Επιλογή γλώσσας

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Περί ΑΜΚΑ ο λόγος


Με ευκαιρία την κατάπτυστη απόφαση Βρούτση για την παύση έκδοσης ΑΜΚΑ σε αιτούντες άσυλο ανάμεσά τους και σε ανήλικα παιδιά, είναι χρήσιμο να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
1. Η κυβέρνηση της ΝΔ με το «καλημέρα» δείχνει τα δόντια της. Δείχνει ότι θα χρησιμοποιήσει το προσφυγικό ζήτημα για να συσπειρώσει τους ψηφοφόρους της, να δείξει την πυγμή της, να αποδείξει την δήθεν αποφασιστικότητά της. Το προσφυγικό θα χρησιμοποιηθεί ως αντίβαρο σε ό,τι αντιλαϊκό έρχεται, και θα είναι πολλά, τα επόμενα χρόνια.
Κάπως όπως ο ΣΥΡΙΖΑ αξιοποιούσε τις Καισαριανές, το σύμφωνο συμβίωσης και τα άλλα προοδευτικά μέτρα με τα οποία προσπαθούσε να αποδείξει ότι είναι αριστερός.

2. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μετά από καιρό όντως εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία ξεκαθαριζόταν η υποχρέωση των ΚΕΠ να εκδίδουν ΑΜΚΑ σε αιτούντες και αιτούσες άσυλο, προσπαθώντας να ξεδιαλύνει το θολό μέχρι τότε τοπίο σε αυτό το ζήτημα. Ωστόσο, ακόμα και μετά την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου, η έκδοση ΑΜΚΑ σε αιτούντες άσυλο δεν ήταν πάντα εύκολη υπόθεση. Βλέπετε, κάποιοι Προϊστάμενοι σε ΚΕΠ την είχαν δει σερίφηδες και για δικούς τους λόγους έφερναν εμπόδια ή αρνούνταν να εκδώσουν ΑΜΚΑ σε αιτούντες άσυλο, προβάλλοντας ακόμα και δικά τους αιτήματα για δικαιολογητικά τα οποία δεν προέκυπταν από πουθενά. Άλλοι, κωλυσιεργούσαν και δεν εξέδιδαν ΑΜΚΑ υποβάλλοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις στο Υπουργείο για αυτονόητα και ξεκάθαρα ζητήματα, γνωρίζοντας ότι διευκρινίσεις δεν θα έρθουν ποτέ, ώστε να κερδίσουν χρόνο και να σταματήσουν να εκδίδουν ΑΜΚΑ. Για ποιο λόγο το έκαναν; Ρωτήστε τους. Κάποιοι γιατί ήταν ιδεολογικά και …φυλετικά αντίθετοι με την ύπαρξη των «λαθρομεταναστών» και «λαθροεισβολέων». Άλλοι για να μη βγάλει όνομα το ΚΕΠ τους ότι βγάζει ΑΜΚΑ και αρχίσουν να μαζεύονται ουρές. Άλλοι γιατί μάθαιναν ότι το διπλανό ΚΕΠ δεν βγάζει, άρα κάτι μπορεί να ξέρει. Κοινώς, ακόμα και με την ύπαρξη της εγκυκλίου τα προβλήματα δεν είχαν εξαφανιστεί.

3. Τι σημαίνει πρακτικά ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν θα έχουν ΑΜΚΑ; Αρχικά, και πέρα από το προφανές, ότι δηλαδή τους συμπεριφερόμαστε σαν υπάνθρωπους, σαν σκλάβους, προφανώς σημαίνει ότι δεν θα έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας. Αυτό που συνέβαινε προηγούμενα, στην εποχή της ΑΜΚΑαπαγόρευσης, ήταν για το παραμικρό οι άνθρωποι να πρέπει να πηγαίνουν στα επείγοντα κάποιου εφημερεύοντος νοσοκομείου προκειμένου να λάβουν κάποιου είδους περίθαλψη.

Εννοείται ότι αυτό είχε και θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση των εφημεριών στα νοσοκομεία καθώς οι γιατροί θα είναι υποχρεωμένοι να ασχολούνται με κρυολογήματα, ιώσεις και άλλα, τα οποία δεν θα είναι επείγοντα αλλά θα είναι η μόνη λύση για αυτούς τους ανθρώπους. Επίσης, δεν θα έχουν πρόσβαση σε φαρμακευτικές αγωγές με αποτέλεσμα άνθρωποι που θα έχουν ανάγκη θεραπείας να μην μπορούν να την λάβουν. Μετά, στον ίδιο ρατσιστικό τόνο οι ίδιοι που σήμερα χαίρονται για την κατάργηση του ΑΜΚΑ θα αρνούνται την πρόσβαση των παιδιών στα σχολεία επικαλούμενοι τυχόν ιατρικά προβλήματα που θα έχουν τα προσφυγόπουλα ή θα μιλάνε για υγειονομικές βόμβες.

Προφανώς είναι αυτονόητο ότι η συγκεκριμένη κίνηση δεν είναι η αρχή του κακού. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ανθρώπους που έφυγαν από πολέμους ή από διώξεις, ανθρώπους που περπάτησαν χιλιόμετρα για να φτάσουν εδώ ρισκάροντας τη ζωή τους, ανθρώπους οι οποίοι ζούσαν για μήνες ή χρόνια στις Μόριες σε συνθήκες που δεν μπορούν να περιγραφούν, ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν εξώσεις από τα διαμερίσματα στα οποία φιλοξενούνται μόλις αναγνωριστούν ως πρόσφυγες. Για όλα αυτά οι πολιτικές ευθύνες δεν εξαντλούνται στον Βρούτση και στη ΝΔ, αλλά πηγαίνουν πιο πίσω. Κι αν θέλουμε να κάνουμε ουσιαστική συζήτηση για το προσφυγικό θα πρέπει να την κάνουμε συνολικά. Όμως μέχρι τότε θα πρέπει να είμαστε δίπλα στους πρόσφυγες στην επίθεση που θα ενταθεί εις βάρος του το επόμενο διάστημα και να καταλάβουμε ότι τα δικαιώματά τους είναι και δικά μας. Η επίθεση σε αυτούς είναι επίθεση και σε εμάς.

Από τον τοίχο του 2310net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου