Επιλογή γλώσσας

Κυριακή 18 Ιουλίου 2021

Ο θείος Φιντέλ μιλά για τον Τσε


Είχε τελειώσει η συνέντευξη όταν ρωτήσαμε την Αλέιδα Γκεβάρα αν συναντιέται με το Φιντέλ Κάστρο.

«Ασφαλώς, απάντησε, αφού είναι ο θείος μου», γιατί έτσι αποκαλεί το Φ. Κάστρο. «Ομως, συνέχισε, ποτέ δε μου μιλά για τον πατέρα μου, καθώς συγκινείται εύκολα».

Τελευταία όμως είχαν μια συνάντηση για να συνεννοηθούν για τον πρόλογο σε ένα βιβλίο. Το πρόγραμμα ήταν για μια σύντομη συνάντηση. Ομως κράτησε έξι ώρες.

Οπότε η Αλέιδα βρήκε την ευκαιρία και είπε στον Κάστρο: «Πες μου κάτι για τον πατέρα μου. Αρχισε να μου λέει διάφορα. Και γω του είπα: “Θείε ο κόσμος λέει ότι βρισκόσουνα σε αντιπαράθεση με τον πατέρα μου”.

Και μου απάντησε: “Είναι αλήθεια. Και κάποιες στιγμές θυμώναμε μεταξύ μας. Για παράδειγμα: Οταν είμαστε στο Μεξικό και μας συνέλαβαν όλους, εγώ είπα ότι κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για την πολιτική του τοποθέτηση. Και τι νομίζεις ότι έκανε ο πατέρας σου; Οχι μόνο είπε ότι είναι κομμουνιστής, αλλά κάθισε και συζητούσε με το χαφιέ που τον παρακολουθούσε για την προσωπικότητα του Στάλιν. Πες μου τώρα τι έπρεπε να κάνω εγώ; Ηταν ο πατέρας σου όμως. Ετσι ήταν πάντα. Ετσι λοιπόν είναι αδύνατον και να τσακωθείς μαζί του. Επρεπε να τον αποδεχτείς όπως ήταν. Τελεία και παύλα”».

«Οταν ο Φ. Κάστρο μου μιλά έτσι, εγώ βάζω τα γέλια», συνέχισε η η Αλ. Γκεβάρα και μετέφερε την απορία του Φ. Κάστρο, τη ρώτησε «γιατί γελά».

-Με σένα γελάω, του απάντησε η Αλ. Γκεβάρα.

-Γιατί γελάς με μένα; ξαναρώτησε ο Κάστρο.

Η Αλ. Γκεβάρα του απάντησε: «Μα δεν πήρες είδηση ότι μιλάς για τον πατέρα μου σε χρόνο ενεστώτα; Ετσι που νιώθω ότι από στιγμή σε στιγμή θα ανοίξει η πόρτα και θα μπει ο πατέρας μου μέσα;».

«Τότε, είπε η Αλ. Γκεβάρα, ο Φιντέλ σοβαρεύτηκε και μου είπε: “Μα ο πατέρας σου είναι όντως παρών”. Και πραγματικά, αυτό είναι κάτι που του προκαλεί μεγάλη συγκίνηση».

(Από τη συζήτηση του δημοσιογράφου του Ριζοσπάστη με την Αλέιδα Γκεβάρα το 2001, όταν η κόρη του Τσε Γκεβάρα επισκέφτηκε τη χώρα μας)

 Ριζοσπάστης

2 σχόλια:

  1. ....Οπότε η Αλέιδα βρήκε την ευκαιρία και είπε στον Κάστρο: «Πες μου κάτι για τον πατέρα μου. Αρχισε να μου λέει διάφορα. Και γω του είπα: “Θείε ο κόσμος λέει ότι βρισκόσουνα σε αντιπαράθεση με τον πατέρα μου”.

    Και μου απάντησε: “Είναι αλήθεια. Και κάποιες στιγμές θυμώναμε μεταξύ μας. Για παράδειγμα: Οταν είμαστε στο Μεξικό και μας συνέλαβαν όλους, εγώ είπα ότι κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για την πολιτική του τοποθέτηση. Και τι νομίζεις ότι έκανε ο πατέρας σου; Οχι μόνο είπε ότι είναι κομμουνιστής, αλλά κάθισε και συζητούσε με το χαφιέ που τον παρακολουθούσε για την προσωπικότητα του Στάλιν. Πες μου τώρα τι έπρεπε να κάνω εγώ; Ηταν ο πατέρας σου όμως. Ετσι ήταν πάντα. Ετσι λοιπόν είναι αδύνατον και να τσακωθείς μαζί του. Επρεπε να τον αποδεχτείς όπως ήταν. Τελεία και παύλα”»...... Ι.Β ΣΤΑΛΙΝ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ ΑΘΑΝΑΤΟΙ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το 1945 το Κ.Κ Κούβας μπήκε σε κυβέρνηση στο έδαφος του Καπιταλισμού ξεπλένοντας τον με βάση της καταστροφικές αποφάσεις της Κ.Δ μετά το 1935 που επικράτησε η οπορτουνιστική αντεπανάσταση. Συγχωνεύτηκε με το οπορτουνιστικό αλλάζοντας όνομα σε ...σοσιαλιστικό.... Οταν την 26η Ιούλη του 1953 χτύπησαν στην Μονκάδα τους καταδίκασε για ...τυχοδιώκτες.... Η Αποτυχία δεν τους απογοήτευσε συνέχισαν και την 1η Γενάρη του 1959 ανέτρεψαν την Στρατιωτική δικτατορία του Φ.Μπατίστα και ταυτόχρονα την Φεουδαρχία Καπιταλισμό οικοδομώντας Σοσιαλισμό με δικτατορία του προλεταριάτου και έφτιαξαν ξανά Κ.Κ σε Μπολσεβίκικη βάση. Το 1961 ο ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ επισκέφτηκε την Μόσχα και διαφώνησε κάθετα με την καταστροφική πορεία προς τον Καπιταλισμό της οπορτουνιστικής αντεπανάστασης του ...ΚΚΣΕ... πρώην Μπολσεβίκων. Παρά τις αντιρρήσεις των Χρουτσοφικών Ρεβιζιονιστών επέμεινε και κατέθεσε στεφάνι στον τάφο του Ι.Β ΣΤΑΛΙΝ. Στην Διεθνιστική αποστολή στην Βολιβία το 1967 το ...Κ.Κ με τον Μ.Μόνχε τον κατηγόρησαν για ...τυχοδιώκτη..... Σήμερα με την γενιά της επανάστασης να έχει φύγει βιολογικά το Κ.Κ έπεσε πάλι στα χέρια της οπορτουνιστικής αντεπανάστασης που εφαρμόζει σταδιακά νόμους του Καπιταλισμού με αποτέλεσμα ταξικές ανισότητες φτώχεια και εξαθλίωση δίνοντας πρόσφορο έδαφος στις ΗΠΑ για ΑΝΟΙΧΤΗ αντεπανάσταση. Ευχόμαστε στους Κομμουνιστές και στον λαό να πάρουν ξανά στα χέρια τους το Κ.Κ Τσακίζοντας την οπορτουνιστική αντεπανάσταση ώστε να σώσουν τον Σοσιαλισμό απο την καταστροφή. Αλλος δρόμος δεν υπάρχει. ΑΘΑΝΑΤΟΙ. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου