Επιλογή γλώσσας

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023

«Κοροϊδίας το ανάγνωσμα» με τις τάχα εκπτώσεις στα εισιτήρια

Σε μεγάλη «μούφα» αποδεικνύονται, όπως ήταν αναμενόμενο, οι «εκπτώσεις» που ανακοίνωσαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά τις ...εκκλήσεις της κυβέρνησης της ΝΔ για μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων, που έχουν φτάσει σε απλησίαστα ύψη, μετατρέποντας σε όνειρο θερινής νυχτός μια μικρή ανάσα στα νησιά για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.

Για παράδειγμα, η εταιρεία «SeaJets» (του ομίλου Ηλιόπουλου) ανακοίνωσε «έκπτωση σε τετραμελείς οικογένειες 30%», «σε μόνιμους κατοίκους 20%», σε «τρίτεκνους 30%», καθώς και διάφορα επιπλέον πακέτα. Ωστόσο, οι εκπτώσεις αυτές έχουν προϋποθέσεις, όπως να είναι με επιστροφή, ενώ δεν αφορά όλα τα δρομολόγια. Επιπλέον, η πλειοψηφία του στόλου της αποτελείται από ταχύπλοα, όπου τα εισιτήρια είναι πανάκριβα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εισιτήριο για Πάρο με το «Superrunner Jet» της εν λόγω εταιρείας ανέρχεται σε 67,90 ευρώ, οπότε η έκπτωση του 20% πάει την τιμή στα 54,32 ευρώ. Η δε έκπτωση του 30% για μια τετραμελή οικογένεια πάει την τιμή στα 380,24 ευρώ, χωρίς να υπολογιστεί και η ύπαρξη οχήματος, με το οποίο το εισιτήριο ξεπερνάει τα 500 ευρώ!

Αλλες εταιρείες, όπως η «Fast Ferries», θα έχουν μία μέρα «εκπτωτικό ναυλολόγιο», ενώ η «Attica Group», μητρική των «BlueStar», «Hellenic Seaways» και «Super Fast» - σύμφωνα με τον ναυτιλιακό Τύπο, γιατί επίσημες ανακοινώσεις δεν είδαμε - «προσανατολίζεται στην ανακοίνωση εκπτώσεων της τάξης του 20% στις μετακινήσεις από και προς Πειραιά, Ραφήνα και Βόλο για τετραμελείς οικογένειες σε οικονομική θέση με Ι.Χ.», κι αυτό μέχρι τα τέλη Αυγούστου, ενώ ούτε από εδώ θα λείψουν προϋποθέσεις και επίσης δεν είναι γνωστό αν οι εκπτώσεις θα αφορούν όλα τα δρομολόγια και όλες τις μέρες. Η μείωση του 20% σημαίνει ότι μια τετραμελής οικογένεια που θα ταξιδέψει στην οικονομική θέση, ας πούμε για Σάμο, και θα πάρει μαζί και όχημα, θα πληρώσει 648 ευρώ, ποσό που εξακολουθεί να είναι απαγορευτικό.

Τα «καλά» της «απελευθέρωσης»

Εξάλλου, το στίγμα για τις ...«δυνατότητες» της κυβέρνησης να παρέμβει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ώστε να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών στα εισιτήρια οι οποίες θα είναι της προκοπής, το έδωσε πριν δύο 24ωρα ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, και μάλιστα όταν ήταν σε εξέλιξη οι ...διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους ακτοπλόους εφοπλιστές.

Με δηλώσεις του σε ΜΜΕ έκανε σαφές ότι δεν πρόκειται να γίνουν κυβερνητικές παρεμβάσεις στις τιμές των ναύλων, γιατί απλούστατα «η ακτοπλοϊκή αγορά είναι μια απελευθερωμένη αγορά», «δεν ορίζει το κράτος τις τιμές, δεν υπάρχουν νομικά εργαλεία επιβολής συγκεκριμένων ναύλων», δηλαδή «υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός».

Ο υπουργός δεν έκανε τίποτα άλλο από το να αναφερθεί στον Κανονισμό 3577/92 της ΕΕ, που υπερψήφισαν τότε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ (ως ΣΥΝ) και ΠΑΣΟΚ και εφάρμοσαν ως κυβερνήσεις, διαμορφώνοντας το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που δίνει ολοένα και περισσότερο γην και ύδωρ στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, ξεζουμίζοντας ναυτεργάτες και επιβάτες και ταυτόχρονα διαμορφώνοντας όλες τις προϋποθέσεις για πολύνεκρα ναυάγια - «Τέμπη» στις θάλασσες.

Αυτό ακριβώς το θεσμικό πλαίσιο ισχυροποίησαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ τον Ιούνη 2022, όταν όλοι μαζί ψήφισαν από κοινού τον νόμο «για την κωδικοποίηση του θεσμικού πλαισίου» που διέπει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Με την ψήφο αυτή οι «συνεταίροι» έσπευσαν να θωρακίσουν τις συνεχείς αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα εισιτήρια (με τον 3577 καταργήθηκε και το πλαφόν που υπήρχε στην τιμή της οικονομικής θέσης), το καθεστώς των επιδοτήσεων των εφοπλιστών με εκατοντάδες εκατομμύρια, των φοροαπαλλαγών, τα δρομολόγια - «οδύσσειες» με πλοία υποσυντήρητα, αρκετά από αυτά γέρικα, που ταλαιπωρούν επιβάτες και αναγκάζουν τους ναυτεργάτες να είναι «στο πόδι» μέχρι τελικής πτώσης, τη συνεχή μείωση των οργανικών συνθέσεων (τώρα ετοιμάζεται και νέα μείωση), τον εφιάλτη της απομόνωσης για νησιά μη επικερδή, χειμώνα - καλοκαίρι, και όχι μόνο αυτό.

Ολα δείχνουν ότι το «ξαφνικό» ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τα ακριβά εισιτήρια και τα «υπερκέρδη» των ακτοπλοϊκών εταιρειών και το «παζάρι», που όπως φαίνεται δεν έχει τελειώσει, είναι προετοιμασία εδάφους για νέα προνόμια, επιδοτήσεις με «ζεστό» χρήμα και ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» των δισεκατομμυρίων του Ταμείου Ανάκαμψης, στο όνομα της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, που κι αυτή θα τη χρυσοπληρώσει ο λαός.

 
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Πρόκληση οι δήθεν «εκπτώσεις» των ακτοπλοϊκών εταιρειών στις δήθεν «συστάσεις» της κυβέρνησης

Σε ανακοίνωσή του για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τις ανακοινώσεις των εφοπλιστών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Οι δήθεν "εκπτώσεις" των ακτοπλοϊκών εταιρειών στις δήθεν "συστάσεις" της κυβέρνησης της ΝΔ αποδεικνύονται μια τεράστια και προκλητική κοροϊδία, ένα κακοπαιγμένο θέατρο. Πρόκειται για περιορισμένες εκπτώσεις, για περιορισμένες κατηγορίες επιβατών και για περιορισμένες ημέρες και δρομολόγια. Και όλα αυτά τη στιγμή που τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ναύλα των οχημάτων, από τον Αύγουστο του 2021 μέχρι σήμερα, έχουν αυξηθεί 4 φορές, με τη συνολική αύξηση να φτάνει ακόμα και το 50%!

Με βάση τα επίσημα στοιχεία, μόνο για τη μετακίνηση απαιτείται ένας ολόκληρος μισθός, χωρίς να υπολογίζονται τα πανάκριβα έξοδα διαμονής, διατροφής και κίνησης στα νησιά. Δεν μπορεί η λαϊκή οικογένεια να βλέπει καθημερινά να λεηλατείται το εισόδημά της από τις δυσβάσταχτες αυξήσεις στην Ενέργεια και τα προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης και όταν έχει ανάγκη να πάρει μια ανάσα ξεκούρασης, οι διακοπές να αποτελούν "όνειρο θερινής νυκτός", λόγω των πανάκριβων εισιτηρίων.

Είναι τέτοιο το μέγεθος της πρόκλησης που οι εφοπλιστές ξεκαθάρισαν ότι δεν υπάρχει θέμα για καθολική μείωση των εισιτήριων, ενώ δεν διστάζουν να απαιτούν πρόσθετα προνόμια, όπως κρατική επιδότηση για το σύνολο των ακτοπλοϊκών γραμμών, να μηδενιστεί ο ΦΠΑ και παρότι απολαμβάνουν φοροαπαλλαγή στα καύσιμα, επιπλέον απαιτούν να επιδοτηθούν κατά το ήμισυ για κάθε πλοίο.

Ολα τα παραπάνω οφείλονται στην προστασία που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές απ' όλες τις κυβερνήσεις, η πολιτική των οποίων θωρακίζει την τεράστια κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Εχουν πλήρη φορολογική ασυλία και λαμβάνουν συνεχώς τεράστιες χρηματοδοτήσεις. Μόνο για την πανδημία εισέπραξαν 79 εκατ. ευρώ! Η σταθερή χρονιάτικη επιδότηση για το ακτοπλοϊκό δίκτυο που εισπράττουν, έχει φτάσει τα 139 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα κερδίζουν έμμεσα εκατ. ευρώ από την επιδότηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Επιπλέον, προβλέπεται να πάρουν και 370 εκατ. ευρώ για ανανέωση του στόλου από τα ΕΣΠΑ και άλλα 300 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα "Νέαρχος"!

Προκειμένου να μη θιχτεί στο ελάχιστο η κερδοφορία τους, τους επιτρέπουν τη χειμερινή περίοδο να αποσύρουν από τις γραμμές σχεδόν τα 2/3 των πλοίων, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των ναυτεργατών να οδηγείται στην ανεργία και οι κάτοικοι των νησιών να αντιμετωπίζουν μεγάλη ταλαιπωρία και επικίνδυνες καταστάσεις, για να καταφέρουν να μετακινηθούν από και προς στο νησί τους, ενώ δεκάδες μικρά νησιά μένουν για μέρες αποκλεισμένα και αποκομμένα.

Απ' την άλλη μεριά, αυτή η πολιτική των κυβερνήσεων, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, διαρκώς επιδεινώνει τις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των ναυτεργατών. Δεν εφαρμόζονται ούτε τα ελάχιστα που προβλέπονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Οι οργανικές συνθέσεις δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, ενώ από 1 Νοέμβρη μέχρι 30 Απρίλη μειώνουν κατά 60% τα πληρώματα των γενικών υπηρεσιών. Επιβάλλουν εντατικά δρομολόγια και εξοντωτικά ωράρια εργασίας, με υποσυντήρητα και υπερήλικα πλοία (1 στα 4 πάνω από 30 ετών), υπονομεύοντας διαρκώς την ασφάλεια και προστασία της ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών.

Συντονισμένα εφοπλιστές, κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και οι πολιτικές δυνάμεις ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, που υπηρετούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, με πρόσχημα την έλλειψη ναυτεργατών, θέλουν να εφαρμόσουν πλήρως την "απελευθέρωση" των θαλάσσιων ενδομεταφορών, για να συντριβούν οι ΣΣΕ, να εργάζονται φθηνοί ανασφάλιστοι ναυτεργάτες, χωρίς δικαιώματα.

Το ΚΚΕ απευθύνει κάλεσμα αγώνα στον λαό, στους ναυτεργάτες και όλους τους εργαζόμενους στη ναυτιλία, στους νησιώτες, διεκδικώντας:

-- Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές. Να επιστραφούν τα χρήματα σε όσους έχουν ήδη πληρώσει τα πανάκριβα εισιτήρια.

-- Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες.

-- Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.

-- Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.

-- Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.

-- Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.

Αποδεικνύεται ξανά ότι οι φθηνές, σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες (θαλάσσιες, χερσαίες, αεροπορικές) απαιτούν σύγκρουση με την κερδοφορία του κεφαλαίου, με τη στρατηγική της ΕΕ, το κράτος, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που τους υπηρετούν».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου