Επιλογή γλώσσας

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

«Ξεκοκάλισμα» του λαϊκού εισοδήματος για την ισχυροποίηση των επιχειρηματικών κερδών


ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ «ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ» ΝΟΜΟ

Συνεχίζεται η συζήτηση στη Βουλή για το νέο «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ, που έρχεται να συμπληρώσει τους αντίστοιχους νόμους του ΣΥΡΙΖΑ, με τους οποίους έχει στηθεί ένα τρελό «φαγοπότι» εκατομμυρίων ευρώ για τους επιχειρηματικούς ομίλους, μέσω χρηματοδοτήσεων, προνομίων, φοροαπαλλαγών και κινήτρων, την ίδια ώρα που οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες χτυπιούνται αλύπητα από την ακρίβεια και τη φοροαφαίμαξη.

Ο νόμος αυτός, ο οποίος αποθεώθηκε κυριολεκτικά από τον ΣΕΒ και τους εκπροσώπους άλλων επιχειρηματικών και εργοδοτικών οργανώσεων στη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, στρώνει το τραπέζι για τη μοιρασιά, με περισσότερο ευνοημένους τους επιχειρηματικούς ομίλους της «πράσινης ανάπτυξης» και του «ψηφιακού μετασχηματισμού», της Ενέργειας και του Τουρισμού, δηλαδή όλων όσα ιεραρχεί το κεφάλαιο ως κερδοφόρα πεδία. Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την πλευρά του, μπροστά στη νέα λεηλασία που ετοιμάζουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, όχι μόνο στηρίζει την ουσία του νομοσχεδίου αλλά, επιπλέον, ασκεί κριτική στη ΝΔ γιατί υποστηρίζει πως δεν χρειάζονται οι νέες ρυθμίσεις αφού όλα τα προβλέπουν όσα θέσπισε ο ίδιος ως κυβέρνηση την περίοδο 2015 - 2019...

Είναι χαρακτηριστικό ότι και χτες οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασαν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι ενισχύονται συγκεκριμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι και όχι και άλλοι που θέλει το κόμμα τους, ενώ επανέλαβαν και επιβεβαίωσαν ότι ο νόμος της ΝΔ είναι η συνέχεια των δικών τους νομοθετικών ρυθμίσεων. Και άσκησαν κριτική στη ΝΔ ότι κάνει τη ...δουλειά σταδιακά (είναι ο τρίτος «αναπτυξιακός» νόμος της ΝΔ) και όχι με τη μία, όπως έκαναν εκείνοι.

Καταψηφίζει το ΚΚΕ

Το ΚΚΕ καταψηφίζει το νέο «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο, καθώς, όπως τόνισε η ειδική αγορήτρια του Κόμματος, Διαμάντω Μανωλάκου, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο εχθρικό για τον λαό και τις ανάγκες του. Αιτιολογώντας τη στάση του ΚΚΕ, εξήγησε: «Το "επιτελικό" - δηλαδή το αστικό - κράτος, και με τους "αναπτυξιακούς" νόμους διοχετεύει πακτωλό κρατικού και κοινοτικού χρήματος, λεφτά του λαού, μέσα από επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, τζάμπα μισθωτή εργασία, κ.ά. για το μεγάλο κεφάλαιο». «Γι' αυτό», σημείωσε, «ο τίτλος του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι "ξεκοκάλισμα από τα λεφτά του λαού για την ισχυροποίηση των επιχειρηματικών κερδών"».

Η Δ. Μανωλάκου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην πρόβλεψη του νομοσχεδίου για επίσπευση της ένταξης της επένδυσης στον «αναπτυξιακό» νόμο στις 100 μέρες, από δύο χρόνια που είναι σήμερα, τονίζοντας: «Μακάρι να κάνατε το ίδιο για τις συντάξεις των μισθωτών και των αυτοαπασχολούμενων. Οχι μόνο τις πετσοκόψατε με τα μνημόνιά σας αλλά κάνουν δύο και τρία χρόνια να βγουν. Μακάρι να ήσασταν τόσο γρήγοροι με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους οδηγούς και στην αποκατάσταση της βλάβης στην ηλεκτροδότηση για χιλιάδες νοικοκυριά».

Επιπλέον, ανέφερε πως ο νέος νόμος δεν δίνει λύσεις στις μεγάλες ελλείψεις σε υποδομές Πολιτικής Προστασίας, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν στην πρόσφατη κακοκαιρία, με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους σε οδικούς άξονες και τα χιλιάδες σπίτια που έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.

Σημείωσε ακόμα πως το νομοσχέδιο διατηρεί και επεκτείνει βασικά στοιχεία του προηγούμενου «αναπτυξιακού» νόμου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, σε ένα ακόμη δείγμα ότι η αστική εξουσία έχει συνέχεια.

Τι προβλέπει ο «αναπτυξιακός» νόμος

Θυμίζουμε ότι ο «αναπτυξιακός» νόμος προβλέπει:

-- Τη μείωση της διαδικασίας εκκαθάρισης των αιτήσεων των επενδυτών, έτσι ώστε συνολικά να απαιτούνται γύρω στις 100 μέρες για την υπαγωγή ενός επενδυτικού σχεδίου στον «αναπτυξιακό» νόμο, διαδικασία που σήμερα μπορεί να φτάνει ακόμα και τα δυόμισι χρόνια.

-- Μπαράζ επιδοτήσεων και «κινήτρων», όπως φορολογική απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών. Η φοροαπαλλαγή ξεκινά από την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου, ενώ ο επενδυτής μπορεί να αξιοποιεί το σύνολο της φοροαπαλλαγής μέχρι 15 χρόνια.

-- Επιχορήγηση για την κάλυψη τμήματος των δαπανών του επενδυτικού σχεδίου, που ξεκινά με την υλοποίηση του 25% του επενδυτικού κόστους και μπορεί να φτάνει το 70%, σε ορισμένες δε περιπτώσεις το 80% και το 100%!

-- Επιδότηση «λίζινγκ» από το Δημόσιο μέχρι και 7 χρόνια για την απόκτηση καινούργιου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού.

-- Επιδότηση μέρους του «κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης». Το 60% της επιδότησης για την εξασφάλιση τζάμπα δουλειάς για τους ομίλους θα μπορεί να καταβάλλεται πριν από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου.

-- Χρηματοδότηση «επιχειρηματικού κινδύνου» με την επιδότηση επιτοκίου δανείων μειωμένης εξασφάλισης ή των εξόδων της ασφάλισης των δανείων υψηλού κινδύνου.

-- Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων μπορεί να πραγματοποιείται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή ορκωτό ελεγκτή - λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία κατ' επιλογή του φορέα του επενδυτή. Με άλλα λόγια, «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει», ενώ ουσιαστικά ιδιωτικοποιείται ο έλεγχος.

-- Τα επενδυτικά σχέδια που ενισχύονται επιτρέπεται να υπαχθούν και σε άλλο καθεστώς ενισχύσεων ή να δανειοδοτηθούν με επιδοτούμενα δάνεια κρατικών ενισχύσεων και με παρατάσεις 2 ετών, όλα καλυμμένα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

-- Στις επιχειρήσεις που επιδοτούνται συμπεριλαμβάνονται πλέον κατ' εξαίρεση τα κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης, καθώς με τον κορονοϊό οι επιχειρήσεις αυτές κάνουν «χρυσές δουλειές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου