Αμερικάνικες περιπέτειες και «πρωταθλητισμός» με άρωμα Οσκαρ έρχονται στις αίθουσες αυτήν τη βδομάδα. Εμείς ξεχωρίσαμε και προτείνουμε τον «Φύλακα Αδερφό» του Φερίτ Καραχάν.
Στα προσεχώς... Ανακοινώθηκε το 12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας. Θα είναι υβριδικό και θα διεξαχθεί ταυτόχρονα στις δύο χειμερινές αίθουσες της Ταινιοθήκης και στον θερινό κινηματογράφο «Λαΐς» από τις 26 Μάη έως και τις 15 Ιούνη, ενώ επιλεγμένα προγράμματά του θα παρουσιαστούν και online στη διεύθυνση online.tainiothiki.gr.
«Φύλακας Αδερφός» / Brother's Keeper / Φερίτ Καραχάν / 2021 / 85 λεπτά
Ο Γιουσούφ και ο καλύτερός του φίλος Μέμο είναι Κούρδοι μαθητές σε ένα απομονωμένο δημοτικό σχολείο στα βουνά της Ανατολίας. Οταν ο Μέμο αρρωσταίνει μυστηριωδώς, ο Γιουσούφ υποχρεώνεται να παλέψει ενάντια στα γραφειοκρατικά εμπόδια που θέτει η διεύθυνση του σχολείου, προκειμένου να τον βοηθήσει...
Μια τουρκική ταινία που θα μπορούσε να έχει γυριστεί σε οποιαδήποτε ιστορική περίοδο των τελευταίων τουλάχιστον 70 - 80 χρόνων, αφού οι συνθήκες και οι καταστάσεις που περιγράφει δυστυχώς παραμένουν αναλλοίωτες στον χρόνο. Στους Ελληνες θεατές θα θυμίσει τα οικοτροφεία από άλλες εποχές, τότε που οι πολυάριθμες φτωχές οικογένειες επέλεγαν να «σώσουν» κάποιο από τα παιδιά τους ώστε να μορφωθεί και να τους «φροντίσει» όλους. Η «παιδαγωγική» διαδικασία σε αυτά τα ιδρύματα είναι αδυσώπητη, προσαρμοσμένη απόλυτα στις εθνικιστικές επιταγές της άρχουσας τάξης, εξευτελιστική για την προσωπικότητα του οικότροφου, ιδανική για την αναπαραγωγή του αυριανού καταπιεσμένου και πειθήνιου ανθρώπου. Ο σκηνοθέτης αφηγείται αυτήν την ιστορία με ρεαλισμό, ενθυμούμενος τα δικά του παιδικά χρόνια σε οικοτροφείο και υπογραμμίζοντας με φαιά χρώματα την αντιμετώπιση των Κούρδων από το τουρκικό κράτος.
Ο πιτσιρικάς Samet Yildiz, που υποδύεται τον Γιουσούφ, είναι εκπληκτικός, μέσα στα μάτια του βλέπεις όλη την ταινία. Το ασήκωτο φορτίο αυτών των παιδιών, την απώλεια της παιδικότητας, την κακομεταχείριση και την αδιαφορία των δασκάλων, την αγωνία για τον φίλο που είναι άρρωστος βαριά και δεν του δίνει σημασία κανείς, την αλληλεγγύη και το πείσμα να τον σώσει με κάθε τίμημα.
Ολα σε ένα παιδικό βλέμμα. Κινηματογράφος απλός, κατανοητός και ανθρώπινος.
«Η Μέθοδος των Γουίλιαμς» / King Richard / Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν / 2021 / 145 λεπτά
Πρόκειται για την αληθινή ιστορία των παγκόσμιων πρωταθλητριών του τένις Βένους και Σερένα Γουίλιαμς. Η ταινία εστιάζει περισσότερο στον πατέρα τους, Ρίτσαρντ, που είχε σχεδιάσει και προκαθορίσει τη ζωή τους πριν καν γεννηθούν...
Κάποια χρόνια πριν γεννηθούν οι διάσημες τενίστριες, ο πατέρας τους είχε εκπονήσει ένα σχέδιο 78 σελίδων σχετικά με το μέλλον τους, το οποίο και ακολούθησε ευλαβικά, τόσο εκείνος όσο και ολόκληρη η οικογένεια Γουίλιαμς, μέχρι να εκπληρώσει το «αμερικάνικο όνειρο», δηλαδή να δει τις κόρες του στις παγκόσμιες κορυφές του τένις.
Η ταινία εστιάζει στο «όνειρο» των Αφροαμερικανών που θέλουν να ξεχωρίσουν «ξεφεύγοντας από τη μοίρα της φυλής τους», δηλαδή τη φτώχεια, τα γκέτο, την περιθωριοποίηση. Στην ταινία μοιάζει ως απόλυτα φυσιολογικό. Σκοπός της ταινίας είναι να δούμε με συμπάθεια όλο το σταρ σύστεμ και μάλιστα στην πετυχημένη του εκδοχή. Η αμερικανική βιομηχανία πρωταθλητών αναλύεται λεπτομερειακά, σε όλο της το μεγαλείο: Προπονητές, μάνατζερ και πολυεθνικές εταιρείες αθλητικών ειδών.
Ο Γουίλ Σμιθ είναι αξιοπρεπέστατος στον ρόλο του Ρίτσαρντ και υποψήφιος για Οσκαρ α' ανδρικού ρόλου και η ταινία συνολικά για 5 αγαλματίδια.
«Τα Μυστικά της Αδερφής μου» / Souad / Αϊτέν Αμίν / 2020 / 96 λεπτά
Σε μια μικρή πόλη της Αιγύπτου, η Σουάντ, μια 19χρονη κοπέλα, ζει διπλή ζωή: Την αληθινή, που καθορίζεται από τη συντηρητική αιγυπτιακή κοινωνία, και τη μυστική, αυτή του διαδικτύου.
Η σκηνοθέτιδα επιχειρεί να δείξει την αντιδιαστολή μεταξύ των δύο πλευρών: Την κενότητα των social media και την ψεύτικη εικόνα που υιοθετούν ως διαφυγή από την καταπιεστική πραγματικότητα οι γυναίκες στη Μέση Ανατολή. Η ταινία φανερώνει μια πλήρη αποδοχή του συντηρητισμού από την πλευρά των γυναικών, που χρησιμοποιούν τα social media ως δρόμο προς μια επίπλαστη ερωτική ελευθερία και τον γάμο ως απώτερο στόχο στη ζωή.
Αν και η θεματολογία είναι ενδιαφέρουσα, η ταινία δεν καταφέρνει να πει στον θεατή κάτι παραπάνω, πέρα από μια απλή καταγραφή, και αυτή όχι ιδιαίτερα πετυχημένη.
«Ενας Οργισμένος Ανδρας Εκδικείται» / Wrath of Man / Γκάι Ρίτσι / 2021 / 119 λεπτά
Η ιστορία ακολουθεί τον Η, έναν ψυχρό και μυστηριώδη τύπο, που πιάνει δουλειά σε μια εταιρεία φορτηγών μεταφοράς χρημάτων εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων στο Λος Αντζελες, με σκοπό να ξεδιαλύνει το κουβάρι της κατά λάθος δολοφονίας του γιου του κατά τη διάρκεια της ληστείας μιας χρηματαποστολής...
Η ταινία βασίζεται στο γαλλικό θρίλερ δράσης «Le convoyeur»/ «Η Χρηματαποστολή» και είναι μια ακόμα συνάντηση του Γκάι Ρίτσι με τον Τζέισον Στέιθαμ που είναι παλιοί γνώριμοι («Δύο Καπνισμένες Κάννες» / «Η Αρπαχτή»). Ο Στέιθαμ παίζει τον ρόλο που παίζει πάντα και είναι πειστικότατος σε αυτόν. Δυστυχώς, από τη συγκεκριμένη ταινία απουσιάζει το γνωστό βιτριολικό και παράφορο χιούμορ του Ρίτσι. Θα μπορούσε να έχει σκηνοθετηθεί από οποιονδήποτε. Πολύ πιστολίδι και μια ιστορία εκδίκησης. Χιλιοπαιγμένο...
Π. Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου