Επιλογή γλώσσας

Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

«Ξεπροβάλλει» το επόμενο αντιλαϊκό πακέτο πίσω απ' τον αχό

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ - ΕΕ

 Με αφετηρία τη συμφωνία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τους ευρωπαϊκούς «θεσμούς» αναφορικά με τη μάζα των πρωτογενών πλεονασμάτων στους κρατικούς προϋπολογισμούς της επόμενης περιόδου και τις διαβεβαιώσεις που δίνουν ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ ότι οι αντιλαϊκές δεσμεύσεις θα τηρηθούν στο ακέραιο, εξελίσσονται στο προσκήνιο αλλά και στο παρασκήνιο οι αντιλαϊκές διεργασίες και τα παζάρια γύρω από τις «εκκρεμότητες» της 3ης «μεταμνημονιακής αξιολόγησης» και των άλλων «οροσήμων» που έχουν προβλεφθεί για την ερχόμενη 4ετία, μέχρι και το 2022.

Τα ζητήματα αυτά, με επίκεντρο την πορεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για το 2019, θα συζητηθούν στη συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας του Γιούρογκρουπ την ερχόμενη Δευτέρα, ενώ στο παρασκήνιο εξετάζεται το ενδεχόμενο να αναβληθεί η δημοσιοποίηση της νέας έκθεσης «ενισχυμένης εποπτείας» από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προγραμματιζόταν για τις 5 Ιούνη, με φόντο βέβαια τα κάλπικα διλήμματα που επιχειρούν να στήσουν τόσο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όσο και η ΝΔ καθώς και άλλα κόμματα της αστικής διαχείρισης, για τις βουλευτικές εκλογές στις 7 Ιούλη.

Την ίδια ώρα, στα σκαριά εμφανίζεται το επόμενο αντιλαϊκό «πακέτο» και αυτό ανεξάρτητα από το κόμμα που θα βρεθεί στο τιμόνι της επόμενης κυβέρνησης και το όποιο αντιλαϊκό χρονοδιάγραμμα.

Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Κομισιόν στην έκθεση «ενισχυμένης εποπτείας» εντοπίζει νέα και τεράστια «δημοσιονομικά κενά», όπως αυτά προκύπτουν από την αντιλαϊκή στοχοθεσία για τα φαραωνικά πλεονάσματα, προαναγγέλλοντας ένα νέο γύρο αντιλαϊκής επίθεσης.
Συγκεκριμένα, αυτά διαμορφώνονται στο 1% του ΑΕΠ για το φετινό κρατικό προϋπολογισμό και στο 1,5% του ΑΕΠ για το 2020, δηλαδή σε ποσά της τάξης των 1,9 δισ. ευρώ για το 2019 και τουλάχιστον 2,9 δισ. ευρώ για το 2020.

Μάλιστα, στο «κενό» του 2020 έχει ενσωματωθεί η κάλπικη υποσχεσιολογία για την «απόσυρση» του προψηφισμένου μέτρου για τη νέα κατακρεούργηση του αφορολόγητου ορίου, που διαφημίζουν τόσο η κυβέρνηση όσο και η ΝΔ, βέβαια μετά από «συνεννόηση» με τους ευρωπαϊκούς «θεσμούς».

«Δημοσιονομικός χώρος» για τους επιχειρηματικούς ομίλους
 
Σε κάθε περίπτωση, τα όποια υπολογιζόμενα «δημοσιονομικά κενά», είτε με τη μια είτε με την άλλη μορφή, θα καλυφθούν από το επερχόμενο αντιλαϊκό πακέτο, που με τη σειρά του έρχεται να τροφοδοτήσει το «δημοσιονομικό χώρο», για τις παρεμβάσεις που αφορούν στην τόνωση της ανταγωνιστικότητας των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων.
Στο συγκεκριμένο ζήτημα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ διαγκωνίζονται γύρω από το εύρος των φοροελαφρύνσεων, απαλλαγών, κρατικών επιδοτήσεων και άλλων πολύπλευρων παρεμβάσεων.
Στα σχέδια αυτά για την «επόμενη μέρα» «ένα το κρατούμενο» είναι η διατήρηση και παραπέρα απογείωση των φαραωνικών πλεονασμάτων στους κρατικούς προϋπολογισμούς της επόμενης περιόδου, για τα οποία άλλωστε έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση.

Ενα πρώτο δείγμα γραφής δόθηκε από το Πρόγραμμα Σταθερότητας που υπέβαλε η κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, όπου, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, η σωρευτική «υπερπαραγωγή» πλεονασμάτων στην 4ετία 2019 - 2022, δηλαδή η υπέρβαση των αντιλαϊκών στόχων, φτάνει στο αστρονομικό ύψος των 5,5 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό σηματοδοτεί τον λεγόμενο διαθέσιμο «δημοσιονομικό χώρο», που κατά ένα μεγάλο τμήμα του έχει ήδη μοιραστεί με αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις σε παρεμβάσεις τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων, όπως η σταδιακή μείωση του φορολογικού συντελεστή επί των επιχειρηματικών κερδών και των διανεμόμενων μερισμάτων κ.ά.
Σε όλα αυτά, ήδη έχει συμφωνήσει και ψηφίσει η ΝΔ.
Τα παραπάνω μεγέθη «φωτογραφίζουν» επίσης την παραπέρα κατακρεούργηση του αφορολόγητου ορίου (από το 2020) που έχει προνομοθετήσει η κυβέρνηση, και την οποία τώρα, σε ένα κρεσέντο κοροϊδίας, παρουσιάζει ότι δεν θα εφαρμόσει. Διασταυρώνει μάλιστα προκλητικά τα ξίφη της με τη ΝΔ για το ποιος φόρτωσε τα περισσότερα βάρη στο λαό, και για την απαρέγκλιτη εφαρμογή όχι μόνο όλων των μνημονιακών νόμων, αλλά και των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων της «επόμενης μέρας».
 
Η Τράπεζα της Ελλάδας

Στο ίδιο κάδρο, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ), Γ. Στουρνάρας, σε χτεσινή ομιλία του υπογράμμισε: «Ελλοχεύουν κίνδυνοι για τη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών. Αφενός, η πλημμελής εφαρμογή ή και ανατροπή των μεταρρυθμίσεων αυξάνει τις απαιτήσεις από τα δημόσια ταμεία και συνεπάγεται υψηλότερη συνταξιοδοτική δαπάνη. Αφετέρου, η εφαρμογή των αποφάσεων της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες έκριναν αντισυνταγματικές προγενέστερες περικοπές στις συντάξεις, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης της συνταξιοδοτικής δαπάνης, και μάλιστα πιθανόν με αναδρομική ισχύ».

Σε αυτά βέβαια περιλαμβάνονται και οι αντιασφαλιστικές ανατροπές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ενώ σε κάθε περίπτωση - όπως επιβεβαιώνεται τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από την ΤτΕ - πάνω απ' όλα βρίσκεται η συμβολή του νόμου Κατρούγκαλου.

Μάλιστα, η ΤτΕ παραθέτει παλαιότερη έκθεση της Κομισιόν αναφορικά με τις «δημογραφικές εξελίξεις και τα δημοσιονομικά», επισημαίνοντας ότι η κορύφωση της «συνταξιοδοτικής δαπάνης» - ως ποσοστό του ΑΕΠ - ήταν το 2016, ενώ προβλέπεται να αποκλιμακωθεί ραγδαία σε ολόκληρο τον ορίζοντα προβολής μέχρι το έτος 2070 και, έτσι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, η «γήρανση του πληθυσμού» θα «αντισταθμιστεί» από τις διαρθρωτικές παρεμβάσεις της προηγούμενης περιόδου, όπως ο νόμος Κατρούγκαλου, σε συνέχεια των αντιασφαλιστικών ανατροπών των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου