Επιλογή γλώσσας

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2023

«Από εδώ και στο εξής θα παλεύουμε πλάι πλάι!»

 

Κυριακή 25 Ιουνίου 2023. Η Ηρ. Ντ. κοντοστέκεται μπροστά μας έξω από το εκλογικό κέντρο και πιάνουμε την κουβέντα. Μας λέει: «Μετά από 30 χρόνια που ψηφίζω ΝΔ ψήφισα πρώτη φορά ΚΚΕ. Με έπεισαν τα παιδιά μου, μου είπαν να ψηφίσω για εκείνα - για το δικό τους καλό. Και νιώθω σαν να απελευθερώθηκα. Είμαι περήφανη για τον εαυτό μου». Κουβέντα στην κουβέντα τής δίνω το τηλέφωνό μου, όταν το αποφασίσει να έρθουμε σε επικοινωνία.

Σεπτέμβρης 2023. Ανείπωτη καταστροφή στη Θεσσαλία, ολόκληρα χωριά κάτω από τόνους λάσπης, ζωές χαμένες, όλο το βιος των ανθρώπων σκεπασμένο με τη βρωμιά τους - τη βρωμιά αυτών που ζύγισαν τη ζωή μας σαν κόστος, σαν μια δαπάνη μη βιώσιμη, σαν ένα νουμεράκι που δεν βγαίνει (ίσως θα έπρεπε να ήμασταν οι «οικονομικά εύποροι» για να δικαιολογηθεί αντιπλημμυρικό έργο, όπως λέει και η ΕΕ).

18 Σεπτεμβρίου 2023, ώρα 22.40, χτυπάει το τηλέφωνό μου, άγνωστος αριθμός. Είναι η κα. Ηρ. Ντ. (μετά από τόσους μήνες): «Συγγνώμη για το θάρρος αλλά δεν μπορούσα να μην σας πάρω. Το χωριό μου είναι η Μαραθέα Καρδίτσας. Καταστράφηκαν τα πάντα, οι αναμνήσεις μας, όλα... Και ύστερα ήρθατε εσείς. Με πήραν τηλέφωνο οι δικοί μου από το χωριό και μου είπαν για τα παιδιά του ΚΚΕ, τα παιδιά από τα σωματεία που  κατέβηκαν με λεωφορεία, που χώθηκαν στις λάσπες να μας βοηθήσουν, που σήκωσαν τεράστια βάρη για να βγάλουν έξω όλα αυτά που καταστράφηκαν. Δεν ξέρω πώς να σας ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου».

Κλαίγοντας μου εξηγούσε: «Έχω καρκίνο στον πνεύμονα και δεν μπορώ να ανέβω να βοηθήσω τους δικούς μου, όμως θέλω να με παίρνετε τηλέφωνο να βοηθήσω όπως μπορώ. Έφτασα 58  για να δω το φως, νιώθω σαν φοιτήτρια που τώρα τα μαθαίνω όλα. Σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου. Θα είμαι δίπλα σας, όσο και όπως μπορώ».

Γιατί αυτή είναι η δική μας αλήθεια, αυτή είναι η δική μας πραγματικότητα. Αυτή που μέσα από τον βούρκο λάμπει σαν διαμάντι, για να «γενούνε τα σκοτάδια λάμψη». Εις το επανειδείν, Ηρ. (τώρα μιλάμε στον ενικό), από εδώ και στο εξής θα βρισκόμαστε, θα μιλάμε και θα παλεύουμε πλάι πλάι!

Χρυσάνθη Νικολή (ιδιωτική υπάλληλος, υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος με το ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Ανατολική Αττική)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου