Επιλογή γλώσσας

Τρίτη 3 Αυγούστου 2021

Όχι στην εντατικοποίηση, είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές


Όχι στην εντατικοποίηση, είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές», αναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων «Forthnet» - «Netmed», για την υποστελέχωση της εταιρείας και την περαιτέρω εντατικοποίηση της εργασίας στο τηλεφωνικό κέντρο. 

Η εργοδοσία της «Nova, πήρε περαιτέρω μέτρα για την εντατικοποίηση της δουλειάς, την ώρα που σε όλα τα τμήματα της εταιρείας η υποστελέχωση από εργαζόμενους φαίνεται πιο έντονα λόγω και των αδειών.

Η εργοδοσία από τη μία καταργεί επί της ουσίας το wrap up (ο χρόνος που μεσολαβεί από κλήση σε κλήση) και από την άλλη αναγκάζει τους συναδέλφους να παίρνουν κλήσεις άλλων τμημάτων. Από τη μία λοιπόν ασκεί μεγαλύτερη πίεση αφού σε λιγότερο χρόνο καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε μεγαλύτερο όγκο κλήσεων και από την άλλη η εργοδοσία θέλει "όλοι να τα κάνουν όλα"», όπως σημειώνει. Στα εύλογα ερωτήματα των εργαζομένων γιατί συμβαίνει αυτό, «προϊστάμενοι έσπευσαν να στηρίξουν την κίνηση αυτή, προσπαθώντας μάλιστα να παίξουν και με τη νοημοσύνη μας, λέγοντάς μας ότι είναι συστημικό πρόβλημα με αδυναμία διαχείρισης από τους αρμόδιους επειδή απουσιάζουν με άδεια!.

Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη, το Σωματείο μας έκανε παρέμβαση την Τετάρτη στη Διεύθυνση Προσωπικού που παραδέχτηκαν ότι είναι "πιλοτική εφαρμογή στο μέσο χρόνο". Δηλαδή στα σχέδιά τους είναι να χειροτερεύσουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες και όρους δουλειάς, να μην παίρνουμε ούτε ανάσα. 

Μετά την παρέμβασή μας, δεσμεύτηκαν ότι θα ορίσουν το wrap up στα 30 δευτερόλεπτα και θα προχωρήσουν σε εκπαιδεύσεις για όλα τα καινούργια έργα που προστίθενται. Από την πλευρά μας επιμείναμε να παραμείνει ο χρόνος στο 1,5 λεπτό χωρίς αυτόματες κλήσεις, όπως ήταν μέχρι το Μάρτιο, αίτημα που η εργοδοσία δεσμεύτηκε να εξετάσει

Το wrap up, χρησιμοποιούνταν έως τώρα για τη διαχείριση των αιτημάτων των πελατών, για καταγραφή, επεξήγηση, έλεγχο. Όλα αυτά που είναι δουλειές των εργαζομένων, μεταβιβάζονται στο χρόνο συνομιλίας, με τον συνδρομητή στο ακουστικό ενώ ο χρόνος που έχουμε για να εξυπηρετήσουμε είναι συγκεκριμένος και πολύ σύντομος. Μεγαλώνει το άγχος, η εντατικοποίηση της δουλειάς και η ανασφάλεια στον εργαζόμενο ειδικότερα όταν έχουμε να διαχειριστούμε τέτοια τεράστια πληροφορία από πολλά αντικείμενα, όπως συνδρομητική - τηλεφωνία - ίντερνετ - ρεύμα και με ό,τι υποδιαιρέσεις έχει το καθένα. Ταυτόχρονα επιβαρύνεται και η ψυχική μας υγεία από διάφορους ψυχοκοινωνικούς παράγοντες, φαινόμενα που προκύπτουν από την εργασία στο τηλεφωνικό κέντρο και που έχουν επιβεβαιωθεί από γιατρούς και ειδικούς κρατικών μηχανισμών, ύστερα από καταγγελίες που έχει κάνει το σωματείο μας. 

Θέλουν, να μας μετατρέψουν και να δουλεύουμε σαν μηχανές εκμεταλλευόμενοι αφενός την τηλεργασία, και αφετέρου ότι κάθε εργαζόμενος είναι απομονωμένος μπροστά σε μία οθόνη, μακριά από τη συλλογική και οργανωμένη δράση. Δεν θα τους κάνουμε τη χάρη.

Ακόμα και αν εκπαιδευτούμε, οι εργαζόμενοι επιβαρυνόμαστε να κάνουμε κάτι επιπλέον, μεγαλώνουν οι απαιτήσεις, ο όγκος των πληροφοριών που θα διαχειριζόμαστε. Όσο τους το επιτρέπουμε, θα προσπαθούν να μας φορτώνουν με περισσότερη δουλειά, όπως συμβαίνει σε όλα τα τμήματα της εταιρείας, με το λιγότερο δυνατό κόστος για την εργοδοσία. 

Δεν θέλουμε να είμαστε φθηνοί και ευέλικτοι. Θέλουμε δουλειά με δικαιώματα κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Η επίθεση αυτή, δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, αντίστοιχη κίνηση έχει καταγγελθεί από το κλαδικό Συνδικάτο, το ΣΕΤΗΠ, στο First Level Support της "Nova" στη "Mediatel". Εν μέσω καλοκαιριού και εντεινόμενων νέων σεναρίων συγχώνευσης με τη "Wind" η εργοδοσία στέλνει μήνυμα νέας επίθεσης. Εκμεταλλεύεται την τηλεργασία, την απομόνωση, την ατομική έκθεση κάθε εργαζόμενου απέναντι στις ορέξεις της, για να μεγιστοποιήσει την πίεση και την εντατικοποίηση και μέσω αυτών τα κέρδη της.

Δεν είναι, το μοναδικό φαινόμενο. Η εργασία πέρα από το ωράριο, η διαθεσιμότητα όποτε το κρίνει η εργοδοσία, η πίεση από τις αλλαγές που έχουν ζητηθεί στα περισσότερα τμήματα η συνολική εντατικοποίηση συνθέτουν το παζλ της "επόμενης μέρας". Με την υποστελέχωση  και τη διάλυση των τμημάτων, έρχεται μεγαλύτερη εντατικοποίηση για τους εργαζόμενους, φαινόμενο που υπήρχε και προ πανδημίας. Τώρα αν προσθέσουμε την αύξηση των απαιτήσεων,  λόγω της δικαιολογημένης διεύρυνσης των αναγκών του λαού, αλλά κυρίως τα προβλήματα που προκύπτουν από την τηλεργασία γίνεται ξεκάθαρο ότι η πίεση και το κυνήγι των στόχων από τη διοίκηση, μόνο περισσότερο κακό μπορούν να φέρουν στους εργαζόμενους.

Δεν είναι πρώτη φορά, που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε επίθεση της εργοδοσίας. Να θυμίσουμε στους παλαιότερους εργαζόμενους και να μάθουν και οι πιο καινούργιοι ότι τέτοια ζητήματα τα είχαμε αναχαιτίσει στο παρελθόν. Με κινητοποιήσεις, με μαζικές συλλογικές διαδικασίες, με οργάνωση και συλλογική δράση μέσα από το επιχειρησιακό μας Σωματείο και τα κλαδικά». Στέλνουμε μήνυμα στην εργοδοσία, καταλήγει, «δεν θα ξαναφήσουμε τα κτίρια που εργαζόμαστε να γίνουν "σταθμός παραλαβής του ΕΚΑΒ", το έχουμε ξανακάνει και απέναντι στα ΜΑΤ που είχε επιστρατεύσει η διοίκηση και έτσι και πιο δυναμικά με ακόμα μεγαλύτερη πείρα θα συνεχίσουμε.


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ «FORTHNET» - «NETMED»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου