Επιλογή γλώσσας

Κυριακή 31 Ιουλίου 2022

“πήρα δέκα γιατί δεν ασχολήθηκα με τα πολιτικά και δεν συμμετείχα ποτέ σε καταλήψεις”.


Μαθαίνω ότι μια φοιτήτρια τελείωσε με το απόλυτο 10 το Μαθηματικό ΑΠΘ. Καταρχήν συγχαρητήρια για την εξαιρετική της επίδοση. Και της εύχομαι καλή σταδιοδρομία. Θα ήθελα όμως να προσθέσω τα εξής:

Για να είναι κάποιος καλός φοιτητής ή καλός καθηγητής ή καλός ερευνητής απαιτούνται διακριτές και διαφορετικές ικανότητες. Ένας τέλειος φοιτητής μπορεί να έχει στη συνέχεια μηδενικό ερευνητικό έργο, και αντίθετα ένας σπουδαίος ερευνητής μπορεί να ήταν μέτριος φοιτητής, ενώ μπορεί κάποιος να είναι τέλειος καθηγητής χωρίς να ήταν καλός φοιτητής και χωρίς να είναι ερευνητής.

Ας πούμε για να αριστεύσεις ως φοιτητής η κύρια απαίτηση είναι η επιμέλεια και η σκληρή ατομική δουλειά, ενώ για να αριστεύσεις ως ερευνητής απαιτείται επιπλέον πχ συνεργατικότητα και φαντασία. Πανεύκολα μπορεί κάποιος να δει τα βιογραφικά κορυφαίων επιστημόνων και θα δει ότι σχεδόν ποτέ δεν ήταν οι καλύτεροι μαθητές ή φοιτητές της σειράς τους.

Παρόλα αυτά, αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι μια δήλωση που έκανε η φοιτήτρια ότι “πήρε δέκα γιατί δεν ασχολήθηκε με τα πολιτικά και δεν συμμετείχε ποτέ σε καταλήψεις”. Παραβλέποντας ότι αυτό είναι μια πολιτικότατη δήλωση, καλό θα είναι να ξέρει ότι όλοι οι μεγάλοι επιστήμονες του 20ου αιώνα είχαν πάρει σαφείς πολιτικές θέσεις. Ο επιστήμονας ζει και δρα μέσα σε κοινωνία, επομένως η θέση “εγώ διαβάζω και δεν με νοιάζει τι γίνεται παραέξω”, εκτός από αδύνατη είναι και δείγμα αμορφωσιάς και χαμηλών διανοητικών ικανοτήτων.

Τέλος, για ακόμα μια φορά δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε το γεγονός ότι το μιντιακό κατεστημένο προωθεί συστηματικά (και τονίζω το συστηματικά) ανθρώπους συγκεκριμένης πολιτικής τοποθέτησης. Ξέρω αρκετούς φοιτητές\τριες με παρόμοιες επιδόσεις (και σε προπτυχιακό και σε μεταπτυχιακό επίπεδο) στους οποίους κανείς ποτέ δεν πήρε συνέντευξη. Αντίθετα αυτήν την κοπέλα και την δήλωσή της την αναμετάδωσαν ακαριαία όλα τα ΜΜΕ. Η πιθανότητα αυτό να είναι τυχαίο είναι μηδενική.


ΥΓ: Στη φωτό ο έλεγχος του Einstein (6 ο μέγιστος βαθμός). Ο κορυφαίος επιστήμονας του 20ου αιώνα ήταν ένας σχετικά μέτριος μαθητής και φοιτητής, που μετά το πτυχίο του έκανε ιδιαίτερα μαθήματα από σπίτι σε σπίτι και έκανε δουλειά γραφείου σε ένα γραφείο ευρεσιτεχνιών..

ΣαριδακηςΜανος

  

....

Ο Αλμπερτ Αϊνστάιν, ήταν μαχητικός πολέμιος του πολέμου και υπερασπιστής της ειρήνης.

Ο Αϊνστάιν, ως Γερμανοεβραίος και πριν καταφύγει στην Αμερική, κυνηγημένος από το ναζισμό, ήταν λόγω της επιστημονικής ιδιότητας, διακεκριμένο μέλος της πρωσικής Ακαδημίας Επιστημών. Με την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, η διοίκηση της γερμανικής αυτής ακαδημίας μεταβλήθηκε σε ενεργούμενο του ναζισμού και σε ό,τι αφορά την επιστήμη, στην τέχνη και τα γράμματα.

Η Ακαδημία υιοθέτησε τη θεωρία του Χίτλερ για ένα κράτος, έναν ηγέτη, ένα λαό. Αυτός ο «περιούσιος λαός» των υπερανθρώπων πήρε και τη «θεωρητική» επένδυση της τότε «νέας τάξης» του «ζωτικού χώρου» και του συνακόλουθου ρατσιστικού πολεμικού επεκτατισμού. Θεωρία που παραπέμπει στη σημερινή ιμπεριαλιστική αυτοκρατορία των πολέμων.

Ο Αϊνστάιν, στα πρώιμα ακόμη χρόνια του ναζισμού, κατάγγειλε τις πολεμόχαρες προθέσεις που εκτός των άλλων εφάρμοσε το ολοκαύτωμα και την εξόντωση του εβραϊκού στοιχείου, στο οποίο ανήκε και ο ίδιος. Τώρα το Ισραήλ του Σαρόν χρησιμοποιεί ολοκληρωτικές μεθόδους, που τόσο ακριβά πλήρωσε ο λαός αυτός.

Ο Αλμπερτ Αϊνστάιν αρνήθηκε κατηγορηματικά να υποταχθεί στην προκλητική απαίτηση της Ακαδημίας Επιστημών του Χίτλερ, να μετανοήσει, να συμβιβαστεί και να υποταχτεί. Και όχι μόνον αρνήθηκε, αλλά με σειρά δημόσιων δηλώσεων διατύπωσε την αντίθεση ενός υπεύθυνου ανθρώπου που είχε προβλέψει την ανθρωποκτόνα δράση του φασισμού και τον ραγδαία επερχόμενο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Παρακαταθήκες ιδιαίτερα πολύτιμες στους καιρούς μας, καθώς ο πλανητάρχης της «νεότερης» «νέας τάξης» σπέρνει πολέμους για να θερίσει την αντίσταση των λαών.

Μέχρι τη στιγμή του θανάτου του, στις 18/4/1955, ο φάκελός του στο FBI - είναι γνωστό πως ήταν στο στόχαστρο του Εντγκαρ Χούβερ - μετρούσε 1.427 σελίδες!

16 σχόλια:

  1. Η κοπέλα δεν μπορούσε να είναι πιο σαφής: Πήρε δέκα γιατί δεν ασχολήθηκε με τα πολιτικά και δεν συμμετείχε ποτέ σε καταλήψεις. Γι αυτά ακριβώς πήρε δέκα!
    Δεν ισχυρίστηκε ότι πήρε δέκα γιατί ήταν επιμελής και περνούσε με επιτυχία τις εξετάσεις. Πολύ λιγότερο δεν ισχυρίστηκε ότι είναι η τέλεια μαθηματικός η ένα ανήσυχο επιστημονικό πνεύμα με έφεση στην αμφισβήτηση της μετριότητας/ανεπάρκειας και στην αναζήτηση του καινούργιου..
    Tα συστήματα "αξιολόγησης" της νεοφιλελέ παιδείας είναι στοχοπροσηλωμένα: Να αναδεικνύουν τους "ειδικευμένους" και αυτοϊκανοποιημένους κονφορμιστές βλάκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βέβαια, καλό είναι να κρατάμε μιαν επιφύλαξη και να μην καταδικάζουμε έναν νέο άνθρωπο, ακόμη κι αν "φαλτσάρει" κάπου. Γιατί παρατηρώ ότι πουθενά δεν παρουσιάζονται οι αυθεντικές δηλώσεις της κοπέλας, αλλά κάθε ΜΜ"Ε" τις παρουσιάζει ρετουσαρισμένες/λογοκριμένες, ανάλογα με τους συγκεκριμένους προσανατολισμούς του. Σε κάποια ΜΜ"Ε" δεν περιλαμβάνεται η παραπάνω δήλωση, αλλά αντίθετα παρουσιάζονται άλλες, πιο σωστές, που δεν την αδικούν τόσο, όσο η παραπάνω αποδιδομένη σε αυτήν.

      Διαγραφή
    2. Μάλλον δεν το είπε ποτέ έτσι.
      άκουσα σχεδόν όλες τις συνεντεύξεις της,σε ενα ραδιόφωνο μόνο ο "δημοσιογράφος" τι ρωτάει "δεν νομίζω να ήσουνα σε καταλήψεις και με βαριοπούλες; " και απαντάει η κοπέλα "όχι όχι"

      Τώρα πως έγινε όλο αυτό δεν το κατάλαβα
      Δεν "βάζω και το χέρι μου στην φωτιά" μπορεί να έδωσε και άλλες που δεν τις άκουσα,μόνο 10 άκουσα.

      Διαγραφή
  2. Συμπέρασμα αν θες να είσαι "καλός" μαθητής,εργάτης κλπ μακριά απο διεκδικήσεις.
    Κική Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εκεινο το παλιο το συνθημα "πρωτοι στα μαθηματα, πρωτοι στους αγωνες" το θυμαται κανενας;;;;;;;
    β. μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για την ιστορία

      Στο πρώτο φεστιβάλ της ΚΝΕ - Οδηγητή, που έγινε μόνο στην Αθήνα,ο Χαρίλαος Φλωράκης, στην κεντρική ομιλία είπε. "πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στους αγώνες"

      Δεν θα μπορούσε ο Χαρίλαος να πει μακριά από αγώνες για να είσαι πρώτος στα μαθήματα.
      ΔΣΕ

      Διαγραφή
    2. Πονεμένες ιστορίες, β.μ.!
      Το σύνθημα εκείνο ερχόταν από παλιότερα χρόνια, πιο ζόρικα. Ηταν "βαρύ". Δεν το σήκωνε το "τραλαλά" κλίμα της μικροαστικής-πασόκικης Μεταπολίτευσης. Επεκράτησε το "όχι στην εντατικοποίηση" και ο "εξεγερτισμός" με τις θωπείες του συστήματος (Ανδριανόπουλος). Η ΚΝΕ, κατά την προσωπική μου εκτίμηση, αναγκάστηκε να το αφήσει στην μπάντα, για να μην χάσει την επαφή με την μικροαστική νεολαία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μην ξεχνάμε ότι και στις καταλήψεις αρχικά είχε αντιτεθεί η ΚΝΕ, θεωρώντας, και σωστά κατά τη γνώμη μου, ότι ήταν προβοκάτσιες των αναρχοπασόκων. Οταν βέβαια τις αγκάλιασε το σύστημα, αρπάζοντας την ευκαιρία να στρέψει τη μικροαστική νεολαία κατά του ΚΚΕ, η ταχτική επέβαλε τον ελιγμό της υποστήριξης των καταλήψεων.
      Το πιο σατανικό όπλο της Αντίδρασης ήταν αυτή η άδηλη και άτιμη συμμαχία Κεφαλαίου/Ιμπεριαλισμού και μικροαστικών στρωμάτων. Δεν "παιζόταν" εύκολα, το Κεφάλαιο έκανε σημαντικές υποχωρήσεις για την εξαγορά αυτών των στρωμάτων και από την άλλη το Κόμμα είχε και τα γνωστά ιδεολογικά προγραμματικά προβλήματα, που περιόριζαν το πεδίο δράσης του σε πλαίσια, που βόλευαν την αστική τάξη.
      Αυτά τα κληρονομήσαμε.

      Διαγραφή
  4. Έγραφε και ξαναέργαφε το ίδιο μάθημα μέχρι να πάρει 10 (απο συνέντευξη της)
    Δεν μου ακούγεται και τόσο υγιή.
    ΑΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. σεχταρ οι ιστοριες δεν ειναι μονο πονεμενες, ειναι και πολυ πιο πολυπλοκες απ' ο,τι φαινονται και παρουσιαζονται. δεν ειναι ποτε δυνατο να ριχνει το κομμουνιστικο κινημα ολο το φταιξιμο για την απαξιωση της μορφωσης παντου και στα πανεπιστημια στο μικροαστικαριατο για να χρησιμοποιησω μια προσφιλη σου εκφραση οταν το ιδιο το κομμουνιστικο κινημα ανεχεται για να μην πω ενθαρρυνει παθητικα μια τετοια "εξ απαλων ονυχων" απαξιωση. τρανο παραδειγμα το "πενθος" καποιων σε τουτο δω το μπλογκ για την αποχωρηση του διαβοητου "παναγιωτη" από σχολιασμους ο οποιος με το προσχημα του δηθεν αντιοπορτουνισμου εβριζε χυδαια οποιον τολμουσε κι εδω κι αλλου στο ιντερνετ να παραπεμψει σε σελιδες βιβλιων. και βγαιναν και μερικοι μερικοι με πρωτον εσενα ναι εσενα και του αναγνωριζαν "αλαθητο ταξικο ενστικτο"! τα υπολοιπα ειναι προφασεις εν αμαρτιαις…
    β. μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εσένα, β. μ., ανθρώπινα, δεν σε ενδιαφέρει τι έγινε ο Παναγιώτης;

    Παναγιώτης Β (μεχρι να γυρίσει ο ορίτζιναλ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θελεις απαντηση παναγιωτη β;;; θα την εχεις! η τυχη ενος σαν τον "παναγιωτη" που περυσι την ημερα των γεννεθλιων του μικη θεοδωρακη του "ευχοταν" να πεθανει (ναι να πεθανει!) αποκαλωντας τον "αθλιο κουφαρι" δεν μπορει να με ενδιαφερει "ανθρωπινα" γιατι τετοιοι τυποι δεν ειναι ανθρωποι αλλα απανθρωποι!
      β. μ.

      Διαγραφή
  7. Aλλα αντ' άλλα, της Παρασκευής το γάλα, β.μ. Από τη δήλωση της φοιτήτριας στον ...Παναγιώτη!
    Επειδή με ξέρω, ταξικό ένστικτο μπορεί να έχω αναγνωρίσει στον Παναγιώτη (αν και δεν είμαι και γι αυτό σίγουρος), αλλά "αλάθητο" σίγουρα όχι. Θα με βοηθούσες αν μου έδινες μια παραπομπή σχετικά.
    Την πίκρα δεν καταλαβαίνω. Το ύφος του Παναγιώτη, πολύ λιγότερο από τις απόψεις του, δεν αφορούσαν το ΚΚΕ και τη γραμμή του. Αλλωστε κι ο ίδιος πολλές φορές το είχε διευκρινίσει ότι δεν εκπροσωπεί το Κόμμα. Το πως υποστηρίζει κανείς μιαν άποψη η ένα πολ. κόμμα καθόλου δεν ενοχοποιεί την άποψη η το κόμμα.
    Οι "αμαρτίες" δεν έχω καταλάβει ποιές είναι.
    Χρειάζεται κάποια συγκράτηση στις απότομες εξαφανίσεις στο δίκτυο. Δεν μπορούμε να ξέρουμε, που οφείλονται. Είναι άλλη μια απανθρωπιά αυτού του μέσου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. A, και κάτι άλλο: Μικρός ο Παναγιώτης, μικρά και τα λάθη του. Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για τον Θοδωράκη. Αλλα τα μάτια του (και τα ..νύχια) του λαγού, κι άλλα της κουκουβάγιας.
    Και ο "ανθρωπισμός", που βρίσκει τρόπους να κάνει εξαιρέσεις, κάτι πολύ παληό μου θυμίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. σεχταρ με σενα ισχυει το "οσα δεν φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια". κι επειδη τα γραπτα μενουν και δεν σε ξερεις και τοσο καλα ψαξε σε καποια απο τα τελευταια θρεντ του μπλογκ του teddy και θα δεις που επανειλημμενα επαινουσες τον "παναγιωτη" για το "ταξικο ενστικτο" του. και μην πεφτεις και συ στο "πενθος" για την τυχη αυτου του τυπου γιατι δεν ειδα την παραμικρη σχετικη ευαισθησια απο μεριας σου οταν εξαφανιστηκαν αποτομα απο τις μπλογκοσυζητησεις παλιοτερα ο "μη απολιθωμενος" και προσφατα ο "αγρυπνος". επιλεκτικες ευαισθησιες; μαλλον… οσο για τις "αμαρτιες" τι να πρωτοθυμηθω; φτανει το σιγονταρισμα σου στον "παναγιωτη" όταν αυτος περυσι τον απριλη "ευχοταν" στον μικη θεοδωρακη την μερα των γενεθλιων του να… πεθάνει. πρωτος και καλυτερος του βαραγες παλαμακια το ξεχασες; και να "ευχεσαι" σε καποιον που γιορταζει να πεθανει (η να το επικροτεις) δεν ειναι μονο απανθρωπο αλλα χρειαζεται κι εναν ορισμενο βαθμο πωρωσης που πιθανον διαθετεις…
    β. μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κύριε β.μ., όσο κι αν έψαξα δε βρήκα, που επαινούσα τον Παναγιώτη για ..."αλάθητο" ταξικό ένστικτο, ούτε καν και για ταξικό, που τέτοιο πιστεύω ότι είχε.
    Οσο για τον Αγρυπνο, σου στέλνω μερικές παραπομπές, για να μην ψαρεύεις στα θολά:
    https://teddygr.blogspot.com/2021/03/334.html?showComment=1616012515418#c3790186000307370322
    https://teddygr.blogspot.com/2021/04/340.html?showComment=1619266284079#c3845799196832816726
    https://teddygr.blogspot.com/2021/05/341.html?showComment=1620991975493#c6331422238279661407
    https://teddygr.blogspot.com/2021/05/342.html?showComment=1621565753996#c3148276929925516281
    https://teddygr.blogspot.com/2021/05/344.html?showComment=1622657911840#c8133300097891050748
    https://teddygr.blogspot.com/2021/06/blog-post.html?showComment=1623353687923#c3662986031962209699
    https://teddygr.blogspot.com/2021/06/blog-post.html?showComment=1624558983544#c3997071990863126483

    Να περιμένω δικές σου παραπομπές;
    Χλωμό το βλέπω.
    Αυτοί είσαστε, και οι χαρακτηρισμοί του Παναγιώτη λίγοι σας ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου