μην μενει ο κοσμος στο χιονι με την πρωτη κακοκαιρια ! Ελλαδα 2022...

    Simos Giannakitsidis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να θυμίσω πως η εκχώρηση υποδομών σε ιδιώτες μεσω ΣΔΙΤ ειναι νόμος του κρατους 3389/05 και εναρμονίστηκε με τις κοινωτικές οδηγίες(τροποποίηση νόμου που σχεδόν επέβαλε την ΣΔΙΤ)με την αριστερή κυβερνησάρα μας Ν.4412,4413/16

    Prodromidis Kyriakos Prod

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρέδωσαν την Αττική Οδό σε ιδιωτική εταιρία , αυτή εισπράττει δισεκατομμύρια ...και τον δρόμο τον καθαρίζουν με εντολή της κυβέρνησης Ελληνες στρατιώτες για να μην χρεωθεί η εταιρία κανένα μεροκάματο παραπάνω και τον καθαρίσει.... !
    Οχι παλιοτόμαρα ! Οχι !! Τέρμα το σεις και το σας ! Θα σας αλλάξουμε τον αδόξαστο..! Ειχε δικιο ο Νταριο Φο που ελεγε ...'' Σ' έναν καπιταλιστή δεν πρέπει ποτέ να λες: αχ, σας παρακαλώ, θα μπορούσατε λιγάκι να μου κάνετε λίγο χώρο ν' αναπνεύσω κι εγώ; Θα μπορούσατε να είστε λίγο πιο καλός, με λίγη περισσότερη κατανόηση; Ας συμφωνήσουμε... Όχι !!
    Ο μόνος τρόπος για να μιλήσεις μαζί τους είναι να τους στριμώξεις στον καμπινέ, να τους χώσεις το κεφάλι μέσα στη λεκάνη και να τραβήξεις το καζανάκι.
    Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο, ίσως με λιγότερο φανταχτερές βιτρίνες, ίσως με λιγότερες λεωφόρους, αλλά με λιγότερες λιμουζίνες, με λιγότερους απατεώνες.
    Τους πραγματικούς απατεώνες, αυτούς τους μισάνθρωπους με τις χοντρές κοιλιές.
    Κι έτσι θα είχαμε δικαιοσύνη.
    Έτσι, εμείς που βγάζουμε πάντα το φίδι απ' την τρύπα για τους άλλους, θα μπορούμε επιτέλους να σκεφτούμε και τον εαυτό μας. Να κτίζουμε σπίτια που να ανήκουν σε μας... να ζούμε μια ζωή που θα 'ναι ολότελα δική μας.
    Να ζούμε σαν ολοκληρωμένοι άνθρωποι τέλος πάντων.
    Να ζούμε σ' έναν κόσμο όπου η επιθυμία σου να γελάσεις, ξεσπάει από μέσα σου σα γιορτή, η επιθυμία να παίξεις και να γιορτάσεις.
    Και όταν μια μέρα πεθάνεις, δε θα πεθάνεις σα γέρος, πεταμένος σα στυμμένη λεμονόκουπα, αλλά σαν άνθρωπος που έζησε ελεύθερος κι ευχαριστημένος μαζί με τους άλλους ανθρώπους...»
    Konstantinos Mpourxas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αττική Οδός: 770 εκ. ευρώ κέρδη – 7 εκ. ευρώ «αποζημιώσεις»
    Ο “Μωυσής” πρωθυπουργός επικοινώνησε με την εταιρεία και αποφάσισαν ότι θα δοθούν 2.000 ευρώ ανα αυτοκίνητο (όχι ανά άνθρωπο – ανά αυτοκίνητο) σαν αποζημίωση για όσους εγκλωβίστηκαν στην Αττική οδό. Γύρω στα 7 εκατομμύρια, δηλαδή, συνολικά.
    Η καλή εταιρεία, υπόδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, τα τελευταία 15 χρόνια έχει εισπράξει από τα διόδια 2,93 δισ. ευρώ. Και έχει ενθυλακώσει με την μορφή των ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ άνω των 770 εκ. ευρώ (ο πίνακας από businessdaily.gr). Η καλή εταιρεία, δε, όπως γράφεται, διεκδικεί 87 εκατ. ευρώ από το δημόσιο για να καλύψει, λέει, τα μειωμένα κέρδη που είχε λόγω covid την περίοδο της πανδημίας. Το κράτος των εργολάβων, οι κυβερνήσεις των εργολάβων και οι εργολάβοι δεν κατηγορήθηκαν ποτέ για μαφιόζικες συμπεριφορές. Αυτοί είναι, οι δεύτεροι, οι μαφιόζοι, που έχουν για δόγμα τους το “σε σκοτώνω, σε πληρώνω, το βουλώνεις”.

    Από eidisoules.gr


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός είναι ο καπιταλισμός έχει σιδερένιους νόμους ανεξάρτητα την μορφή διακυβέρνησης. Δεν είναι θέμα κυβερνητικού διαχειριστή. Η Μοναδική διέξοδο για το λαό είναι η συμπόρευση με τους Κομμουνιστές στην Κοινωνική συμμαχία σε Αντικαπιταλιστική Αντιμονοπωλιακή πορεία διεκδικώντας προσωρινά μέτρα ανακούφισης και στην ιδεολογική πάλη και ζύμωση να εδραιώνεται η πρόταση εξουσίας των Κομμουνιστών για έξοδο απο την Ε.Ε με κοινωνικοποίηση των βασικών συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής με ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους και δικτατορία του προλεταριάτου μακριά απο οποιαδήποτε κυβέρνηση στο έδαφος του καπιταλισμού. Οτι γίνεται εδώ με ...δεξιά... κυβέρνηση ακριβώς τα ίδια γίνονται σε ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΤΣΕΧΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ με Αριστερές κυβερνήσεις που συμμετέχουν και ...Κ.Κ. ΤΑΞΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΤΑΞΗ. ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

      Διαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου