Επιλογή γλώσσας

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2021

Το σκάνδαλο της Volkswagen «ξεπλένεται» στην Ελλάδα


Το σόου που στήθηκε στην Αστυπάλαια παρουσία του Κ. Μητσοτάκη «αναβαπτίζει» σε «πράσινη» τη Γερμανική πολυεθνική
Η Volkswagen μετά από το σκάνδαλο diesel-gate ανακάλυψε την οικολογία, την «πράσινη» ανάπτυξη και έχει αποφασίσει να σταματήσει τα επόμενα χρόνια την παραγωγή κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης και να ασχοληθεί μόνο με τα ηλεκτρικά οχήματα.

Κάπως έτσι βρέθηκε στην Αστυπάλαια. Το ελληνικό νησί μετά από την συμφωνία της Γερμανικής πολυεθνικής με την ελληνική κυβέρνηση θα μετατραπεί σύμφωνα με τους σχεδιασμούς «στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου, που θα έχει ενεργειακή αυτονομία».

Σίγουρα τα κέρδη της VW από τον κρατικό προϋπολογισμό

Η επένδυση της VW στην Αστυπάλαια δεν αποτελεί μια …ευγενική χορηγία των Γερμανών. Πρόκειται για ένα πείραμα της Γερμανικής εταιρείας που τα επόμενα χρόνια φιλοδοξεί να το αναπτύξει σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.

Σύμφωνα με συμφωνία της κυβέρνησης Μητσοτάκη με την VW, το έργο περιλαμβάνει:

α) την σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά,
β) την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας και μετακίνησης,
γ) την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου.

Για όλα τα παραπάνω ο ελληνικός λαός θα πληρώσει αδρά μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

Τα σχέδια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Αστυπάλαια για σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων μέσω της αγοράς ηλεκτρικών από τους κατοίκους θα επιδοτηθεί γενναιόδωρα από το ελληνικό δημόσιο με μέχρι 12.500 ευρώ το όχημα!

Αντίστοιχα ποσά θα δοθούν και για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών του νησιού (μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία που κινούνται αυτόνομα, χωρίς δηλαδή οδηγό) αλλά και για την δημιουργία ΑΠΕ τα οποία επίσης θα επιδοτηθούν από τον κρατικό κορβανά. Συνολικά το ελληνικό δημόσιο σχεδιάζουν να επενδύσουν μακροπρόθεσμα στο νησί πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.

Από σκάνδαλο των ρυπογόνων οχημάτων στην αναζήτηση …οικολογικών κερδών

Ωστόσο τα συγκεκριμένα ποσά είναι «ψίχουλα» μπροστά στους ευρύτερους σχεδιασμούς της Γερμανικής εταιρείας. Η VW θέλει να παρουσιάσει το ελληνικό νησί σαν «πρότυπο» ώστε να μπορεί να πλασάρει τα ηλεκτρικά προϊόντας της σε όλη την Ευρώπη.

Έξι χρόνια μετά τη τεράστια ζημιά από το σκάνδαλο με τις εκπομπές καυσαερίων η Volkswagen ανακάλυψε τις πράσινες επενδύσεις.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2015, η Volkswagen παραδέχθηκε ότι είχε εγκαταστήσει «συσκευές παραπλάνησης» σε εκατομμύρια ντίζελ οχήματά της. Τo ζήτημα των παραποιημένων εκπομπών ρύπων από τη “Volkswagen” ήρθε στο φως της δημοσιότητας απ’ την Αμερικανική Περιβαλλοντική Υπηρεσία (EPA). Πως λειτουργούσε το πειραγμένο λογισμικό; Η εταιρεία εξαπατούσε επί σειρά ετών τις ομοσπονδιακές Αρχές όταν κατά τη διάρκεια των σχετικών τεστ που γίνονταν στο California Air Resources Board προκειμένου να λαμβάνει τη σχετική πιστοποίηση εμφάνιζε «πειραγμένα» οχήματα. Για την ακρίβεια, η VW “έκλεβε” καθώς χρησιμοποιούσε λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ τα εν λόγω αυτοκίνητα εξέπεμπαν οξείδια του αζώτου έως και 40 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο. Οι κινητήρες μόλυναν πολύ περισσότερο, εκλύοντας πολλαπλάσιες ποσότητες επιβλαβών καυσαερίων που συμβάλλουν, μεταξύ άλλων, στην εμφάνιση άσθματος και βρογχίτιδας.

Κι όλο αυτό συνέβαινε για χρόνια. Πολλά στελέχη της πολυεθνικής γνώριζαν τα πάντα. Αλλά κανείς δεν μιλούσε. Όταν το σκάνδαλο έσκασε (απόρροια και των ανταγωνισμών ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Γερμανία) η VW κλονίστηκε. Η μεγαλύτερη Γερμανική εταιρεία απώλεσε πωλήσεις και τεράστια κεφάλαια.

Μέχρι το 2020 εταιρεία έχει δαπανήσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια σε σχέση με το σκάνδαλο, κι αυτό δεν φαίνεται να είναι το τελικό ποσό. Τους πρώτους δύο μήνες μετά το σκάνδαλο η εταιρεία έχασε 46% της αξίας της, ή 42,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Σήμερα, ο δείκτης DX βρίσκεται στα επίπεδα του Σεπτεμβρίου του 2015 και ο S&P 500 είναι αυξημένος κατά 68% αλλά η μετοχή της VW είναι 35% χαμηλότερα από την τιμή της πριν το σκάνδαλο. Η VW επίσης πλήρωσε τους αντιπροσώπους της στις ΗΠΑ 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια για να τους αποζημιώσει για τις απώλειές τους, οι οποίες όμως δεν έχουν υπολογισθεί συνολικά. Το ίδιο ισχύει για χιλιάδες αντιπροσωπείες παγκοσμίως. Το 2016 προχώρησε στην περικοπή 30.000 θέσεων εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς αποφάσισε να αναδιοργανώσει τις λειτουργίες της στον απόηχο του σκανδάλου.

Αν δεν υπήρχε το Γερμανικό δημόσιο δηλαδή ο Γερμανικός λαός η εταιρεία θα είχε χρεοκοπήσει.

Οι παρενέργειες του σκανδάλου οδήγησαν της VW στις “πράσινες” τεχνολογίες των αυτοκινήτων και κυρίως στην ηλεκτροκίνηση στην οποία ποντάρουν για νέα κέρδη πολλά Γερμανικά μονοπώλια.

Η VW λοιπόν που χωρίς καμία αναστολή εξαπατούσε και πουλούσε αυτοκίνητα που ρύπαναν σε υψηλά επίπεδα το περιβάλλον και δημιουργούσαν προβλήματα στην ανθρώπινη υγεία έγινε με συνοπτικές διαδικασίες «οικολογική» και πλέον …πουλάει προστασία του περιβάλλοντος. Η Ελλάδα μάλιστα αποτελεί έναν από τους τόπους που επέλεξε να «ξεπλύνει» το σκάνδαλο της. 

«Νονός» της «αναβάπτισης» της VW και η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Γιατί αυτή η πρεμούρα; Τα αυτοκίνητα αναλογούν σχεδόν στο 20% των εξαγωγών της Γερμανίας και αγγίζουν το ποσό των 1,5 τρισ. Ευρώ! Παράλληλα η αυτοκινητοβιομηχανία καλύπτει μία στις επτά θέσεις εργασίας στην ισχυρότερη οικονομία της Ευρωζώνης. Παράλληλα εξαιτίας του κορωνοϊού έχει πληγεί σημαντικά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και οι εταιρείες του χώρου αναζητούν νέα πεδία δράσης.

Η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζεται που σήμερα ως η πλέον «αντιρρυπαντική τεχνολογία» και η VW επιδιώκει να εισβάλλει στον χώρο που τον πρώτο λόγο η Αμερικάνικη Tesla.

Για τους Γερμανούς η ευρωπαϊκή αγορά μέσα σε αυτή και η ελληνική είναι ζωτικής σημασίας. Δεν είναι τυχαίο ότι στη φιέστα στην Αστυπάλαια τον Κυρ. Μητσοτάκη συνόδευε ο διευθύνων σύμβουλος της «Volkswagen».

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι η επιδότηση που θα δοθεί στους κατοίκους του νησιού «είναι πολύ γενναιότερη» σε σύγκριση με την υπόλοιπη χώρα, για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

«Η Αστυπάλαια θα είναι η δοκιμαστική βάση για την πράσινη μετάβαση», είπε ο πρωθυπουργός, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανέφερε πως η «Αστυπάλαια είναι το μελλοντικό εργαστήρι της Ευρώπης για την απολιγνιτοποίηση». Για να σπρώξουν οι Γερμανοί τις δικές του τεχνολογίες. 

Η «Volkswagen AG» μέσω του μνημονίου συνεργασίας με την ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει μια επένδυση στο νησί, στο πεδίο της «πράσινης Ενέργειας», προσβλέποντας σε νέα πεδία κερδοφορίας, εγγυημένα από την ελληνική κυβέρνηση που θα την προικοδοτήσει με τα δισεκατομμύρια του «Ταμείου Ανάκαμψης».

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανέλαβε εργολαβικά να «ξεπλύνει» την Γερμανική πολυεθνική από το σκάνδαλο των προηγούμενων ετών και την «αναβαπτίσει» στα νερά του Αιγαίου ως ένα πρότυπο …«πράσινης» εταιρείας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου