Επιλογή γλώσσας

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

Πως βρέθηκες μπάρμπα Βασίλη στο ΚΚΕ

Οι εργάτες ζήτησαν ψωμί

''Πως βρέθηκες μπάρμπα Βασίλη στο ΚΚΕ ρώτησα πριν μερικά χρόνια έναν βετεράνο του Κόμματος στη Στυλίδα και μαχητή του ΕΛΑΣ με κάμποσα χρόνια εξορία την πλάτη του !

Να σου πω μου λέει..Από μικρός μου άρεσε το διάβασμα Δεν άφηνα βιβλίο η' εφημερίδα που να πέσει στα χέρια μου που να μην το διαβάσω ! Ελα όμως που στο χωριό εκείνη την εποχή (μιλάμε για 1925-1940) δεν έβρισκα ούτε εφημερίδες ούτε βιβλία να διαβάσω .. Και να τι σκάρωσα.. Βλέποντας την μάνα μου όταν έφερνε ψάρια στο σπίτι αυτά να είναι τυλιγμένα σε εφημερίδα ενημέρωσα όλους τους συγχωριανούς μου όταν αγοράζουν ψάρια να μην πετάνε την εφημερίδα αλλά να την δίνουν σε μένα !

Ε λοιπόν οι 8 στις 10 εφημερίδες που ήταν τυλιγμένα τα ψάρια ήταν ο Ριζοσπάστης!

Τι ακριβώς γινόταν ;

Η αστυνομία εκείνη την εποχή είχε εντολή να παίρνει όλους τους Ριζοσπάστες από το πρακτορείο και να τους καταστρέφει για να μην φτάνουν στον κόσμο !

Ο χωροφύλακας που έκανε καθημερινά αυτή τη δουλειά στην αρχή τις έκαιγε..

Μετά σκέφτηκε ..δεν τις δίνω στους ψαράδες να τυλίγουν τα ψάρια να παίρνω και 'γω κανένα καλό ψάρι για δώρο ;

Που να καταλάβει το όργανο της τάξης πως μέσω των ψαράδων ο Ριζοσπάστης θα έμπαινε μέσα στο κάθε σπίτι της περιοχής ! Η καλύτερη διακίνηση !

Τώρα .. συνέχισε ο μπάρμπα Βασίλης.. πιστεύω να κατάλαβες πως ήρθα κοντά στο ΚΚΕ! Με τον Ριζοσπάστη κάθε τόσο μέσα στο σπίτι που ήθελες να 'μαι ;

Ας είναι καλά οι ψαράδες !

Αυτοί που χωρίς ποτέ να το μάθουν μου 'δειξαν ''την φλέβα που φτάνει στην καρδιά της άνοιξης !''

 konstantinos Mpourxas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου