Θέµα : Σχετικά µε το ατύχηµα του λεωφορείο της γραµµή ς 4 στην περιοχή τ ης Καλαµαριάς
Μ ε αφορµή το ατύχηµα µε το λεωφορείο του ΟΑΣΘ της γραµµή ς 4 «Καλαµαριά-Χαριλάου» και παράλληλα µε τα αποτελέσµατα της διερεύνησης του ατυχήµατος αναδεικνύουµε µι α σειρά ζητήµατ α που οι επιβάτες πρέπει να γνωρίζουν.
- «Τα λεωφορεία leasing όπως αυτό που ενεπλάκη στο "ατύχημα" είναι μεταχειρισμένα (μερικά από αυτά και με 1.000.000 χλμ.) και έχουν πλήθος από μηχανολογικά προβλήματα όπως και το συγκεκριμένο.
- Υπάρχει έλλειψη σε "κινητά" συνεργεία που είτε δεν υπάρχουν λόγω μείωσης του προσωπικού είτε όταν υπάρχουν δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες από τις συνεχείς βλάβες (παλαιότητα των οχημάτων), με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αναλαμβάνουν τον ρίσκο να οδηγήσουν ένα όχημα με βλάβη μέχρι το συνεργείο που μπορεί να βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά!
- Οι βλάβες των ενοικιαζόμενων λεωφορείων θα έπρεπε να επιδιορθώνονται από την εταιρεία ενοικίασης, όμως με βάση και τις συμφωνίες του ΟΑΣΘ με την εταιρεία αυτό γίνεται τελικά από τους τεχνίτες του ΟΑΣΘ οι οποίοι καλούνται να επισκευάσουν λεωφορεία διαφορετικού τύπου από αυτά του ΟΑΣΘ με όλες τις σχετικές ελλείψεις και δυσκολίες.
- Ενώ γίνονται συνεχώς δελτία βλαβών από τους οδηγούς, πολλές βλάβες δεν επισκευάζονται είτε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών είτε λόγω έλλειψης προσωπικού. Έτσι την επόμενη μέρα οι οδηγοί αντιμετωπίζουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα που μετατρέπουν την οδήγηση σε Γολγοθά με ένα το κρατούμενο ό,τι συμβεί στο λεωφορείο να "φορτωθεί" στον εργαζόμενο. Έχουν κληθεί σε απολογία οδηγοί επειδή επιστρέφουν "συχνά" στα συνεργεία λεωφορεία με βλάβες.
- Μέσα ασφάλισης και προειδοποίησης (τάκοι ακινητοποίησης, προειδοποιητικά τρίγωνα κλπ.) είναι παντελώς άγνωστα.
- Το 2013 μετά το τραγικό ατύχημα με τον τεχνίτη στο αμαξοστάσιο του Φοίνικα κάποιοι βιάστηκαν να μιλήσουν για "ανθρώπινο λάθος", αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι η εντατικοποίηση της εργασίας (ο τεχνίτης δούλευε μόνος του) και τα ακατάλληλα μέσα στήριξης του λεωφορείου ήταν η κύρια αιτία του σοβαρού εργατικού ατυχήματος.
Π.χ. πόρτες που ανοίγουν κατά την κίνηση, πόρτες που δεν μπορούν να κλείσουν σωστά για να ξεκινήσει το λεωφορείο από στάση και άλλα πολλά τα οποία καλείται ο οδηγός να επιλύσει στον δρόμο μόνος του όταν στα συνεργεία το πρωτόκολλο ασφαλείας για επισκευή μιας βλάβης απαιτεί δυο άτομα!
Ο οδηγός λοιπόν του συγκεκριμένου λεωφορείου της γραμμής 4 -ενώ δεν ήταν δουλειά του- είχε κατέβει από το λεωφορείο και προσπαθούσε μόνος του να αποκαταστήσει κάποια βλάβη όπως γίνεται "συνήθως", καθημερινά και κατά κόρον από όλους τους οδηγούς του ΟΑΣΘ!
Συμπερασματικά, οι ελλείψεις προσωπικού, οι ελλείψεις ανταλλακτικών και μέσων (βλ. εντατικοποίηση της εργασίας), η έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης στα νέα οχήματα, η "μετάθεση" ευθυνών είναι οι βασικές αιτίες για "λάθη" και παραλείψεις.
Αυτές τις μέρες η διοίκηση του ΟΑΣΘ ετοιμάζει λίστα με δεκάδες συναδέλφους που θα βγάλει από άλλες υπηρεσίες στο τιμόνι για να καλύψει τα "κενά" που η ίδια δημιούργησε με τις μετατάξεις εκατοντάδων οδηγών σε άλλους φορείς.
Αυτοί που μιλούν για "ανθρώπινα λάθη" είναι αυτοί που οδηγούν στην πλήρη διάλυση τον Οργανισμό, αποψιλώνοντας ακόμα περισσότερο τα συνεργεία, τον έλεγχο κομίστρου και άλλες υπηρεσίες ανοίγοντας και άλλο την πόρτα στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και τελικά στην επαναϊδιωτικοποίηση και του ίδιου του ΟΑΣΘ.
Τα πρόσφατα θανατηφόρα εργατικά "ατυχήματα" όπως αυτά στη ΣΤΑΣΥ και στην COSCO, που και εκεί κάποιοι μιλούσαν για "ανθρώπινο λάθος", δείχνουν πού οδηγεί η ιδιωτικοποίηση και η εντατικοποίηση της εργασίας.
Ο μόνος ασφαλής δρόμος για εργαζόμενους και επιβάτες είναι ο αγώνας για ποιοτικές και σύγχρονες συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες με κατάργηση κάθε ιδιώτη.
Για να μειωθούν και να ελαχιστοποιηθούν τα "ανθρώπινα λάθη", πρέπει άμεσα:
- Να γίνονται επαναλαμβανόμενα εκπαιδευτικά σεμινάρια σε ώρες εργασίας για τα μέτρα ασφάλειας σε περιπτώσεις όπως βλάβη, ατύχημα, πλημμύρα, παγετός/χιόνι, πυρόσβεση, πρώτες βοήθειες, διαχείριση κρίσεων κλπ.
- Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις κρίσιμες ειδικότητες (οδηγοί - τεχνίτες).
- Να εξοπλιστούν τα συνεργεία με σύγχρονα μέσα ελέγχου των οχημάτων και να υπάρχει επάρκεια σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα.
- Να αγοραστούν καινούργια λεωφορεία νέας τεχνολογίας.
- Να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του Οργανισμού.
- Να φύγουν οι ιδιώτες πάροχοι συγκοινωνιακού έργου και οι εταιρείες ενοικίασης.
https://iskra.gr/%cf%80%ce%b5%ce%bd%ce%b5%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b7%cf%81%ce%af%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bc%ce%b7%cf%87%ce%b1/ Δεν υπάρχει καμία κυβέρνηση που να μπορεί να κάνει το παραμικρό υπέρ του λαού όσο τα μέσα παραγωγής είναι καπιταλιστική ιδιοκτησία. Αυτή είναι η γραμμή του ΚΚΕ αυτή παλεύει ο Κομμουνιστής δήμαρχος Πελετίδης στην Πάτρα σαν επικεφαλής της εργατικής λαικής αντιπολίτευσης στην ιδεολογική πάλη. Καλωσορίζουμε λοιπόν τον Νταλακογεώργο χωρίς να πειράζει που δεν ήταν ποτέ Κομμουνιστής. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή