Οργή και θλίψη από την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, όπου συγκρούστηκαν μια επιβατική και μια εμπορική αμαξοστοιχία. Συνεχή ενημέρωση
Πώς φτάσαμε στο έγκλημα στα Τέμπη;
Είναι μόνο το «ανθρώπινο» λάθος;
Οι εξελίξεις -μόνο- της τελευταίας δεκαετίας «ομολογούν» πολλά «γιατί».
Αυτές τις εξελίξεις κωδικοποιεί το video του 902.gr ξεκινώντας από την ιδιωτικοποίηση του 2013 από την κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, στην εξαγορά του ΟΣΕ επί ημερών διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ (2017) και φτάνοντας ως την τοποθέτηση του ΚΚΕ στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ για τους σιδηρόδρομους τον Σεπτέμβρη του 2022.
Απέραντη θλίψη για τους δεκάδες αδικοχαμένους επιβάτες, στην πλειοψηφία τους νέους ανθρώπους, για τους νεκρούς συναδέλφους μας που δεν επέστρεψαν την επόμενη μέρα στα σπίτια τους από τη δουλειά.
Πένθος μαζί με τις οικογένειες των νεκρών, με όλους τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου που χάσαμε τους δικούς μας ανθρώπους στην ανείπωτη τραγωδία το βράδυ της 28ης Φλεβάρη.
Αγωνία για την αποκατάσταση των τραυματιών, ειδικά όσων νοσηλεύονται στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας σε κρίσιμη κατάσταση.
Βαθιά συγκίνηση με το τεράστιο κύμα αλληλεγγύης όλου του λαού, από άκρη σε άκρη της χώρας, που κατέκλυσαν τα νοσοκομεία και τις κινητές μονάδες για να δώσουν αίμα για τις ανάγκες των τραυματιών.
Ελπίδα με την παλικαρίσια στάση δεκάδων νέων που αψηφώντας τον κίνδυνο έδωσαν από την πρώτη στιγμή, μαζί με τους εθελοντές διασώστες, τη μάχη για τον απεγκλωβισμό και τη διάσωση άλλων επιβατών που βρίσκονταν ακόμα και μέσα σε φλεγόμενα βαγόνια, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι "Μόνο ο Λαός μπορεί να σώσει τον Λαό".
Οργή και αγανάκτηση για τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και των διοικήσεων του σιδηρόδρομου που είχαν μόνιμα κλειστά αυτιά στις εκατοντάδες προειδοποιήσεις, τις καταγγελίες και τις φωνές των εργαζομένων και των σωματείων για άμεσα μέτρα βελτίωσης του δικτύου, για λειτουργία των ηλεκτρονικών μέσων ασφάλειας, για μέτρα προστασίας σε όλους τους χώρους και τις υποδομές του σιδηρόδρομου.
Αποστροφή για το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα που λογαριάζει την ανθρώπινη ζωή ως κόστος, για το δήθεν "σύγχρονο ψηφιακό κράτος" που εν έτει 2023 έχει καταντήσει ένα ολόκληρο δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών και άλλων υποδομών να συντονίζεται με ασύρματους. Για ένα αστικό κράτος που συνεχίζει σε κάθε ευκαιρία να αποδεικνύεται εχθρικό και ανίκανο να προστατέψει τη ζωή του λαού.«Είναι τεράστια η θλίψη και ακόμα μεγαλύτερη η οργή», δήλωσε ο Θανάσης Παφίλης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ ο οποίος επισκέφθηκε τα Νοσοκομεία της Λάρισας μαζί με κλιμάκιο του Κόμματος, για να συμπαρασταθούν στους τραυματίες του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος και στις οικογένειες των θυμάτων. Στο κλιμάκιο βρισκόταν επίσης ο βουλευτής Λάρισας του ΚΚΕ, Γιώργος Λαμπρούλης.
Ο Θανάσης Παφίλης έκανε λόγο για «έγκλημα, το οποίο το είχαν περιγράψει οι εργαζόμενοι», υπενθυμίζοντας την σχετική ανακοίνωση της «Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ).
Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, θα βρεθεί αύριο Πέμπτη 2 Μάρτη, στις 10 το πρωί, στον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στο σημείο Ευαγγελισμός, στα Τέμπη.
«Σε αυτό το τρένο θα μπορούσε να ήταν ο καθένας και η καθεμία από εμάς, από τα αδέρφια μας, τους φίλους μας. Μόνο οργή και θλίψη αισθανόμαστε για τους δεκάδες νεκρούς, τις οικογένειές τους», αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, καταγγέλλοντας την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Συμμετέχει στη σιωπηρή διαμαρτυρία στις 6.30 μ.μ. στα γραφεία της Hellenic Train (Λ. Συγγρού 41 & Πετμεζά 13). Επίσης καλεί αύριο στην τήρηση 1 λεπτού σιγή στην προσευχή ή στις τάξεις, ενώ συμμετέχει μαζί με τους φοιτητές στην πορεία την Παρασκεύη 3 Μάρτη στις 12 μ. στα Προπύλαια.
Απαιτεί:
-
Να δοθεί όλη η αναγκαία βοήθεια στους τραυματίες και τις οικογένειές τους.
-
Να ενταθούν οι προσπάθειες εντοπισμού και απεγκλωβισμού των αγνοούμενων.
-
Να διερευνηθούν πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος, να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη.
Στην ανακοίνωσή της αναφέρει:
«Δεν υπάρχουν λόγια, για να περιγράψουμε τα συναισθήματά μας για το τραγικό δυστύχημα που συνέβη τα ξημερώματα στα Τέμπη με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες ανάμεσά τους πολλά παιδιά, φοιτητές.
Εκφράζουμε τα πιο βαθιά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων. Ευχόμαστε να γίνουν γρήγορα καλά οι τραυματίες.
Σε αυτό το τρένο θα μπορούσε να ήταν ο καθένας και η καθεμία από εμάς, από τα αδέρφια μας, τους φίλους μας. Μόνο οργή και θλίψη αισθανόμαστε για τους δεκάδες νεκρούς, τις οικογένειές τους.
Ακόμα μια φορά, φάνηκε με τον πιο τραγικό τρόπο πως οι ανθρώπινες ζωές, οι ζωές μας δεν μετράνε καθόλου μπροστά στα κέρδη των εταιριών, τα κόστη που υπολογίζουν οι κυβερνήσεις και το κράτος.
Διαβάζουμε τα λόγια των εργαζόμενων του χώρου που εδώ και πολύ καιρό προειδοποιούσαν ότι πρέπει να γίνει κάτι για να μην υπάρξει ατύχημα αλλά – όπως πάντα- οι κυβερνήσεις, το κράτος και οι εταιρείες δεν έδωσαν ούτε ευρώ για την ασφάλεια στις λειτουργίες και τις υποδομές των μετακινήσεων!».
Σιωπηρή διαμαρτυρία σήμερα, στην Hellenic Train με σύνθημα «Οι νεκροί μας - Τα κέρδη τους»
«Οι νεκροί μας - τα κέρδη τους». Με αυτό το σύνθημα οι Φοιτητικοί Σύλλογοι της Αθήνας καλούν σήμερα σε σιωπηρή διαμαρτυρία, στις 18:30, στα γραφεία της Hellenic train (Λ. Συγγρού 41 & Πετμεζά 13), απ' όπου θα ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή.
Επίσης, καλούν στην κινητοποίηση φοιτητών - μαθητών που θα γίνει την Παρασκευή, στα Προπύλαια, στις 12 το μεσημέρι.
Οι Φοιτητικοί Σύλλογοι εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στις οικογένειες των θυμάτων, ανάμεσα τους πολλοί φοιτητές και απαιτούν εδώ και τώρα να υπάρξει πλήρης διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας, να μην συγκαλυφθεί ή κρυφτεί τίποτε.
Συγκεκριμένα, σημειώνουν:
«Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της χώρας παρακολουθούμε συγκλονισμένοι από το πρωί το τραγικό γεγονός της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους και πολλών συμφοιτητών μας.
Εκφράζουμε την τεράστια θλίψη μας και τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες των θυμάτων. Στην θέση τους θα μπορούσε να βρίσκεται ένας από εμάς.
Την ίδια ώρα γεμίζουμε με τεράστια οργή!
Πώς είναι δυνατόν να χάνονται ανθρώπινες ζωές με αυτόν τον τραγικό τρόπο;
Πώς είναι δυνατόν να μην έχουν τόσο καιρό εισακουστεί από το κράτος οι κραυγές αγωνίας των εργαζομένων για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στις υποδομές;
Πώς είναι δυνατόν να μπαίνουν πάνω από τις ανθρώπινες ζωές τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων;
Οι ευθύνες είναι τεράστιες!
Εδώ και τώρα να δοθεί όλη η αναγκαία βοήθεια στους τραυματίες και τις
οικογένειες τους. Να υπάρξει πλήρης διερεύνηση των αιτιών αυτής της
τραγωδίας. Να μην συγκαλυφθεί τίποτα!».
Πρόκειται για «σφαγή» που ήρθε μετά από μια πορεία χρόνων αρχικά «απελευθέρωσης» και έπειτα ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ που μάλιστα έκλεισε και ψήφισε τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ιταλικό μονοπώλιο της «Ferrovie».
Το 2017, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η «Ferrovie dello Stato Italiane Group» εξαγόρασε αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το χρέος του ΟΣΕ, ύψους 14,3 δισ. ευρώ, προστέθηκε στο κρατικό δημόσιο χρέος όπως και η ετήσια επιχορήγηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης μετακινήθηκαν υπάλληλοι σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, στο πλαίσιο των προγραμμάτων «εξυγίανσης». Το συνολικό κόστος για το ελληνικό δημόσιο έφτασε τα 15,719 δισ. ευρώ.
Η ιταλική εταιρεία επιδοτείται με 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) που έχει υπογράψει με το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών.
Να σημειωθεί πως η σύμβαση ιδιωτικοποίησης που υπογράφηκε το 2017 ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τη «Ferrovie dello Stato» για τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδέποτε δημοσιεύθηκε.
Απλόχερη είναι φυσικά η κυβέρνηση της ΝΔ που τον Ιούλιο του 2022 επικύρωσε στη Βουλή σύμβαση με την οποία η σιδηροδρομική εταιρεία θα τσεπώσει 750 εκατομμύρια ευρώ για να εκτελεί δρομολόγια στις δήθεν «άγονες γραμμές».
Η σύμβαση έχει ισχύ για 15 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων η εταιρεία θα εισπράττει κάθε χρόνο 50 εκατομμύρια, χωρίς βέβαια να αποκλείεται και «αναπροσαρμογή» προς τα πάνω. Όσο για το ποιες είναι οι «άγονες γραμμές», είναι χαρακτηριστικό ότι μία απ' αυτές είναι το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη!
Το έγκλημα είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε «σπάσει» τον ΟΣΕ σε εταιρείες. Ήταν τα πρώτα βήματα της στρατηγικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων, προκειμένου ανεμπόδιστα να εξασφαλίζονται νέα πεδία κερδοφορίας στους ομίλους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης στη συζήτηση στη Βουλή το Ιούλιο του 2022 είχε ανέδειξε την ταύτιση όλων αστικών κομμάτων με τη στρατηγική της ΕΕ για την «απελευθέρωση», που οδήγησε βέβαια στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Κλιμάκια του ΚΚΕ έχουν μεταβεί στο σημείο της τραγωδίας και στα νοσοκομεία της Λάρισας
Στον σημείο της πολύνεκρης σύγκρουσης στα Τέμπη έχει μεταβεί κλιμάκιο του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Ρίζο Μαρούδα μέλος της ΚΕ του Κόμματος.
Επίσης, κλιμάκια του ΚΚΕ έχουν σπεύσει στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας όπου έχουν μεταφερθεί δεκάαδες τρααυματίες και έχουν συγκεντρωθεί συγγενείς για να μάθουν την κατάστασή τους.
Στο πόδι είναι η ΤΕ Λάρισας του ΚΚΕ με επικεφαλής τον γραμματέα της ΤΕ Αλέξη Ζορμπά.
Ούτε σε αίτια ούτε σε αριθμό επιβαινόντων αναφέρεται νέα ανακοίνωση της Hellenic Train
Ερωτηματικά και εντύπωση προκαλεί η στάση της Hellenic Train που αποφεύγει να μιλήσει τόσο για τα αίτια της τραγωδίας όσο και για τον αριθμό επιβατών και εργαζομένων στις δύο αμαξοστοιχίες που που λίγο πριν τα μεσάνυχτα είχαν πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση καθώς κινούνται στην ίδια γραμμή!
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν καταγγελίες του προέδρου των μηχανοδηγών ότι δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου η Hellenic Train επιλέγει να μην τοποθετηθεί.
Επίσης, ενώ στην πρώτη ανακοίνωση μιλούσε για «περίπου 350 επιβάτες» χωρίς να δίνει ακριβή αριθμό, στη δεύτερη ανακοίνωση δεν λέει τίποτα απολύτως.
Η ανακοίνωση:
«H Hellenic Train εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη στο ύψος του Ευαγγελισμού.
Το προσωπικό της Hellenic Train, που εργάζεται από την πρώτη στιγμή επί τόπου σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, προσφέρει τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων, των τραυματιών και όλων των επιβατών.
Η Hellenic Train θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρείας για την κάλυψη των άμεσων αναγκών.
Η εταιρεία, με αίσθημα ευθύνης, ενημερώνει ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης».
Στα τηλέφωνα 2410 683175-6 μπορούν να τηλεφωνούν οι συγγενείς επιβατών για να ενημερωθούν για τους ανθρώπους τους.
"Πάμε και όπου βγει"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρο εικοσαετίας, ο Ελβετικός Τύπος είχε βαφτίσει το τρένο ETR-470, που εκτελούσε τη διαδρομή Μιλάνο - Ζυρίχη, «Pannenzug», δηλαδή τρένο των βλαβών, ενώ η ιστοσελίδα που κατέγραφε τα προβλήματά του στα ιταλικά λεγόταν CessoAlpino, δηλαδή, σε κομψή μετάφραση, «αλπική τουαλέτα».
ΑπάντησηΔιαγραφήτο «Ασημένιο Βέλος» επέστρεψε στην Ιταλία και στη θέση του ήρθαν τρένα κατασκευής 1993-1996, τα ETR-470. Συμβουλή από την Ελβετία: «μακριά από τα τρένα αυτά», λέει στο Investigate Europe ο Βάλτερ Φίνκμπονερ, πρώην γραμματέας του Δ.Σ. της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και των ελβετικών σιδηροδρόμων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητσοτάκης σήμερα θα πήγαινε στην Θεσσαλονίκη, να δει το σύστημα διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων , αυτό που δεν λειτουργεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήαν δεν γινότανε αυτή η δολοφονία, θα έλεγε σήμερα σε δηλώσεις του πόσο καλά λειτουργεί.
Μαύρο στους Μαυρογιαλούρους
ΔΣΕ
ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ Διαθέτει αίμα για τους δεκάδες τραυματίες του δυστυχήματος των Τεμπών
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.902.gr/eidisi/politiki/321985/diathetei-aima-gia-toys-dekades-traymaties-toy-dystyhimatos-ton-tempon
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ 24ωρη απεργία την Πέμπτη 2 Μάρτη
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.902.gr/eidisi/ergatiki-taxi/321995/24ori-apergia-tin-pempti-2-marti
"Ιδιωτικοποιήστε τέλος και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε "
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδιωτικοποιήστε τα όλα παιδιά. Τα τρένα, τα λεωφορεία, τα αεροπλάνα, τους δρόμους, τις ράγες, το νερό, το φως, τον αέρα, ολόκληρη την ύπαρξη. Κι όσοι ζήσουμε, ζήσαμε. Σημαίνει ότι ήμασταν οι πιο ανταγωνιστικοί...
Πτυχιούχοι της αντιγραφής και διδάκτορες του κώλου, άεργοι αγάμητοι που βρήκατε δουλειά μόνο στο κωλοχανείο της Βουλής κρυμμένοι πίσω από την φούστα της ασυλίας να ψηφίζετε ΝΑΙ σε μνημόνια και μεσοπρόθεσμα, ΝΑΙ στην πουτάνα την Ε.Ε δίνοντας τις συντεταγμένες στα στούκας των τρομοκρατών φεντεραλιστών εταίρων σας να βομβαρδίζουν σπίτια Ελλήνων, νοσοκομεία Ελλήνων, σχολεία Ελλήνων, λιμάνια Ελλήνων, αεροδρόμια Ελλήνων, γη Ελλήνων, παιδιά Ελλήνων, όνειρα Ελλήνων...
Δίνατε επί δεκαετίες πόντο-πόντο Ελλάδα για να φτάσετε στο σήμερα να ξεπουλήσετε και τον τελευταίο πόντο αξιοπρέπειας.. Απειλείτε με τά χαμογελά σας τον ίδιο τον λαό που μαντρώσατε με δόλωμα το χρήμα απειλώντας τον πως θα του στερήσετε ακόμα και την ζωή με capital control σε φάρμακα και παροχές υγείας..
Πληρωμένα μέχρι σήμερα από τους εχθρούς για να κάνουν την δουλειά αναίμακτα και πιο αποτελεσματικά απ' ό,τι η Βέρμαχτ και τα σκυλιά που πλήρωναν σε κάθε κράτος της Ευρώπης για το μακέλεμα ανυπότακτων λαών...
Κάνατε έναν λαό συμμέτοχο σε έγκλημα, έναν λαό που του ορίζετε την ζωή αντί ενός κωλονομίσματος και συζητάτε με αυτούς που σας λένε μπροστά στα μούτρα για "Σχέδιο ανθρωπιστικής κρίσης για την Ελλάδα" μη και πεινάσουν τα ελληνόπουλα....
Σώσατε το τραπεζικό σύστημα των ναζί στήνοντας σε τοίχο εκτελέσεων ακόμα και τους αγέννητους Έλληνες.
Άξιοι απόγονοι των σκυφτών πάντα πολιτικών ναζιστόμουτρων προγόνων σας... με ξιφολόγχη την ελπίδα και λούγκερ την αξιοπρέπεια...
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ
https://laikhexousia.blogspot.com/
Σε ένα κράτος που έχουν ιδιωτικοποιήσει τα πάντα, θα κάνουν τις κηδείες δημοσία δαπάνη... .
ΑπάντησηΔιαγραφήLeonidas Plakoutsis