Τις
χιλιάδες απολύσεις και τις αναστολές συμβάσεων εργασίας από τους
ομίλους αερομεταφορών καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με
Ερώτησή της προς την Ευρ. Επιτροπή. Σε ανακοίνωσή της σχετικά με την
Ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης σημειώνει τα παρακάτω:
«Σε χιλιάδες απολύσεις και αναστολές συμβάσεων εργασίας έχουν ήδη προβεί ή προετοιμάζουν οι όμιλοι αερομεταφορών που τα προηγούμενα χρόνια, για να στηρίξουν την κερδοφορία τους, προχώρησαν μεταξύ άλλων στην εντατικοποίηση της εργασίας και τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης. Ενδεικτικά, η βρετανική "Virgin Atlantic" ανακοίνωσε 3.150 απολύσεις, η "Ryanair" 3.000 απολύσεις, η "British Airways" έως 12.000 απολύσεις, η σκανδιναβική SAS έως και 5.000 απολύσεις, η KLM σχεδιάζει την περικοπή 2.000 θέσεων εργασίας, η "Lufthansa" 10.000 θέσεων εργασίας, η ισπανική IAG 12.000 θέσεων εργασίας, ενώ η "Aegean" ανέφερε ότι είναι "μονόδρομος" οι απολύσεις. Εκατοντάδες είναι και οι απολύσεις εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου από τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης "Swissport" και "Skyserv" στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" όπως και σε αεροδρόμια της ελληνικής περιφέρειας. Συνολικά από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών εκτιμάται ότι στην Ευρώπη θα γίνουν 6,7 εκατ. απολύσεις.
Την ίδια ώρα πακτωλοί χρηματοδοτήσεων με χρήματα από την υπερφορολόγηση των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων έχουν ήδη δοθεί ή πρόκειται να δοθούν από τις κυβερνήσεις (11 δισ. ευρώ από τη γαλλική και την ολλανδική κυβέρνηση σε "Air France" - KLM, 10 δισ. ευρώ από τις κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας και του Βελγίου στη "Lufthansa", 1,1 δισ. από την ισπανική κυβέρνηση στην IAG, 600 εκατ. στερλίνες από τη βρετανική κυβέρνηση στην "Easy Jet" κ.ο.κ).
Oι χρηματοδοτήσεις αυτές έχουν και τη βούλα της ΕΕ, η οποία όχι μόνο φρόντισε να τις εξαιρέσει από τους κανόνες περί "κρατικών ενισχύσεων" την ίδια ώρα που επιμένει σε ανάκτηση “κρατικών ενισχύσεων” σε επιχειρήσεις όπως η ΛAΡKO πετώντας τους εργαζόμενους στο δρόμο, αλλά και εγγυήθηκε τη χορήγηση κεφαλαίων από τα ευρωενωσιακά κονδύλια αντιμετώπισης των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού. Παράλληλα προηγήθηκε η τροποποίηση του ευρωπαϊκού κανονισμού που αφορά τη διατήρηση από τις εταιρείες αερομεταφορών των "χρονοθυρίδων" τους στα αεροδρόμια της ΕΕ μέχρι τέλη Οκτώβρη, ανεξάρτητα από το χρόνο χρήσης τους, προκειμένου να στηριχθούν απέναντι σε άλλους ανταγωνιστές τους στον κλάδο.
H στήριξη των αεροπορικών εταιρειών για τη διάσωση της κερδοφορίας τους από την ΕΕ και τις αστικές κυβερνήσεις συνοδεύεται και με άλλα μέτρα. H κυβέρνηση της NΔ μαζί με τις κυβερνήσεις άλλων 11 κρατών-μελών έσπευσε κατ' επιταγήν των συμφερόντων τους να ζητήσει από την Ευρ. Επιτροπή την τροποποίηση ακόμα και του κανονισμού για "τα δικαιώματα των επιβατών" της ΕΕ -που κάθε άλλο παρά δικαιώματα εξασφαλίζει με το πλήθος των εξαιρέσεων που προβλέπει - προκειμένου να νομιμοποιηθούν οι απαράδεκτες πρακτικές που αυτές ήδη ακολουθούν με την έκδοση κουπονιών, αντί για την αποζημίωση των επιβατών με την πλήρη επιστροφή κομίστρου σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης. Την επιβολή του voucher η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη προβλέψει και στο άρθρο 61 της με την ΠΝΠ της 13.04.2020. Επιπλέον, ΕΕ - κυβερνήσεις, ενάντια σε κάθε μέτρο τήρησης αποστάσεων, προκρίνουν κατ’ απαίτηση των αεροπορικών ομίλων "γεμάτες" πτήσεις επικαλούμενες τα κέρδη τους και "αμφίβολα αποτελέσματα" στην πρακτική τήρησης κενών ανάμεσα στις θέσεις. Την ίδια ώρα άλλες αεροπορικές εταιρείες ήδη προκλητικά ανακοινώνουν ότι θα χρεώνουν την επιλογή κενής θέσης ανάμεσα στους επιβάτες θησαυρίζοντας εμπορευόμενες την ανησυχία των επιβατών σε συνθήκες πανδημίας».
Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος απεύθυνε το εξής ερώτημα:
«Πώς τοποθετείται η Ευρ. Επιτροπή στο ότι την ίδια ώρα που οι όμιλοι αερομεταφορών λαμβάνουν την αμέριστη στήριξη της ΕΕ και των κυβερνήσεών της για τη διάσωση της κερδοφορίας τους, αυτοί επιδίδονται σε χιλιάδες απολύσεις και αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων που όλα τα προηγούμενα χρόνια "αντάμειψαν" με εξοντωτική εντατικοποίηση, μισθούς πείνας και διάλυση εργασιακών σχέσεων, ενώ επίσης αρνούνται την αποζημίωση επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης και εμπορεύονται την ανησυχία των επιβατών αισχροκερδώντας;».
«Σε χιλιάδες απολύσεις και αναστολές συμβάσεων εργασίας έχουν ήδη προβεί ή προετοιμάζουν οι όμιλοι αερομεταφορών που τα προηγούμενα χρόνια, για να στηρίξουν την κερδοφορία τους, προχώρησαν μεταξύ άλλων στην εντατικοποίηση της εργασίας και τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης. Ενδεικτικά, η βρετανική "Virgin Atlantic" ανακοίνωσε 3.150 απολύσεις, η "Ryanair" 3.000 απολύσεις, η "British Airways" έως 12.000 απολύσεις, η σκανδιναβική SAS έως και 5.000 απολύσεις, η KLM σχεδιάζει την περικοπή 2.000 θέσεων εργασίας, η "Lufthansa" 10.000 θέσεων εργασίας, η ισπανική IAG 12.000 θέσεων εργασίας, ενώ η "Aegean" ανέφερε ότι είναι "μονόδρομος" οι απολύσεις. Εκατοντάδες είναι και οι απολύσεις εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου από τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης "Swissport" και "Skyserv" στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" όπως και σε αεροδρόμια της ελληνικής περιφέρειας. Συνολικά από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών εκτιμάται ότι στην Ευρώπη θα γίνουν 6,7 εκατ. απολύσεις.
Την ίδια ώρα πακτωλοί χρηματοδοτήσεων με χρήματα από την υπερφορολόγηση των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων έχουν ήδη δοθεί ή πρόκειται να δοθούν από τις κυβερνήσεις (11 δισ. ευρώ από τη γαλλική και την ολλανδική κυβέρνηση σε "Air France" - KLM, 10 δισ. ευρώ από τις κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας και του Βελγίου στη "Lufthansa", 1,1 δισ. από την ισπανική κυβέρνηση στην IAG, 600 εκατ. στερλίνες από τη βρετανική κυβέρνηση στην "Easy Jet" κ.ο.κ).
Oι χρηματοδοτήσεις αυτές έχουν και τη βούλα της ΕΕ, η οποία όχι μόνο φρόντισε να τις εξαιρέσει από τους κανόνες περί "κρατικών ενισχύσεων" την ίδια ώρα που επιμένει σε ανάκτηση “κρατικών ενισχύσεων” σε επιχειρήσεις όπως η ΛAΡKO πετώντας τους εργαζόμενους στο δρόμο, αλλά και εγγυήθηκε τη χορήγηση κεφαλαίων από τα ευρωενωσιακά κονδύλια αντιμετώπισης των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού. Παράλληλα προηγήθηκε η τροποποίηση του ευρωπαϊκού κανονισμού που αφορά τη διατήρηση από τις εταιρείες αερομεταφορών των "χρονοθυρίδων" τους στα αεροδρόμια της ΕΕ μέχρι τέλη Οκτώβρη, ανεξάρτητα από το χρόνο χρήσης τους, προκειμένου να στηριχθούν απέναντι σε άλλους ανταγωνιστές τους στον κλάδο.
H στήριξη των αεροπορικών εταιρειών για τη διάσωση της κερδοφορίας τους από την ΕΕ και τις αστικές κυβερνήσεις συνοδεύεται και με άλλα μέτρα. H κυβέρνηση της NΔ μαζί με τις κυβερνήσεις άλλων 11 κρατών-μελών έσπευσε κατ' επιταγήν των συμφερόντων τους να ζητήσει από την Ευρ. Επιτροπή την τροποποίηση ακόμα και του κανονισμού για "τα δικαιώματα των επιβατών" της ΕΕ -που κάθε άλλο παρά δικαιώματα εξασφαλίζει με το πλήθος των εξαιρέσεων που προβλέπει - προκειμένου να νομιμοποιηθούν οι απαράδεκτες πρακτικές που αυτές ήδη ακολουθούν με την έκδοση κουπονιών, αντί για την αποζημίωση των επιβατών με την πλήρη επιστροφή κομίστρου σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης. Την επιβολή του voucher η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη προβλέψει και στο άρθρο 61 της με την ΠΝΠ της 13.04.2020. Επιπλέον, ΕΕ - κυβερνήσεις, ενάντια σε κάθε μέτρο τήρησης αποστάσεων, προκρίνουν κατ’ απαίτηση των αεροπορικών ομίλων "γεμάτες" πτήσεις επικαλούμενες τα κέρδη τους και "αμφίβολα αποτελέσματα" στην πρακτική τήρησης κενών ανάμεσα στις θέσεις. Την ίδια ώρα άλλες αεροπορικές εταιρείες ήδη προκλητικά ανακοινώνουν ότι θα χρεώνουν την επιλογή κενής θέσης ανάμεσα στους επιβάτες θησαυρίζοντας εμπορευόμενες την ανησυχία των επιβατών σε συνθήκες πανδημίας».
Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος απεύθυνε το εξής ερώτημα:
«Πώς τοποθετείται η Ευρ. Επιτροπή στο ότι την ίδια ώρα που οι όμιλοι αερομεταφορών λαμβάνουν την αμέριστη στήριξη της ΕΕ και των κυβερνήσεών της για τη διάσωση της κερδοφορίας τους, αυτοί επιδίδονται σε χιλιάδες απολύσεις και αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων που όλα τα προηγούμενα χρόνια "αντάμειψαν" με εξοντωτική εντατικοποίηση, μισθούς πείνας και διάλυση εργασιακών σχέσεων, ενώ επίσης αρνούνται την αποζημίωση επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης και εμπορεύονται την ανησυχία των επιβατών αισχροκερδώντας;».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου