Επιλογή γλώσσας

Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Ξανά σε αποστολή στη Μαύρη Θάλασσα ελληνικό ιπτάμενο ραντάρ


ΒΑΘΑΙΝΕΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ

Σε άλλη μια αποστολή στη Μαύρη Θάλασσα μετείχε χτες η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, εν μέσω αντιπαράθεσης με τη Ρωσία για το Ουκρανικό.

Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, αεροσκάφος «EMB-145H» της 380 Μοίρας Αερομεταφερόμενου Συστήματος Εγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου (ιπτάμενο ραντάρ) πέταξε χτες το πρωί στο FIR Σόφιας (καλύπτει κομμάτι και της Μαύρης Θάλασσας), συλλέγοντας εικόνα αέρος και επιφανείας, ηλεκτρονικές πληροφορίες και άλλα στοιχεία για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ. Αργότερα το μεσημέρι επέστρεψε στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.

Θυμίζουμε ότι στις 7/4 είχε σηκωθεί ξανά (από τη Λήμνο τότε) ελληνικό «EMB-145H», διέσχισε τη Βουλγαρία και πέταξε στον κάθετο άξονα βόρεια της Βάρνας - νότια του Μπουργκάς. Σκοπός του να καλύψει τότε, ως ομπρέλα επιτήρησης και προστασίας, την άφιξη 3 βαρέων αεροσκαφών της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Βόρειο Αιγαίο εκείνη ακριβώς τη μέρα, καθώς 2 βομβαρδιστικά τους «B-1 Lancer» πραγματοποίησαν αποστολές υπέρπτησης στο πέλαγος, «σε επίδειξη ισχύος και αποφασιστικότητας», όπως αναφέρεται από αρμόδιες αμερικανικές πηγές. Εκαναν δε και εναέριο ανεφοδιασμό, πάντα στο Βόρειο Αιγαίο, από ιπτάμενο τάνκερ των Αμερικανών, «KC-135T Stratotanker».

Σημειωτέον, το Αιγαίο αναδεικνύεται σε «πάτημα» για την ανάπτυξη των Αμερικανών στη Μαύρη Θάλασσα και σε ό,τι αφορά τους θαλάσσιους διαύλους.

Π.χ. το προηγούμενο διάστημα έπλεαν στο Αιγαίο τα αντιτορπιλικά των Αμερικανών «USS Donald Cook» και «USS Roosevelt», λαμβάνοντας υποστήριξη τουλάχιστον δύο φορές, τις τελευταίες δύο βδομάδες, από τη βάση των Αμερικανών στη Σούδα. Θυμίζουμε ότι είχαν αποπλεύσει στις 14/4 από τη βάση, με αρχικό στόχο να περάσουν προς τη Μαύρη Θάλασσα, γεγονός που προκάλεσε την έξοδο αρμάδας ρωσικών πλοίων.

Τη Δευτέρα το «USS Roosevelt» έκανε ασκήσεις στο Αιγαίο με το σκάφος της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (λογίζεται κλάδος των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ, πλοία της επιχειρούν σε όλες τις θάλασσες του κόσμου) «USCGC Hamilton», το οποίο αμέσως μετά έβαλε πλώρη για τη Μαύρη Θάλασσα, όπου επισήμως «θα συνεργαστεί με συμμάχους και εταίρους του ΝΑΤΟ στην περιοχή», την οποία, άλλωστε, οργώνουν αμερικανοΝΑΤΟικά αεροσκάφη και μη επανδρωμένα, που σηκώνονται από την Ιταλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βρετανία, αλλά και από τη βάση των Αμερικανών στη Σούδα, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τις κινήσεις των Ρώσων στην περιοχή.

Αυτά τα αεροσκάφη, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων διέρχονται από το FIR Αθηνών για την αποστολή τους στη Μαύρη Θάλασσα, όπως έγινε π.χ. και χτες με αμερικανικό μη επανδρωμένο «Northrop Grumman RQ-4B», που πραγματοποίησε αποστολή Πληροφοριών, Επιτήρησης και Αναγνώρισης (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance - ISR) στα ανοιχτά της Κριμαίας και ακολούθως κατευθύνθηκε στη Γεωργία.

Νέα Δομή Δυνάμεων στα πρότυπα ΝΑΤΟ

Υπό την προεδρία Κυρ. Μητσοτάκη συνεδρίασε χτες το ΚΥΣΕΑ. Κατά πληροφορίες, εγκρίθηκε η νέα Δομή Δυνάμεων, η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύσταση αυτόνομης Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικού Πολέμου.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, στόχος είναι να καταστούν οι Ειδικές Δυνάμεις «ακόμη πιο ευέλικτες και κατά συνέπεια περισσότερο αποτελεσματικές». Στόχος που «κουμπώνει» πάνω στις αντίστοιχες προτεραιότητες του ΝΑΤΟ και τις ανάγκες για ταχύτερα αναπτυσσόμενες και διακλαδικά επιχειρούσες μονάδες, στο φόντο της όξυνσης των ανταγωνισμών με άλλα κέντρα για τον έλεγχο πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η νέα Διοίκηση θα υπάγεται απευθείας στον αρχηγό ΓΕΕΘΑ και θα λειτουργεί ως ενιαίο ξεχωριστό σώμα. Παράλληλα θα έχει στη διάθεσή της όλα τα απαιτούμενα μέσα και το απαραίτητο υποστηρικτικό προσωπικό, θα διαθέτει μοίρες αμφίβιων καταδρομών, μονάδες καταδρομών και ελικόπτερα.

Στο ΚΥΣΕΑ φέρεται να συζητήθηκε και η ενίσχυση του Ναυστάθμου Κρήτης, προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει ικανό αριθμό πλοίων (φρεγάτες ή/και πυραυλακάτους), ώστε να μπορούν να αναπτυχθούν ταχύτερα σε σημεία της Ανατολικής Μεσογείου εδραιώνοντας το ρόλο της Ελλάδας ως αμερικανοΝΑΤΟικού χωροφύλακα στην ευρύτερη περιοχή. Ρόλο, βέβαια, που υπηρετεί και τώρα, με πλοία απλωμένα, απ' άκρη σ' άκρη της Μεσογείου. Για παράδειγμα, αυτήν ακριβώς την περίοδο, η φρεγάτα «ΕΛΛΗ» ναυλοχεί στον Ναύσταθμο Κρήτης ακριβώς ως μέρος της Δύναμης Επιχειρήσεων Ανατολικής Μεσογείου, η φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» συμμετέχει στην επιχείρηση της ΕΕ «IRINI» στην Κεντρική Μεσόγειο και η φρεγάτα «ΚΑΝΑΡΗΣ» συμμετέχει στην (με καπέλο ΟΗΕ) επιχείρηση UNIFIL στην Ανατολική Μεσόγειο.

«Γκρίνιες» για την «πίτα» των εξοπλιστικών

Την ίδια ώρα, «προβληματισμούς» για τη μοιρασιά της «πίτας» των εξοπλιστικών εκφράζουν επιχειρηματίες της λεγόμενης αμυντικής βιομηχανίας, βάζοντας στην κυβέρνηση θέμα ότι δεν τους έχει διασφαλίσει μερίδια.

Χαρακτηριστικά, σε «άρθρο - παρέμβασή» του, όπως το χαρακτηρίζουν, ο Τ. Ροζολής, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), χαρακτηρίζει «θετική» την ανακοίνωση νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων από την κυβέρνηση, αλλά θεωρεί «αρνητική εξέλιξη» «την μηδενική συμμετοχή των Ελληνικών Εταιρειών στο πρόγραμμα απόκτησης των γαλλικών μαχητικών "Rafale" ύψους 2,4 δισ. ευρώ». Βάζει, επίσης, θέμα ότι «στο πρόσφατα υπογραφέν Πρόγραμμα εκπαίδευσης της Καλαμάτας ύψους 1,5 δισ.» (η εκπαίδευση των Ελλήνων Ικάρων παραδόθηκε σε ισραηλινή εταιρεία) «προς το παρόν δεν έχουμε καμία ενημέρωση για πρόβλεψη συμμετοχής της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ), αν και αφορά παροχή υπηρεσιών προς την Πολεμική Αεροπορία για τα επόμενα 20 και πλέον έτη». Με βάση αυτά ζητά αυτές οι ελληνικές εταιρείες να μην «απουσιάσουν» από «το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει υλοποιήσει ποτέ η Ελλάδα, αυτό της πρόσκτησης νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό και αναβάθμισης 4 παλαιών, με κόστος που θα αγγίξει τα 4 - 5 δισεκατομμύρια ευρώ».

Συγκεκριμενοποιώντας πού στοχεύουν και δίνοντας μια εικόνα της διάρθρωσης του κόστους, ο πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ αναφέρει: «Το κόστος ναυπήγησης ενός πολεμικού σκάφους μεγέθους φρεγάτας και μάλιστα με την συνηθισμένη για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό "βαριά οπλική διαμόρφωση", αποτελεί το 25% με 30% του συνολικού κόστους του πλοίου πλήρως εξοπλισμένου. Αν για παράδειγμα το κόστος μιας πλήρως εξοπλισμένης φρεγάτας κυμανθεί στα 800 εκατ. ευρώ, τα 200 εκατ. περίπου θα αφορούν στη ναυπήγησή της και τα 600 εκατ. σε όλα τα υπόλοιπα συστήματα που αναφέραμε», όπως και ότι «το κόστος της εν συνεχεία υποστήριξής τους θα αφορά σε ποσοστό άνω του 80% για τις μη ναυπηγικές εργασίες», που στο μεγαλύτερο ποσοστό τους έχουν να κάνουν με «πολλά και υψηλής και κρίσιμης τεχνολογίας», όπως «των πυραύλων, των ραντάρ, του συστήματος μάχης, των επικοινωνιών κ.λπ.».

Κατόπιν τούτων, ο ΣΕΚΠΥ βάζει στόχο την «επίτευξη ουσιαστικής ποιοτικά και ποσοτικά συμμετοχής της ΕΑΒΙ στο υπόλοιπο 70% του κόστους που αφορά στα Οπλικά, Ηλεκτρονικά, Επικοινωνιακά κ.λπ. συστήματα του σκάφους».

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου