Επιλογή γλώσσας

Σάββατο 4 Ιουνίου 2022

Εγκύκλιος της διοίκησης ΟΑΣΘ για τον έλεγχο εισιτηρίων από τους οδηγούς


Την ώρα που ακόμα μια καλοκαιρινή περίοδος ξεκινάει με το γνωστό πρόβλημα με τα κλιματιστικά και της ανεπάρκειας συνθηκών ψύξης σε πολλά λεωφορεία που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου και την απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αντί να δώσει λύση παραμένει πιστή στον αντεργατικό της χαρακτήρα και με την συγκεκριμένη εγκύκλιο εφαρμόζει κατά γράμμα την πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της αντιμετώπισης της πανδημίας.

Η διοίκηση άρει τον περιορισμό της εισόδου από τη μπροστινή πόρτα που ήταν και το μόνο ουσιαστικό μέτρο που είχε παρθεί στην αρχή της πανδημίας για την υποτυπώδη προστασία των εργαζομένων οδηγών που τελικά πλήρωσαν βαρύ τίμημα με 9 νεκρούς συναδέλφους τους.

Από τη μια κυβέρνηση και συναρμόδια υπουργεία μιλάνε για πληρότητα 100% μέσα στα ΜΜΜ κι από την άλλη υπενθυμίζουν την υποχρεωτική χρήση μάσκας και μάλιστα υψηλής προστασίας ενώ οι ανακοινώσεις του υπουργείου υγείας αναφέρουν ότι από Σεπτέμβρη θα χρειαστεί και 4η δόση εμβολίου και πιθανή επιστροφή κάποιων περιοριστικών μέτρων που ανεστάλησαν για να εξυπηρετηθούν για άλλη μια χρονιά τα συμφέροντα του τουριστικού κεφαλαίου.

Έτσι αντιμετωπίζουν κυβέρνηση και διοίκηση την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και του λαού.    Μπροστά στα κέρδη δεν υπολογίζουν την ανθρώπινη ζωή. 

Στην ίδια εγκύκλιο ο ΟΑΣΘ ανεβάζει κι άλλο την εντατικοποίηση της εργασίας των οδηγών υποχρεώνοντας τους να ελέγχουν τα εισιτήρια των επιβατών που θα επιβιβάζονται από την μπροστινή πόρτα και κρύβοντας τις ευθύνες του ότι για την απαξίωση της συγκοινωνίας τάχα φταίει ότι οι επιβάτες δεν κόβουν εισιτήριο.

Καταργεί ακόμα και τα διαλείμματα και τους χρόνους αναμονής αφού προβλέπει ότι, κατά το διάλειμμα ο έλεγχος των εισιτηρίων εντός των λεωφορείων στα τέρματα και τις αφετηρίες θα γίνεται με την επιστροφή του οδηγού, που σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να επιστρέφει νωρίτερα από το διάλειμμα ώστε να προλαβαίνει να πραγματοποιεί τον έλεγχο πριν τον προγραμματισμένο χρόνο δρομολόγησης.   

Η εντολή για επιβίβαση των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα εφαρμόστηκε αρχικά το 2013 στις περιφερειακές γραμμές που εξυπηρετούσε τότε ο ΟΑΣΘ αλλά τώρα αυτό το επιπλέον καθήκον «φορτώνεται» εμπλουτισμένο σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση – αρχικά πιλοτικά σε ορισμένες γραμμές- στους οδηγούς που εργάζονται και εντός των γραμμών του πολεοδομικού συγκροτήματος. 

Αλήθεια, οι εμπνευστές αυτής της απόφασης έχουν δοκιμάσει να οδηγήσουν στους ακατάλληλους από κάθε άποψη για οδήγηση λεωφορείων δρόμους της πόλης και των συνοικιών της και παράλληλα μέσα στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια των ωραρίων και με ουρές οχημάτων πίσω από τα λεωφορεία να επιβιβάζουν έναν-έναν τους επιβάτες, να ελέγχουν τα εισιτήρια και τις κάρτες τους και παράλληλα να δίνουν και πληροφορίες όπως αναφέρει η εγκύκλιος ;; 

Σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό του ΟΑΣΘ οι ελεγκτές κομίστρου είναι οι μόνοι εντεταλμένοι για τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων.

Η πρεμούρα της διοίκησης του Οργανισμού για την, με κάθε τρόπο, αύξηση των εσόδων την οδηγεί σε κινήσεις που θέτουν σοβαρά ζητήματα υγείας και ασφάλειας των οδηγών και επιβατών. 

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ σε συνεργασία με την κυβέρνηση αντί να δώσουν άμεσα λύση στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ (όπως π.χ. η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης που εκκρεμεί εδώ και ενάμιση χρόνο) εντατικοποιούν και άλλο την εργασία αναθέτοντας στους οδηγούς καθήκοντα που δε προβλέπονται.

Στην προσπάθεια εντατικοποίησης της εργασίας απαντάμε με απαίτηση για μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας τόσο των εργαζομένων όσο και των επιβατών.

Στην 24ωρη απεργία που πραγματοποιούμε εμείς οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ την Τετάρτη 1-6-2022  και στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10:00 π.μ. μπροστά στο ΕΚΘ διεκδικούμε : 

  • Αποκατάσταση όλων των βλαβών των κλιματιστικών μηχανημάτων για να υπάρχουν ανθρώπινες συνθήκες μεταφοράς για επιβάτες και εργαζόμενους
  • Αγορά σύγχρονων λεωφορείων με προδιαγραφές κατάλληλων για τις κλιματολογικές συνθήκες της χώρας  
  • Άμεση πρόσληψη μόνιμων οδηγών για την κάλυψη των αναγκών  
  • Κατάργηση της προγραμματισμένης υπερωρίας από τα ωράρια των οδηγών 
  • Ο περιορισμός και η απομόνωση των οδηγών να ισχύσει όσο υπάρχει η υποχρέωση χρήσης μάσκας προστασίας στα ΜΜΜ.
  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις 

ΔΑΣ ΟΑΣΘ



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου