Επιλογή γλώσσας

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021

«Φωνή βοώντος εν τη ερήμω...»


Τάξεις χωρίς παράθυρα, απολύσεις καθαριστριών και αίθουσες των 25 μαθητών

«Φωνή βοώντος εν τη ερήμω...» είναι η φράση που καταγράφει την άρνηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να λάβει υπόψη τις προτάσεις γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Δεύτερη μέρα που είναι ανοιχτά τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία και τα ουσιαστικά μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό δεν είναι στην ημερήσια διάταξη παρά μόνο το άνοιγμα των παραθύρων (όπου αυτά υπάρχουν) και η χρήση μάσκας σε αίθουσες γεμάτες έως και με 25 μαθητές, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις καλούνται να έχουν μαζί τους και κουβέρτες!

Δυστυχώς τα παραδείγματα είναι πολλά και από πολλές περιοχές της χώρας.

Στα Γιάννενα, η Ένωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών αναφέρει σε ανακοίνωση: «Αλήθεια στις τάξεις των 10 και 15 τετραγωνικών μέτρων αρκετών Νηπιαγωγείων (όπως π.χ. του 7ου Νηπιαγωγείου) ή τις τάξεις του 24ου Δημοτικού Σχολείου και άλλων σχολείων που δεν έχουν καν παράθυρα, τι προληπτικά μέτρα μπορούν να παρθούν; Τι θα γίνει τις βροχερές μέρες -που στην πόλη μας είναι πάρα πολλές- στην πλειοψηφία των σχολείων που δεν υπάρχουν υπόστεγα για διάλειμμα σε εξωτερικό χώρο; Πού θα βγαίνουν τα παιδιά διάλειμμα; Αν αυτό δεν είναι κρατική ανευθυνότητα και αναλγησία, τότε τι είναι;». Απαντήσεις δεν δίνονται από το υπουργείο!

Στη Φλώρινα, σε σύσκεψη των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, όπως αναφέρει η «Λαϊκή Συσπείρωση» σε ανακοίνωση, «διαπιστώθηκε η ανεπάρκεια σε προστατευτικά υλικά, αφού ζητήθηκε να παρέχονται περισσότερα σε ποσότητα, διαπιστώθηκε η έλλειψη σχολικών φυλάκων, επιστατών, σχολικών τροχονόμων, διαπιστώθηκε η αδυναμία κάλυψης των αναγκών καθαριότητας με το υπάρχον προσωπικό, μια καθαρίστρια για κάθε σχολική μονάδα».

Στο Μενίδι, τα σχολεία άνοιξαν χωρίς καθαρίστριες, λόγω της απόλυσης συμβασιούχων! Για το σοβαρό αυτό θέμα έγινε διαμαρτυρία από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Αν. Αττικής.

Στην Καισαριανή, είναι ακατάλληλα τα αντισηπτικά που στάλθηκαν στα σχολεία. Αυτό καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη» και καλεί τη δημοτική αρχή να φέρει κατάλληλα.

Όλα καλώς καμωμένα τα είδε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως που επισκέφθηκε σχολεία τη Δευτέρα, πρώτη μέρα της επαναλειτουργίας τους. Όμως, όπως επισημαίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ν. Ιωνίας, Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης και Λυκόβρυσης, η Νίκη Κεραμέως και η κυβερνητική αντιπροσωπεία επισκέφθηκαν το «πιο μικρό σε δυναμικότητα σχολείο, αποφεύγοντας επιδεικτικά όλα τα υπόλοιπα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία που τα τμήματά τους ασφυκτιούν με 25 μαθητές και Γενάρη μήνα κάνουν μάθημα με ανοικτά παράθυρα».

Προσθέτει ακόμα πως «ούτε φυσικά τόλμησαν να επισκεφτούν το τμήμα του Νηπιαγωγείου που φιλοξενείται στο παλιό κτίριο (του συγκεκριμένου σχολείου) αφού οι μαθητές του δεν χωράνε στο Νηπιαγωγείο τους. Ούτε βέβαια έδειξαν να τους νοιάζει ότι σήμερα υπήρξε σχολείο που δεν εμφανίστηκε καθαρίστρια».

Αραίωση μαθητών στις αίθουσες και προσλήψεις καθαριστριών στα σχολεία (AUDIO)

Την αγωνία των γονιών που βλέπουν ότι τα σχολεία άνοιξαν έτσι όπως ακριβώς έκλεισαν, εξέφρασε ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Κεντρικής Μακεδονίας, μιλώντας το πρωί της Τρίτης στον ραδιοφωνικό σταθμό «Real FM Θεσσαλονίκης», τονίζοντας ότι πρέπει να γίνει αραίωση μαθητών στις αίθουσες και προσλήψεις καθαριστριών στα σχολεία. 

Τόνισε ότι τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση δεν διασφαλίζουν ότι τα σχολεία θα μείνουν ανοικτά, υπογραμμίζοντας ότι τους δύο μήνες που έμειναν κλειστά, η κυβέρνηση είχε πολύ χρόνο για να πάρει μέτρα που θα επέτρεπαν το ομαλό και ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Σημειώνοντας ότι το γονεϊκό κίνημα θέλει τα σχολεία ανοικτά, με ουσιαστικά μέτρα που θα διασφαλίζουν την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, τόνισε ότι η Ομοσπονδία θα πραγματοποιήσει κινητοποίηση, με όλα τα μέτρα προστασίας στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, την Πέμπτη 14 Γενάρη, στη 1 το μεσημέρι.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου