Επιλογή γλώσσας

Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

Οι παρτενέρ της «απελευθέρωσης» και της συγκάλυψης

 
ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ

Τον «τέλειο παρτενέρ» στην προσπάθεια συγκάλυψης των αιτιών του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη έχει βρει για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση της ΝΔ στον ΣΥΡΙΖΑ. Και πώς αλλιώς, αφού, όπως λέει και το σύνθημα που ακούγεται στις μεγάλες διαδηλώσεις τις μέρες αυτές, «το έγκλημα αυτό έχει ιστορία» και την υπογραφή ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι τώρα προσπαθούν με μοιρασμένους ρόλους να αφήσουν εκτός κάδρου την εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» που υλοποίησαν και υλοποιούν.

Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή επιστρατεύει το «φταίει η κακιά η χώρα» με στόχο τη «διάχυση ευθυνών», για να συγκαλύψει τις δικές της εγκληματικές ευθύνες. Και ο ΣΥΡΙΖΑ πιάνει την πάσα και κάνει «σαλαμοποίηση ευθυνών», λέγοντας ότι «εμείς κυβερνήσαμε μόνο τα 4 από τα 49 χρόνια της μεταπολίτευσης», όπως έλεγε ο Τσίπρας μεσοβδόμαδα.

Ολοι δηλαδή διαβάζουν από το ίδιο «εγχειρίδιο» της συγκάλυψης και τάχα «αναλαμβάνουν το δικό τους κομμάτι της ευθύνης», όπως λένε, αναλαμβάνοντας το δικό τους μερτικό της «ευθύνης» να βγάλουν από το κάδρο την ίδια την πολιτική που υπηρέτησαν και υπηρετούν.

Ομως, οι εγκληματικές ευθύνες όλων τους δεν επιμερίζονται, δεν συμψηφίζονται, δεν διαχέονται. Είναι πολύ συγκεκριμένες, αθροίζονται και βαραίνουν τις κυβερνήσεις όλων των τελευταίων ετών που υλοποίησαν διαδοχικά την πολιτική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων.

Οι ευθύνες όλων όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν δεν παραγράφονται: Εφάρμοσαν και προώθησαν βήμα βήμα υλοποιώντας όλοι τους την πολιτική της κρατικής υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ, της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, του τεμαχισμού του σιδηροδρομικού έργου με διαχωρισμό της υποδομής από την εκτέλεση των δρομολογίων και, τέλος, της ιδιωτικοποίησης του κερδοφόρου κομματιού.

  • Ηταν η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ το 2009 που έσπασε τον ΟΣΕ σε εταιρείες, υλοποιώντας τα σιδηροδρομικά πακέτα της ΕΕ για την «πλήρη απελευθέρωση».
  • Ηταν η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ το 2013 που με τον νόμο 4199 «έτρεξε» την ιδιωτικοποίηση και τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007 για τη «διασφάλιση (...) επιβατικών μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος».
  • Ηταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που το 2016 προχώρησε τον εγκληματικό διαχωρισμό «της ράγας από το βαγόνι», σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνοντάς την στον ιταλικό όμιλο, έφερε την 9ήμερη εργασία χωρίς ρεπό στους σιδηροδρομικούς.
  • Ηταν οι ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ που ψήφισαν το 2019 το πακέτο οδηγιών της ΕΕ για την πλήρη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών.
  • Είναι η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ που έσπασε παραπέρα ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, που συνεχίζει να προικοδοτεί την «Hellenic Train» με 50 εκατομμύρια κάθε χρόνο για την «άγονη γραμμή» Αθήνας - Θεσσαλονίκης, αλλά «δεν έχει μία» για την «προληπτική συντήρηση» του δικτύου και τα μέτρα ασφάλειας.

Την ώρα που ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ με κάθε νέο έγκλημα παίζουν το ίδιο παιχνίδι με εναλλάξ ρόλους, το ΚΚΕ σταθερά αναδεικνύει πως «δεν φταίει η κακιά η (χ)ώρα, αλλά το κέρδος κι όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα»

Αυτή είναι λοιπόν η «αλυσίδα» της «απελευθέρωσης» και του καπιταλιστικού κέρδους που οδηγεί σε εκτροχιασμό τις λαϊκές ανάγκες.

Αυτή προσπαθούν να κρύψουν οι παρτενέρ της συγκάλυψης ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, πίσω από τον «χαρτοπόλεμο» για την τάδε και τη δείνα σύμβαση, πίσω από τα νούμερα και τα ποσοστά ευθυνών, συνολικά την κάλπικη αντιπαράθεση που έχει ως στόχο να «κουράσει» τον λαό, να βγάλει εκτός κάδρου την κοινή τους πολιτική.

Αυτή η «αλυσίδα» αποκαλύπτει ότι οι ευθύνες της μιας κυβέρνησης δεν μπορούν να διαχωριστούν από αυτές της προηγούμενης ή της επόμενης, ακριβώς επειδή δεν διαχωρίζεται η πολιτική που ακολούθησαν. Ο ένας συνέχιζε από εκεί που το άφηνε ο άλλος.

Και αυτό το προφανές σε καμία περίπτωση δεν μειώνει, όπως λένε κουτοπόνηρα οι ΣΥΡΙΖΑίοι, τις ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά τις ενισχύει, ακριβώς επειδή αναδεικνύει ότι δεν πρόκειται για «παραλείψεις» και «ανεπάρκειες», όπως οι ίδιοι λένε, αλλά για συνειδητή πολιτική επιλογή, εγκληματική σε βάρος του λαού.

Αυτήν τη συνειδητή επιλογή, το εχθρικό για τον λαό κράτος, που «έχει συνέχεια», προσπαθούν να κρύψουν κάθε φορά με το γνωστό και επαναλαμβανόμενο παιχνίδι των εναλλασσόμενων ρόλων που παίζουν σε κάθε παρόμοια τραγωδία ανάλογα με το ποιο κόμμα είναι στην κυβέρνηση και ποιο στην αντιπολίτευση: Οπως χτες, π.χ., για το έγκλημα στο Μάτι με «ανάποδους ρόλους» ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε διάχυση ευθυνών και επικαλούνταν την ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων και των κατοίκων, δηλαδή του λαού που ήταν το θύμα αυτών των καταστροφών, ενώ η ΝΔ ως αντιπολίτευση επικέντρωνε μόνο στις ευθύνες της τότε κυβέρνησης και της Περιφέρειας Αττικής.

Ενώ μόνο το ΚΚΕ και τότε και τώρα αναδεικνύει ακριβώς τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που με το ίδιο «ζύγι» του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο άφησαν γυμνές τις υποδομές και μηχανισμούς αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, εφάρμοσαν την πολιτική εμπορευματοποίησης της γης που βρισκόταν στον πυρήνα και αυτών των τραγωδιών, στρώνοντας το έδαφος για τα «προαναγγελθέντα εγκλήματα».



Αναδεικνύει αυτό που φωνάζουν δεκάδες χιλιάδες τις μέρες αυτές: Πως «δεν φταίει η κακιά η (χ)ώρα, αλλά το κέρδος κι όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα».

«Δεν φταίει η ιδιωτικοποίηση», λέει η ΝΔ και επιστρατεύει τα περί κρατικού ΟΣΕ που ευθύνεται για το δυστύχημα, ενώ λέει ότι σε αντίθεση τάχα με τις ιδιωτικοποιήσεις ΟΤΕ, «Ολυμπιακής» και ΔΕΗ, αυτή του ΟΣΕ «δεν πέτυχε τόσο».

Και ο ΣΥΡΙΖΑ διά στόματος προέδρου του στην πρόσφατη συνέντευξή του υπερασπίζεται αυτήν την πολιτική, την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «που ήταν μονόδρομος», εμφανίζει ως επιτυχία τον διαχωρισμό «όπως παντού στην ΕΕ» του μεταφορικού έργου από τη συντήρηση του δικτύου - προκειμένου να πουληθεί το κερδοφόρο «φιλέτο» στους επενδυτές, και τα «σπασμένα» να φορτώνονται και έτσι και αλλιώς στον λαό - και παίζει το παιχνίδι της «καλής και κακής ιδιωτικοποίησης», λέγοντας πως αν ξανακυβερνήσει θα επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση και θα απαιτήσει «δεσμεύσεις» ότι η εταιρεία «θα επενδύσει».

«Το γουδί, το γουδοχέρι», δηλαδή, ώστε να κρύβεται ακριβώς ο πραγματικός ένοχος: Το καπιταλιστικό κέρδος. Αυτό υπηρετούν και οι ιδιωτικοποιήσεις, με αυτό το κριτήριο γίνονται οι «επενδύσεις» των καπιταλιστών που έχουν ως προϋπόθεση την ένταση της εκμετάλλευσης, τη θυσία εργατικών δικαιωμάτων, της ίδιας της ασφάλειας και ζωής του λαού που βάζουν στον βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας και βλέπουν ως «κόστος» που το μετράνε με τη μεζούρα του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο. Αυτήν τη μεζούρα κρατάει σε κάθε βήμα και το αστικό κράτος είτε ιδιωτικοποιεί τομείς όταν το έχει ανάγκη το κεφάλαιο, είτε κρατικοποιεί αυτούς τους τομείς όταν έχει τέτοια ανάγκη πάλι το κεφάλαιο, λειτουργώντας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Η κυβέρνηση της ΝΔ «βγάζει πόρισμα» πως φταίνε οι «παθογένειες του Δημοσίου» και οι «συνδικαλιστές που δεν ήθελαν την αξιολόγηση». Και ο ΣΥΡΙΖΑ σιγοντάρει αυτήν τη γραμμή συγκάλυψης με την αντιπαράθεση για το αν ο σταθμάρχης ήταν «ρουσφέτι» ή όχι, καθώς και με τις αναφορές του Τσίπρα στο «Mega» ότι «δεν φτιάξαμε εμείς αυτό το προβληματικό και ρουσφετολογικό κράτος», την ευθύνη για το οποίο αποδίδει στις κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης.

Στόχος; Να κρυφτεί ο πραγματικός χαρακτήρας του αστικού κράτους, που είναι από χέρι εχθρικό στον λαό.

Κράτος «αργοκίνητο» και «μπάχαλο» όταν πρόκειται για τις λαϊκές ανάγκες, αλλά «αστραπιαίο» όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.

Που «εκτελεί» πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, κατασχέσεις μισθών, πρόστιμα, ηλεκτρονικά και αυτόματα, χωρίς καθυστερήσεις και λάθη, «πάραυτα».

Αλλά τα τρένα τα τρέχει «χειροκίνητα», τα «αναβαθμίζει»... φορώντας παπιγιόν στο προσωπικό που κόβει τα εισιτήρια, και κάνει δεκαπέντε χρόνια να βάλει φανάρια στην «άγονη γραμμή» Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Κράτος... «στην 4η βιομηχανική εποχή» για να παρακολουθεί και να φακελώνει ηλεκτρονικά όλους τους πολίτες, να υπονομεύει απεργίες και να καταστέλλει διαδηλώσεις.

Αλλά ταυτόχρονα ανίκανο να προστατεύσει απ' τις συνέπειες των σεισμών, τις πυρκαγιές, τις πλημμύρες και τα μεγάλα ατυχήματα.

Κράτος - «ρολόι» για τα ΝΑΤΟικά σχέδια και με «γεμάτο πορτοφόλι» για τους εξοπλισμούς τους - στην πρώτη θέση, πάνω και από τις ΗΠΑ! - αλλά που «δεν του βρίσκονται» ούτε 50 εκατομμύρια για την προληπτική συντήρηση των γραμμών του τρένου!

Με δυο λόγια, ταξικό κράτος, κράτος του κεφαλαίου, έτοιμο να διαπράξει κάθε νέο έγκλημα για τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

Εκεί ακριβώς που πρέπει να στοχεύσουν ο λαός και η νεολαία, ώστε «το έγκλημα να μη συγκαλυφθεί» από τις κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα που υλοποίησαν και υλοποιούν την πολιτική αυτή που βλέπει τις ζωές του λαού ως κόστος.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου