Επιλογή γλώσσας

Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Σηκώνομαι πολύ πρωί

Αντάρτικο παραδοσιακό της ορεινής Θεσσαλίας που συναντιέται σε παραλλαγές και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

 Οι πιο γνωστές εκτελέσεις αναφέρονται στον Άρη Βελουχιώτη αλλά πολλές φορές - όπως και στην συγκεκριμένη εκτέλεση - το βρίσκουμε και με άλλα ονόματα ανταρτών ανάλογα με την περιοχή που τραγουδιόταν.

Τραγούδι Βαΐα Παπακωνσταντίνου

Τις γκάιντες και την futujara έπαιξε ο Κωνσταντίνος Λάζος

Βίντεο Αριστοτέλης Παπακωνσταντίνου

ballenadepapel

Στίχοι

Σηκώνομαι πολύ πρωί

Σηκώνομαι πολύ πρωί
τρεις ώρες πριν να φέξει
παίρνω νερό και νίβομαι

παίρνω νερό και νίβομαι
λίγο να ξαγρυπνήσω
και παίρνω δίπλα τα βουνά

και παίρνω δίπλα τα βουνά
δίπλα τα κορφοβούνια

βρίσκω λημέρια αντάρτικα
βρίσκω λημέρια αντάρτικα
παλιά χορταριασμένα

βρίσκω τον Κώστα άρρωστο
βρίσκω τον Κώστα άρρωστο
βαριά για να πεθάνει

σήκω σα πάνω Κώστα μου
σήκω σα πάνω Κώστα μου
και μην βαριοκοιμάσαι

τραβάτε με να σηκωθώ
τραβάτε με να σηκωθώ
και βάλτε με να κάτσω

και δώστε μου το αυτόματο
και δώστε μου το αυτόματο
να το πικρό λαλήσω

να κάνω τα βουνά να κλαιν
να κάνω τα βουνά να κλαιν
και οι κάμποι να θρηνήσουν

να κάνω και την μάνα μου
να κάνω και την μάνα μου
να κλαίει με μαύρο δάκρυ

αφού σας λέω δεν μπορώ
αφού σας λέω δεν μπορώ
και εσείς μου λέτε σήκω
τραβάτε με να σηκωθώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου