Επιλογή γλώσσας

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020

Τα “νέα” λεωφορεία που δώρισε στον ΟΑΣΘ ο Δήμος Θεσσαλονίκης

 

Πολύ καλά και σύγχρονα τα “νέα” λεωφορεία (δεκαετίας) που δώρισε στον ΟΑΣΘ ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Στη φωτογραφία ένα από αυτά την ώρα που ο γερανός το "κουβαλούσε" στο αμαξοστάσιο Σταυρούπολης.

Είχε πάρει  φωτιά χθες ενώ εκτελούσε υπηρεσιακό δρομολόγιο……

Τα υπερσύγχρονα, νέα, λεωφορεία

Είναι δεκαετίας

Διαθέτουν μόνο δυο πόρτες

Δεν έχουν σύστημα κλιματισμού

Σε παλαιότερη ανακοίνωσή της, η ΔΑΣ ΟΑΣΘ σημείωνε:

«Τι δεν λένε στο λαό της πόλης;

- Ότι τα λεωφορεία είναι δεκαετίας και βάλε που σημαίνει ότι είναι παλιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Με απλά λόγια, οι Γερμανοί αφού τα οχήματα "δουλεύτηκαν", τα "ξεφορτώθηκαν" και τα "φορτωθήκαμε" εμείς για να συνεχίσουν την "καριέρα" τους ρυπαίνοντας την πόλη μας (Τέτοια λεωφορεία -που ρυπαίνουν την πόλη- έχει και ο ΟΑΣΘ).

- Ότι διαθέτουν μόνο δυο πόρτες που στις σημερινές συνθήκες της πανδημίας, όπου η μπροστινή πόρτα είναι μονίμως κλειστή για την προστασία των εργαζομένων οδηγών, οι επιβάτες θα συνωστίζονται για να εισέλθουν και να εξέλθουν μόνο από τη μια πόρτα με ότι αυτό σημαίνει (Τέτοια λεωφορεία με δυο πόρτες διαθέτει και ο ΟΑΣΘ -mini bus- και κανονικά από αυτά που εξυπηρετούσαν τις περιφερειακές γραμμές τα προηγούμενα χρόνια και κυκλοφορούν σήμερα στην πόλη, αφού οι γραμμές δόθηκαν στα ΚΤΕΛ).

- Ότι δεν είναι εξοπλισμένα με σύστημα κλιματισμού για τους επιβάτες που σημαίνει ότι για να δρομολογηθούν σε συνθήκες καλοκαιριού και υψηλών θερμοκρασιών πρέπει να γίνει εκ νέου μελέτη και τοποθέτηση κλιματισμού και άρα νέα έξοδα για να μπορούν να κυκλοφορήσουν τηρώντας τις προδιαγραφές για συνθήκες ψύξης (Τέτοια λεωφορεία έχει και ο ΟΑΣΘ, που όταν η εξωτερική θερμοκρασία πλησιάσει τους 30 βαθμούς, οι οδηγοί -με βάση το νόμο- είναι υποχρεωμένοι να τα επιστρέψουν στα αμαξοστάσια).

Η άφιξη αυτές τις μέρες και άλλων μεταχειρισμένων λεωφορείων με την μέθοδο του leasing από την εταιρεία "Παπαδάκης" έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα του στόλου των λεωφορείων που θα σηκώσουν το κύριο βάρος της συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα χρόνια.

Τα παραπάνω δείχνουν την προχειρότητα και την σκοπιμότητα με την οποία παίρνονται οι αποφάσεις που αφορούν τη συνολική πολιτική για το πως αντιμετωπίζει η κυβέρνηση και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, το πρόβλημα της συγκοινωνίας της πόλης, αλλά και της χώρας.

Αυτή η πολιτική όλων των κυβερνήσεων ακουμπάει στην εφαρμογή των Ευρωενωσιακών πολιτικών για την εφαρμογή του Κανονισμού για την "απελευθέρωση" των μεταφορών, δηλ. την είσοδο ιδιωτών και ξένων εταιρειών σε όλο το πεδίο της μεταφοράς και της συγκοινωνίας.

Με τη λογική του "κόστους - οφέλους" των κυβερνήσεων και της ίδιας της ΕΕ του προχώρησαν το προηγούμενο διάστημα στις παραπάνω ενέργειες:

1. Έκλεισαν την ΕΛΒΟ που μπορούσε και κατασκεύαζε καινούρια οχήματα και τώρα εισάγουμε μεταχειρισμένα από το εξωτερικό με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την απόκτηση νέας τεχνογνωσίας, αλλά και για την απώλεια θέσεων εργασίας.

2. Εκχώρησαν συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ (ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ΚΤΕΛ Σερρών, ΚΤΕΛ Κιλκίς) και τα πριμοδότησαν με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για ένα έργο που εκτελούσε μόνος του ο ΟΑΣΘ.

3. Επινοικιαζουν μεταχειρισμένα λεωφορεία από ιδιώτη ο οποίος θα εισπράττει μέχρι και 2.800 ευρώ το λεωφορείο το μήνα!

Την ώρα που η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τα δισεκατομμύρια ευρώ που θα πάρει η χώρα μας από το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης, ο ελληνικός λαός αντί να μετακινείται με καινούρια λεωφορεία νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας, θα συνεχίζει να στοιβάζεται σε παλιά λεωφορεία που δεν καλύπτουν καν τις ανάγκες που έχει για φθηνή και ασφαλή μετακίνηση.

Ο λαός της πόλης και οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό πρέπει να προβάλουν τις δικές τους ανάγκες και αυτές είναι:

• Κρατική χρηματοδότηση για την άμεση επισκευή όλων των οχημάτων που διαθέτει ο ΟΑΣΘ και ένταξή τους στην κυκλοφορία.

• Σύγχρονα καινούρια οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου, κλπ.) που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα.

• Μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων στα 12 χρόνια από 23 που είναι σήμερα.

• Ενιαίος Κρατικός Φορέας Συγκοινωνιών - Μεταφορών με κοινωνικό χαρακτήρα που θα περιλαμβάνει και τους φορείς μεταφοράς και συγκοινωνίας, αλλά και τις βιομηχανίες κατασκευής και επισκευής οχημάτων».

 

3 σχόλια:

  1. Επικίνδυνη αύξηση κρουσμάτων κορωνοϊού σε εργαζόμενους του ΟΑΣΘ

    https://gkagkarin.blogspot.com/2020/11/blog-post_52.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΑΣ ΟΑΣΘ

    https://www.902.gr/eidisi/ergatiki-taxi/241674/anakoinosi-me-aformi-tin-fotia-se-leoforeio-kata-ti-diarkeia-ektelesis

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου