Το σημερινό κυκλοφοριακό χάος και η ταλαιπωρία χιλιάδων εργαζόμενων και οδηγών στην πόλη της Θεσσαλονίκης είναι εικόνα από το κοντινό μέλλον. Αυτή θα είναι η καθημερινότητα για χιλιάδες Θεσσαλονικείς και ειδικά για τους εργαζόμενους, αν προχωρήσει το σχέδιο για την κατασκευή του flyover και την εκτροπή της κυκλοφορίας μέσα από την πόλη.
Χάθηκαν δεκαετίες, σπαταλήθηκαν χρήματα, ο λαός της πόλης υφίσταται μια διαχρονική ταλαιπωρία γιατί δεν θέλουν και δεν μπορούν να λύσουν ολοκληρωμένα το ζήτημα του συγκοινωνιακού και κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.
Υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ παλιότερα, αλλά και διοικήσεων Περιφέρειας και δήμων για το γεγονός ότι το 2023 στο δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας είναι διαλυμένες οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ, δεν υπάρχει Μετρό, δεν υπάρχει επαρκής και ασφαλής Περιφερειακή Οδός.
Ειδικά για την Περιφερειακή Οδό, ενώ ήταν λανθασμένος εξαρχής ο σχεδιασμός, ενώ ήταν γνωστά τα προβλήματα από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της προχώρησαν σε κατασκευή ανισόπεδων έργων και άλλων τεχνικών έργων χωρίς να γίνει ταυτόχρονα αναβάθμιση της υφιστάμενης Περιφερειακής Οδού. Χωρίς να εξασφαλιστούν ενδεχόμενη διαπλάτυνση, επαρκείς λωρίδες και ΛΕΑ, αλλαγή κλίσεων και συνολικά όλες οι παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να προταθούν με βάση την υπάρχουσα επιστημονική γνώση σε αυτό τον τομέα.
Τώρα οι ίδιοι που δημιούργησαν το πρόβλημα, που σχεδίαζαν "υποθαλάσσιες αρτηρίες", που άφησαν να χαθούν χρόνια ολόκληρα, το παίζουν "σωτήρες". Οι μεν προβάλλοντας το έργο του flyover και οι δε το πανάκριβο έργο της Εξωτερικής Περιφερειακής που έχει αμφίβολη αποτελεσματικότητα όσον αφορά στη βελτίωση του κυκλοφοριακού και επιφέρει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο περιαστικό δάσος.
Θυμήθηκαν μάλιστα οι "τοπικοί παράγοντες" να "εκφράσουν τον προβληματισμό τους" και να κάνουν συναντήσεις συντονιστικών οργάνων για την "επίλυση του κυκλοφοριακού" που θα επιβαρυνθεί από την κατασκευή του flyover το 2023 ενώ έχει ήδη δημοπρατηθεί το έργο και ενώ είναι γνωστά τα προβλήματα εδώ και χρόνια. Προβλήματα που είχε εντοπίσει και για τα οποία είχε προειδοποιήσει το ΚΚΕ, οι εκλεγμένοι με τη "Λαϊκή Συσπείρωση" σε Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και δήμους ήδη από το 2020 χωρίς να λάβει ουσιαστικές απαντήσεις.
Μάλιστα στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης το 2021 που εξέτασε τη ΜΠΕ του flyover, η διοίκηση Τζιτζικώστα (ΝΔ) και η παράταξη Παπαστεργίου (ΠΑΣΟΚ) τοποθετήθηκαν θετικά ενώ και όσοι από τις άλλες δυνάμεις καταψήφισαν το έκαναν με ένα θολό περιεχόμενο χωρίς ολοκληρωμένη εξέταση των ζητημάτων, δεν συνέβαλαν στην ενημέρωση του λαού και στη διαμόρφωση διεκδικήσεων υπέρ του.
Τέρμα πια στην κοροϊδία, στα παχιά λόγια, στις υποσχέσεις! Καμιά εμπιστοσύνη σε αυτούς που μας πουλάνε "οράματα" κάθε Σεπτέμβρη στη ΔΕΘ αλλά και μπροστά στις τοπικές εκλογές!
Οι μόνοι που πανηγυρίζουν με την πολιτική που ασκείται κεντρικά και τοπικά είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Για το συγκεκριμένο έργο του flyover είναι δεδομένη η ικανοποίηση της κατασκευαστικής κοινοπραξίας που θα τη χρυσοπληρώσουμε μέσω ΣΔΙΤ, η ικανοποίηση μεγαλοξενοδόχων και μεγάλων εμπορικών κέντρων που επιδιώκουν τη μετατροπή της περιοχής σε τουριστικό και εμπορικό κόμβο για να αυξήσουν τα κέρδη τους και άρα απαιτούν κατά προτεραιότητα και τα αντίστοιχα έργα που θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτούς.
Οι στόχοι του κεφαλαίου και στην περιοχή μας που υπηρετούν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Βελόπουλος και άλλες αστικές πολιτικές δυνάμεις, μαζί με τον περιφερειάρχη και τους δημάρχους, είναι αυτοί που στερούν απαραίτητα έργα, επιδεινώνουν προβλήματα, κάνουν συνολικά τη ζωή του λαού δυσκολότερη.
Πρέπει να τους γυρίσουμε την πλάτη, να διεκδικήσουμε!
- Άμεση ενίσχυση του ΟΑΣΘ με εκατοντάδες οδηγούς, νέα λεωφορεία, νέες γραμμές, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μείωση του εισιτηρίου που θα επιτρέψουν να απορροφηθεί έτσι ένα τμήμα της κυκλοφορίας.
- Επιτάχυνση του έργου του Μετρό που είναι το πιο "σύντομο ανέκδοτο" πανελλαδικά και όλων των επεκτάσεων προς Καλαμαριά, δυτικά αλλά και ανατολικά. Να δοθούν σαφή χρονοδιαγράμματα και όχι "τζούφιες" υποσχέσεις. Να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του που θα επιφέρει μεγαλύτερο κόστος στον λαό. Υλοποίηση του έργου του δυτικού προαστιακού και εξέταση κάθε άλλης έκτακτης ή μόνιμης συγκοινωνιακής λύσης που θα συμβάλλει στην απορρόφηση κυκλοφοριακού φόρτου ιδιαίτερα για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία.
- Ολοκληρωμένη πυροπροστασία και οικολογική αναβάθμιση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου η οποία πρέπει να προηγηθεί οποιασδήποτε παρέμβασης εντός του.
- Μέχρι να γίνουν τα παραπάνω, καμιά παρέμβαση στην Περιφερειακή Οδό που θα επιβαρύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και θα επιδεινώσει την κατάσταση στο Σέιχ Σου. Να μην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε. Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής η οποία είναι απαραίτητη, στη βάση επικαιροποιημένων στοιχείων για την κυκλοφορία, την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, να εκπονηθούν ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες με τη συνεργασία του ΑΠΘ.
- Ενίσχυση της τροχαίας, των σχεδίων έκτακτων παρεμβάσεων (π.χ. για ατυχήματα στον Περιφερειακό), της τηλεματικής/ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων που μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση έκτακτων καταστάσεων στο κυκλοφοριακό της πόλης.
- Να ληφθούν υπόψη εύλογες ανησυχίες κατοίκων σε περιοχές δίπλα στην Περιφερειακή Οδό, να εξεταστούν και σχεδιαστούν εξαρχής λύσεις που θα μειώνουν σημαντικά την οποιαδήποτε επιβάρυνση την περίοδο κατασκευής έργων αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής αλλά και την περίοδο λειτουργίας της.
- Κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωμής στάθμευσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης, δέσμευση οικοπέδων για δωρεάν στάθμευση, σύνδεση αυτών των χώρων με το κέντρο της πόλης με ΜΜΜ.
- Να ιεραρχηθούν επιτέλους έργα και υποδομές που λείπουν από την περιοχή μας και βρίσκονται στα αζήτητα όπως αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική προστασία και θωράκιση, προστασία από τη βιομηχανική ρύπανση και δυσοσμία, σχολεία, φοιτητικές εστίες, έργα πρασίνου και αξιοποίησης ελεύθερων χώρων που έχουν βάλει στο μάτι επιχειρηματίες όπως στο χώρο της ΔΕΘ, στο παραλιακό μέτωπο και αλλού.
Τα παραπάνω μπορούν να ακουστούν ακόμα πιο δυνατά μέσα στο Περιφερειακό και στα Δημοτικά Συμβούλια της περιοχής, να ασκήσουμε ακόμα μεγαλύτερη πίεση για πραγματικές λύσεις προς όφελος του λαού, με την ενίσχυση των ψηφοδελτίων της "Λαϊκής Συσπείρωσης" που στηρίζει το ΚΚΕ παντού!
Να δυναμώσει ο αγώνας, η ελπίδα, ο δρόμος της ριζικής ανατροπής!
Εύκολες λύσεις στα προβλήματα που δημιουργεί ο καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης δεν υπάρχουν. Με άλλο δρόμο ανάπτυξης όμως, μπορούν να ικανοποιηθούν οι μεγάλες κοινωνικές ανάγκες. Η ολοκληρωμένη ικανοποίησή τους χωρίς ιεραρχήσεις με βάση το μέγιστο κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων, η γρήγορη και φθηνή για τον λαό κατασκευή - λειτουργία υποδομών, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των αναγκαίων μεγάλων έργων υποδομής.
Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου