Επιλογή γλώσσας

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

Εκτελείται ο Βαγγέλης Καββαδίας


Εκτελείται, 26/9/1949, στο Γουδή το αναπληρωματικό μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ Βαγγέλης Καββαδίας.

Από τη Λευκάδα, φοιτητής Γεωπονικής, μετά β' γραμματέας του ΚΚΕ Θεσσαλίας.  

 Η δικτατορία του Μεταξά τον εξορίζει στην Ακροναυπλία.

Μεταφέρετε με αλλά 56 στελέχη του ΚΚΕ στης φυλακές σανατόριο Σωτηρία απ όπου του απελευθερώνει ο ΕΛΑΣ στις 7Απριλη 1944.

Στο 7ο συνέδριο εκλέχτηκε αναπληρωματικό μέλος  της ΚΕ του ΚΚΕ.

Μια ακόμα ηρωική μορφή που εκτελέστηκε το 1949. πριν ακόμα τον ντουφεκίσουν ο Βασιλικός Επίτροπος διαβάζοντας την απόφαση είπε: "Καββαδία σε σένα απευθύνομαι. Με πιέζουν πολύ οι δικοί σου για να σε σώσω. Μετανόησε την τελευταία στιγμή. Εσύ ξέρεις πολλά".

Ο Καβαδίας απάντησε: "Δεν προδίδω εγώ τους συντρόφους μου στα αφεντικά σας, τους μοναρχοφασίστες. Εγώ είμαι στέλεχος του Κόμματος και πεθαίνω φωνάζοντας: Ζήτω το ΚΚΕ".

Η βαθιά πίστη στην υπόθεση της εργατικής τάξης και στο ΚΚΕ είχε ως αποτέλεσμα την αλύγιστη στάση στις ανακρίσεις και στα βασανιστήρια της θανατικής καταδίκης κι εκτέλεσης.

Η επαναστατική προετοιμασία γι’ αυτό το ενδεχόενο φυσικά ήταν στο μυαλό των κομμουνιστών. Σε αρκετά απομνημονεύματα όσων πέρασαν από το “πανεπιστήμιο” της Ακροναυπλίας καταγράφεται η περίπτωση του “φοιτητή” Βαγγέλη Καββαδία: Σ’ ένα θεατρικό ενσάρκωνε το ρόλο ενός δικαζόμενου του πατέρα του να κάνει δήλωση μετανοίας και τελικά καταδικάζεται σε θάνατο.

Ο Βαγγέλης Καββαδίας, ως μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος στον παράνομο μηχανισμό, στην αίθουσα του στρατοδικείου, ο πατέρα του και η σύζυγό του,  τον παρακαλούν να υπογράψει δήλωση μετανοίας.

Όμως αυτός απέκρουσε τις πιέσεις τους.

Το Βαγγέλη Καββαδία συνέχιζαν να τον βασανίζουν και μετά από την καταδίκη του σε θάνατο, αντιμετώπισε όμως παλικαρίσια το εκτελεστικό απόσπασμα με τα εξής λόγια: “Δεν προδίδω εγώ τους συντρόφους μου στ’ αφεντικά σας, τους μοναρχοφασίστες. Εγώ είμαι στέλεχος του Κόμματος και πεθαίνω φωνάζοντας: Ζήτω το ΚΚΕ!”

 

ΟΕΛΑΣ απελευθερώνει 56 Ακροναυπλιώτες από το νοσοκομείο «Σωτηρία»

 

 

1 σχόλιο:

  1. Ενας πραγματικός Κομμουνιστής απο την ΛΕΥΚΑΔΑ.. που τίμησε τον τίτλο και την αποστολή του σαν Στέλεχος του ΚΚΕ. Δεν παζάρεψε τίποτα με τους καπιταλιστές για προνόμια ούτε τους προσκύνησε... ΑΘΑΝΑΤΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου