Επιλογή γλώσσας

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Αγώνας για λύσεις προς όφελος του λαού και στον τομέα καθαριότητας - διαχείρισης απορριμμάτων

Σε αγώνα για να επιβληθούν λύσεις προς όφελος των εργαζομένων του Δήμου και του λαού της Θεσσαλονίκης και στον τομέα της καθαριότητας - διαχείρισης απορριμμάτων καλεί η ΔΑΣ Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης, με αφορμή τη συνέντευξη της Διοίκησης του Δήμου για την καθαριότητα.


Η ΔΑΣ σημειώνει ότι η διοίκηση Ζέρβα δεν εξήγησε «γιατί, ενώ στη δύναμη της υπηρεσίας είναι στα χαρτιά και μισθοδοτούνται από τα ανταποδοτικά τέλη 900 εργάτες-τριες καθαριότητας, στους δρόμους για να μαζεύουν σκουπίδια βρίσκονται καθημερινά μόνο 400. Κουβέντα δεν είπαν για την
εντατικοποίηση της εργασίας και τα "εργατικά ατυχήματα" που είναι συχνά.

Είπαν ψέματα για ακόμη μία φορά ότι έχουν δώσει όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στους εργαζόμενους. Τα ΜΑΠ δεν είναι ένα γιλέκο ασφαλείας και ένα ζευγάρι γάντια. Τούς ξαναλέμε να διαβάσουν την υπουργική απόφαση, για να δουν ποια είναι τα ΜΑΠ που πρέπει να παρέχονται, τις εξετάσεις και τους εμβολιασμούς που πρέπει να γίνονται κ.α. Τι ενέργειες έκαναν; Πότε θα γίνει ο διαγωνισμός για προμήθεια ΜΑΠ; Γρήγορες διαδικασίες για διαγωνισμούς μπορούν να κάνουν μόνο όταν πρόκειται για εργολαβίες σε ιδιωτικές εταιρείες;

Ενώ μιλούν για δημόσιο χαρακτήρα της καθαριότητας, ετοιμάζονται να ξαναδώσουν τις υπηρεσίες του μηχανουργείου -συντήρηση και επισκευή οχημάτων- για άλλα 2 χρόνια σε ιδιωτικές εταιρείες με διαγωνισμό κοντά στα 4.500.000 ευρώ. Στη Συνέντευξη Τύπου παραδέχτηκαν υπέρογκο κόστος επισκευής, μεγάλες καθυστερήσεις κ.α., ξεχνώντας ότι από το 2013 ιδιωτικές εταιρείες έχουν τη συντήρηση και την επισκευή όλων των οχημάτων. Πότε σκοπεύουν να κάνουν διαγωνισμό για προμήθεια ανταλλακτικών για τα οχήματα του δήμου;

Αξίζει να τονίσουμε ότι ο αντιδήμαρχος καθαριότητας στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 13-1 έκανε τις εξής αναφορές σχετικά με τις συμβάσεις με τις ιδιωτικές εταιρίες: Είπε ότι μέσω αυτών των συμβάσεων, που είναι για συντήρηση και επισκευή οχημάτων, ο Δήμος προμηθεύεται λάστιχα για τα οχήματα και ανταλλακτικά που τα χρησιμοποιούν οι τεχνίτες του μηχανουργείου. Επαναλαμβάνουμε ότι οι συμβάσεις είναι για επισκευή και συντήρηση των οχημάτων και όχι για προμήθεια διαφόρων υλικών. Πώς πληρώνονται αυτές οι "προμήθειες"; Κόβονται εικονικά τιμολόγια ότι έγιναν επισκευές και συντηρήσεις. Ποιοι δίνουν εντολές για αυτές τις διαδικασίες; Ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει σε αυτές τις συμβάσεις. Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από αυτές τις διαδικασίες, ο δήμος ή οι ιδιωτικές εταιρίες;

Καμαρώνουν και αυτοί ότι η Θεσσαλονίκη "παραμένει πρώτη πόλη στην ανακύκλωση στην Ελλάδα". Μπορούν να μας δώσουν στοιχεία για το πόσα ανακυκλώσιμα υλικά(;), που συλλέγονται από τους μπλε κάδους, πραγματικά ανακυκλώνονται; Τίποτα δεν είπαν και για τον γενικότερο σχεδιασμό που υπάρχει για την περιοχή, με τις πανάκριβες Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων που θα γίνουν με ΣΔΙΤ και την καρκινογόνο και πανάκριβη καύση απορριμμάτων.

Οι εργαζόμενοι του Δήμου και ο λαός της Θεσ/νίκης σε καμία περίπτωση δεν θα περιμένουν το τέλος της θητείας της διοίκησης Ζέρβα για να την κρίνουν, όπως στην ουσία ζήτησε ο δήμαρχος στη Συνέντευξη Τύπου. Χρειάζεται αγώνας για να επιβληθούν λύσεις προς όφελος των εργαζομένων του δήμου και του λαού της πόλης και στον τομέα της καθαριότητας - διαχείρισης απορριμμάτων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου