ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
«Κορόνα γράμματα» την ίδια την ανθρώπινη ζωή στον αέρα παίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που ψηφίστηκε χτες και υποτάσσει στη μείωση του κόστους, και άρα στην αύξηση των κερδών των εταιρειών, συνολικά τις αεροπορικές μεταφορές.
Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» και διαμορφώνει όλες τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας, στη βάση των κατευθύνσεων της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών, ενώ, πέρα από το θέμα της ασφάλειας, βαριές θα είναι οι συνέπειες και για τα εργασιακά δικαιώματα, αλλά και για το κόστος των μεταφορών.
Το νομοσχέδιο μετατρέπει την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) σε ανεξάρτητη Αρχή, συρρικνωμένη, αφήνοντας χώρο να δοθεί ο εποπτικός έλεγχος στους ιδιώτες, και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ξεχωριστό ΝΠΔΔ με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, ανοίγοντας και εδώ ουσιαστικά διάπλατα τις πόρτες για την ιδιωτικοποίηση, είτε με την είσοδο μάνατζερ - επενδυτή είτε με ΣΔΙΤ κ.ο.κ. Αλλωστε, το Σχέδιο Επιδόσεων που προβλέπεται για την ΥΠΑ συνδέει τους μισθούς των εργαζομένων με την αποδοτικότητα, τη μείωση των καθυστερήσεων κ.λπ.
Οι ρυθμίσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στη μεταβίβαση των αεροδρομίων στο ΤΑΙΠΕΔ το 2011, για να δοθούν στη συνέχεια από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ...«με πόνο ψυχής» τα 14 περιφερειακά στη «Fraport», και στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, το 2016, με το σπάσιμο της ΥΠΑ σε δύο νομικά πρόσωπα: ΑΠΑ και ΥΠΑ.
Αλλωστε, όπως διευκρίνισε και χτες ο υπουργός Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής, το νομοσχέδιο αποτελεί συνέχεια του νόμου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο εγκάλεσε γιατί δεν ολοκλήρωσε την εφαρμογή του.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε μεν το νομοσχέδιο, ωστόσο μέσω του εισηγητή του δεν έφερε αντιρρήσεις ως προς την ουσία του, με την οποία άλλωστε συμφωνεί. Επικέντρωσε την αντιπαράθεση «στα ανταλλάγματα» που θα έπρεπε να πάρει το Δημόσιο από το πακέτο κρατικής ενίσχυσης, ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, που προσφέρει η κυβέρνηση στην αεροπορική εταιρεία «Aegean». Με τις διαφωνίες τους να αφορούν στον τρόπο της «απελευθέρωσης» της αεροναυτιλίας, καταψήφισαν το νομοσχέδιο και τα άλλα αστικά κόμματα.
Το ΚΚΕ καταψήφισε, ενώ εξαρχής απαίτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου.
Οπως επισήμανε ο ειδικός εισηγητής του Κόμματος Μανώλης Συντυχάκης, «δεν είναι τυχαίο ότι τοποθετούνται ανοιχτά υπέρ του νομοσχεδίου ο ΣΕΤΕ, η "Fraport", η "Aegean", δηλαδή οι φορείς της αγοράς, ακριβώς γιατί εξασφαλίζουν ότι θα έχουν λόγο και στην ΑΠΑ και στην ΥΠΑ».
Τόνισε ότι με την εξέλιξη αυτή «οι κανόνες ασφαλείας πρέπει να υπηρετούν την ανταγωνιστικότητα», δηλαδή «υποτάσσεται η αεροπορική ασφάλεια στη λογική του κόστους - οφέλους», με τραγικά αποτελέσματα, και εξήγησε πως «η πίεση μέσω της σύνδεσης επιδόσεων και αποδοχών, προκειμένου για παράδειγμα να αυξήσει ο ελεγκτής τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου για να μειωθούν οι καθυστερήσεις, οδηγεί σε παραβάσεις των κανόνων ασφαλείας. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα πιέζονται να διαχειριστούν περισσότερα αεροπλάνα, για να μη χάσουν χρήματα. Οι κανόνες ασφαλείας θα γίνονται λάστιχο. Λιγότεροι αερολιμενικοί - γιατί αυτό προβλέπεται - σημαίνει και λιγότεροι έλεγχοι σε αεροπλάνα και αεροδρόμια.
Οι στόχοι οικονομικής αποδοτικότητας θα οδηγήσουν στη μείωση του κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες, που χρεώνονται με τα αντίστοιχα τέλη. Αυτό σημαίνει ότι θα υποβαθμίζεται το παραγόμενο επίπεδο ασφάλειας, γιατί τα μέσα, ο εξοπλισμός και άλλα θα θυσιάζονται στο βωμό της μείωσης του κόστους».
Επισήμανε ακόμα ότι από την όλη συζήτηση του νομοσχεδίου «έγινε φανερή η στρατηγική σύμπλευση των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ», οι οποίοι, αποδεχόμενοι τον κεντρικό πυρήνα της πολιτικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών, δεν διαφωνούν στο διαχωρισμό της ΥΠΑ σε ΑΠΑ και ΥΠΑ, και γι' αυτό τσακώνονται στα επιμέρους, πώς δηλαδή θα δρομολογηθεί αυτή η διαδικασία.
Κατήγγειλε το γεγονός ότι το δικαστήριο έβγαλε παράνομη την απεργία που είχαν κηρύξει οι εργαζόμενοι για χτες, μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, και επισήμανε πως θέση του ΚΚΕ είναι ότι η ΥΠΑ «πρέπει να είναι ενιαία, υπό κρατικό έλεγχο, να συμπεριλαμβάνονται η αεροναυτιλία και όλα τα αεροδρόμια στη δύναμή της και όλες οι αρμοδιότητες για τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας, της αποτελεσματικής ασφάλειας πτήσεων, και η κατοχύρωση εργασιακών ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, κάνοντας ειδική αναφορά στη χρηματοδότηση της «Aegean» σημείωσε ότι το αστικό κράτος «στηρίζει τους επιχειρηματικούς ομίλους είτε σε συνθήκες κρίσης είτε ανάπτυξης (...) Σε συνθήκες κρίσης στηρίζει στο όνομα της σωτηρίας των επιχειρηματιών ομίλων και σε συνθήκες ανάπτυξης στο όνομα της διασφάλισης της κερδοφορίας».
Ανέφερε ότι αυτό ισχύει διαχρονικά, όπως έγινε με τις λεγόμενες «αποκρατικοποιήσεις» του ΠΑΣΟΚ, όπου τα χρέη όλων των «προβληματικών» και μη επιχειρήσεων έπεσαν στις πλάτες του λαού, καθώς επίσης με τις τρεις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών - δύο της ΝΔ και μία του ΣΥΡΙΖΑ - που ο λαός πληρώνει το κόστος τους ύψους 40 δισ. ευρώ, κ.ο.κ.
Δείχνοντας δε την ψευτοαντιπαράθεση που σηκώνει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη στήριξη της «Aegean», ανέφερε ότι ο καβγάς είναι «τι μορφή θα πάρει η στήριξη - αν θα είναι με μετοχές, που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ή με warrants, που λέει η ΝΔ».
Και στην Θάλασσα ισχύει το ίδιο. Πέρασαν τροπολογία που συμφωνεί και ο σύριζα για παρατάσεις κατά βούληση στα χαρτιά των πλοίων και επιθεωρήσεις απο απόσταση. Τα μελλοντικά ναυάγια είναι εδώ και τότε θα φταίει ο ...Θεός και η κακιά ώρα. ΑΛΗΤΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή