"Ο άνθρωπος που έτρεμαν οι ναζί": Σαν σήμερα, 15 Δεκέμβρη 1991, πεθαίνει ο Βασίλι Ζάιτσεφ, ο θρυλικός ελεύθερος σκοπευτής του Κόκκινου Στρατού, που συνέδεσε το όνομα του με τη μάχη του Στάλινγκραντ. Γεννήθηκε το 1915 στο Γιελενίσκογιε των Ουραλίων, μέλος αγροτικής οικογένειας. Η έναρξη του πολέμου τον βρήκε στον τομέα οικονομικών του Σοβιετικού στόλου στο Βλαδιβοστόκ. Η ανυπομονησία του να βρεθεί στο μέτωπο τον οδήγησε να αιτηθεί πέντε φορές τη μεταφορά του σε μάχιμη μονάδα. Τελικά το αίτημα ικανοποιήθηκε και στάλθηκε στο Σύνταγμα Τυφεκιοφόρων της 284ης Μεραρχίας Πεζικού. Τον Σεπτέμβριο του 1942 η μονάδα του υπεράσπιζε το Στάλινγκραντ, το οποίο πολιορκούσε η 6η Γερμανική Στρατιά του Φον Πάουλους. Εκεί ο "λαγός" (το επίθετό του προέρχεται από τη λέξη zayats, που σημαίνει λαγός στα ρωσικά) έγινε ο φόβος και ο τρόμος των ναζί. Αφού σκότωσε 32 ναζί με ένα απλο τυφέκιο, χωρίς διόπτρα, στην συνέχεια εξολόθρευσε επισήμως 243 και ανεπίσημα πάνω από 400, στο διάστημα 10 Νοεμβρίου-17 Δεκεμβρίου 1942. Παράλληλα, σε ένα αυτοσχέδιο στρατόπεδο έξω από το Στάλινγκραντ, δίδασκε τα μυστικά του ελεύθερου σκοπευτή. Οι μαθητές του κατάφεραν 3.000 απώλειες στρατιωτών του Άξονα. Τον Ιανουάριο του 1943 τραυματίστηκε από θραύσμα νάρκης. Αποθεραπεύτηκε και επέστρεψε στο πολεμικό μέτωπο με τον βαθμό του λοχαγού. Μετά τον πόλεμο διηύθυνε ένα εργοστάσιο στο Κίεβο. Τιμήθηκε με πολλά μετάλλια. Το όπλο του, ένα "Μοζίν-Ναγκάν",με το οποίο εξολόθρευσε εκατοντάδες ναζί, φυλάσσεται στο Μουσείο του Στάλινγκραντ. Η ζωή και δράση του αποτελούν κορυφαίο παράδειγμα και αναπόσπαστο τμήμα της προσφοράς της Σοβιετικής Ένωσης και του λαού της στην μεγάλη Αντιφασιστική Νίκη των Λαών.
Από Станислав Яров Στις 15 Δεκεμβρίου 1943 τέθηκε σε παραγωγή ένα αναβαθμισμένο άρμα T-34-85 με πυροβόλο των 85 χιλιοστών, ικανό να αντιπαρατεθεί όντας ανθεκτικό απέναντι στα γερμανικά «Tiger» και «Panzer». Το εργοστάσιο Red Sormovo σχεδίαζε μέχρι το τέλος του 1943 να κατασκευάσει 100 άρματα μάχης T-34, ωστόσο τα πρώτα άρματα μάχης αυτού του τύπου δεν βγήκαν από εκεί μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου 1944, δηλαδή σχεδόν πριν από την επίσημη παραλαβή του νέου άρματος για υπηρεσία. . Το Διάταγμα της Κρατικής Επιτροπής Άμυνας No.5020ss σύμφωνα με το οποίο το T-34/85 εγκρίθηκε από τον Κόκκινο Στρατό, δεν τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία παρά μόνο στις 23 Ιανουαρίου 1944. Η παραγωγή μεσαίων αρμάτων μάχης T-34 και T-34-85 αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς. Μέχρι στιγμής έχουν δημοσιευθεί πάρα πολλές αμφιλεγόμενες πληροφορίες, μπορούν να βρεθούν πάρα πολλές αποκλίσεις στα στοιχεία. Στα χρόνια του πολέμου υπήρχε, με την πλήρη έννοια της λέξης, διπλή καταμέτρηση - τα εργοστάσια παρέδιδαν άρματα μάχης « συναρμολόγημένα », τα τανκς αποδίδονταν στον στρατό «ετοιμοπόλεμα». Τα οχήματα που παράγονται, για παράδειγμα, στα τέλη του 1942 μπορούσαν να αποδοθούν στο τμήμα παραλαβής στις αρχές του 1943 και να εμφανίζονται σε δύο διαφορετικές ετήσιες εκθέσεις. Οι αποκλίσεις στα στοιχεία δεν καθιστούν δυνατό να δοθεί ένας απολύτως ακριβής αριθμός αρμάτων μάχης T-34 και T-34-85 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1940 και 1946. Αυτός ο αριθμός κυμαίνεται από 61.293 έως 61.382 μονάδες
15-12-1970. “” Βενερα-7. Πρώτη προσεδάφιση σε άλλο πλανήτη. ”” Το Βενέρα-7 (Венера-7) ήταν Σοβιετικό μη επανδρωμένο διαστημόπλοιο του διαστημικού προγράμματος Βενέρα, που είχε σαν στόχο την εξερεύνηση του πλανήτη της Αφροδίτης. Είναι το πρώτο σκάφος που έφτασε στην επιφάνειά της και ταυτόχρονα το πρώτο στην ιστορία που προσεδαφίστηκε επιτυχώς σε άλλο πλανήτη και κατάφερε να μεταδώσει στοιχεία στην Γη. Ο πλανήτης Αφροδίτη είναι ο δεύτερος σε απόσταση από τον Ήλιο. Είναι το πιο λαμπρό σώμα στον ουρανό μετά τη Σελήνη και οφείλεται στα πυκνά σύννεφα αέριου θειικού οξέος στην ατμόσφαιρά της, τα οποία ανακλούν έντονα τις ηλιακές ακτίνες φωτός. Έχει σχεδόν το ίδιο μέγεθος και παρόμοια πυκνότητα με τη Γη και διαθέτει ατμόσφαιρα. Έτσι θεωρήθηκε ως πλανήτης με πιθανότητες ύπαρξης ζωής. Τον Δεκέμβριο του 1962 οι ΗΠΑ με το διαστημόπλοιο «Mariner 2» προσπάθησαν να πλησιάσουν τον λαμπρό πλανήτη πρώτη φορά αλλά η Σοβιετική Ένωση ήταν που έκανε τις προσπάθειες για την εξερεύνηση του γειτονικού πλανήτη με τη σειρά διαστημικών αποστόλων «Βενέρα» από το 1961. Το Βενερα-1 και 2 πέρασε κοντά από τον πλανήτη Αφροδίτη. Το Νοέμβριο του 1965 το Βενερα-3 έφτασε στο πλανήτη αλλά συνετρίβη. Παρόλα αυτά έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη διαστημική αποστολή που έφθασε στην επιφάνεια ενός άλλου πλανήτη. Το 1967 και το 1969 οι Βενέρα-4, 5 και 6 έκαναν μετρήσεις στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης. Έτσι το Βενερα-7 εκτοξεύτηκε στις 17 Αυγούστου 1970 από το Κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ του ΣΣΔ Καζακστάν. Το διαστημικό σκάφος αποτελούνταν από δύο ξεχωριστά τμήματα. Τον πύραυλο-φορέα τύπου 3MV, χάρη στον οποίο πραγματοποιήθηκε το διαπλανητικό ταξίδι και την κάψουλα προσεδάφισης. Στις 15 Δεκεμβρίου 1970 το διαστημικό σκάφος μπήκε στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης. Στα πρώτα στάδια της καθόδου ο φορέας 3ΜV παρέμεινε συνδεδεμένος με την κάψουλα, προκειμένου να την προστατεύει και να την ψύχει για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Με την είσοδο στην ατμόσφαιρα η κάψουλα αποσυνδέθηκε και με την βοήθεια αλεξιπτώτων προσεδαφίστηκε. Όμως αμέσως μετά την πρόσκρουσή της στην επιφάνεια το Βενερα-7 δεν είχε καμιά ανταπόκριση. Τελικά αποδείχθηκε ότι μετάδιδε αδύναμο σήμα για 23 λεπτά μετά την προσεδάφιση. Υπάρχει πιθανότητα να αναποδογύρισε όταν έφτασε στο έδαφος, με συνέπεια η κεραία αναμετάδοσης του να μην είναι στην πρέπουσα θέση της. Το Βενέρα-7 μετέδωσε δεδομένα σχετικά με την επιφάνεια της Αφροδίτης. Την θερμοκρασία να ανέρχεται στους 475 βαθμούς Κελσίου,την πίεση να είναι περίπου 90 φορές μεγαλύτερη από την γήινη και ότι η Αφροδίτη αποτελείται κατά 97% από διοξείδιο του άνθρακα. Το σοβιετικό Βενερα-7 μετά τα 23 λεπτά εκπομπής από την Αφροδίτη προφανώς καταστράφηκε κάτω από τέτοιες αντίξοες συνθήκες. Ο άνθρωπος μετά την κατάκτηση της Σελήνης κατάφερε για πρώτη φορά να προσεδαφίσει σκάφος σε άλλον πλανήτη. Το Βενέρα-9 που προσεδαφίστηκε στις 22 Οκτωβρίου του 1975 στην Αφροδίτη έστειλε φωτογραφίες από τον πλανήτη. Η ΕΣΣΔ είχε και την πρωτιά με το πρώτο διαστημικό σκάφος που έστειλε φωτογραφίες από την επιφάνεια άλλου πλανήτη. Ακολουθήστε το Ταξίδι Στον Χρόνο - Time Travel και στο Instagram https://www.instagram.com/taxidistonxrono_timetravel/
Αμα ανεμίζει η σημαία, επανήλθε!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο άνθρωπος που έτρεμαν οι ναζί": Σαν σήμερα, 15 Δεκέμβρη 1991, πεθαίνει ο Βασίλι Ζάιτσεφ, ο θρυλικός ελεύθερος σκοπευτής του Κόκκινου Στρατού, που συνέδεσε το όνομα του με τη μάχη του Στάλινγκραντ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεννήθηκε το 1915 στο Γιελενίσκογιε των Ουραλίων, μέλος αγροτικής οικογένειας. Η έναρξη του πολέμου τον βρήκε στον τομέα οικονομικών του Σοβιετικού στόλου στο Βλαδιβοστόκ. Η ανυπομονησία του να βρεθεί στο μέτωπο τον οδήγησε να αιτηθεί πέντε φορές τη μεταφορά του σε μάχιμη μονάδα. Τελικά το αίτημα ικανοποιήθηκε και στάλθηκε στο Σύνταγμα Τυφεκιοφόρων της 284ης Μεραρχίας Πεζικού.
Τον Σεπτέμβριο του 1942 η μονάδα του υπεράσπιζε το Στάλινγκραντ, το οποίο πολιορκούσε η 6η Γερμανική Στρατιά του Φον Πάουλους. Εκεί ο "λαγός" (το επίθετό του προέρχεται από τη λέξη zayats, που σημαίνει λαγός στα ρωσικά) έγινε ο φόβος και ο τρόμος των ναζί.
Αφού σκότωσε 32 ναζί με ένα απλο τυφέκιο, χωρίς διόπτρα, στην συνέχεια εξολόθρευσε επισήμως 243 και ανεπίσημα πάνω από 400, στο διάστημα 10 Νοεμβρίου-17 Δεκεμβρίου 1942. Παράλληλα, σε ένα αυτοσχέδιο στρατόπεδο έξω από το Στάλινγκραντ, δίδασκε τα μυστικά του ελεύθερου σκοπευτή.
Οι μαθητές του κατάφεραν 3.000 απώλειες στρατιωτών του Άξονα. Τον Ιανουάριο του 1943 τραυματίστηκε από θραύσμα νάρκης. Αποθεραπεύτηκε και επέστρεψε στο πολεμικό μέτωπο με τον βαθμό του λοχαγού. Μετά τον πόλεμο διηύθυνε ένα εργοστάσιο στο Κίεβο. Τιμήθηκε με πολλά μετάλλια.
Το όπλο του, ένα "Μοζίν-Ναγκάν",με το οποίο εξολόθρευσε εκατοντάδες ναζί, φυλάσσεται στο Μουσείο του Στάλινγκραντ. Η ζωή και δράση του αποτελούν κορυφαίο παράδειγμα και αναπόσπαστο τμήμα της προσφοράς της Σοβιετικής Ένωσης και του λαού της στην μεγάλη Αντιφασιστική Νίκη των Λαών.
Praxis Review
Από Станислав Яров
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις 15 Δεκεμβρίου 1943 τέθηκε σε παραγωγή ένα αναβαθμισμένο άρμα T-34-85 με πυροβόλο των 85 χιλιοστών, ικανό να αντιπαρατεθεί όντας ανθεκτικό απέναντι στα γερμανικά «Tiger» και «Panzer».
Το εργοστάσιο Red Sormovo σχεδίαζε μέχρι το τέλος του 1943 να κατασκευάσει 100 άρματα μάχης T-34, ωστόσο τα πρώτα άρματα μάχης αυτού του τύπου δεν βγήκαν από εκεί μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου 1944, δηλαδή σχεδόν πριν από την επίσημη παραλαβή του νέου άρματος για υπηρεσία. . Το Διάταγμα της Κρατικής Επιτροπής Άμυνας No.5020ss σύμφωνα με το οποίο το T-34/85 εγκρίθηκε από τον Κόκκινο Στρατό, δεν τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία παρά μόνο στις 23 Ιανουαρίου 1944.
Η παραγωγή μεσαίων αρμάτων μάχης T-34 και T-34-85 αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς. Μέχρι στιγμής έχουν δημοσιευθεί πάρα πολλές αμφιλεγόμενες πληροφορίες, μπορούν να βρεθούν πάρα πολλές αποκλίσεις στα στοιχεία. Στα χρόνια του πολέμου υπήρχε, με την πλήρη έννοια της λέξης, διπλή καταμέτρηση - τα εργοστάσια παρέδιδαν άρματα μάχης « συναρμολόγημένα », τα τανκς αποδίδονταν στον στρατό «ετοιμοπόλεμα». Τα οχήματα που παράγονται, για παράδειγμα, στα τέλη του 1942 μπορούσαν να αποδοθούν στο τμήμα παραλαβής στις αρχές του 1943 και να εμφανίζονται σε δύο διαφορετικές ετήσιες εκθέσεις.
Οι αποκλίσεις στα στοιχεία δεν καθιστούν δυνατό να δοθεί ένας απολύτως ακριβής αριθμός αρμάτων μάχης T-34 και T-34-85 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1940 και 1946. Αυτός ο αριθμός κυμαίνεται από 61.293 έως 61.382 μονάδες
15-12-1970. “” Βενερα-7. Πρώτη προσεδάφιση σε άλλο πλανήτη. ””
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Βενέρα-7 (Венера-7) ήταν Σοβιετικό μη επανδρωμένο διαστημόπλοιο του διαστημικού προγράμματος Βενέρα, που είχε σαν στόχο την εξερεύνηση του πλανήτη της Αφροδίτης. Είναι το πρώτο σκάφος που έφτασε στην επιφάνειά της και ταυτόχρονα το πρώτο στην ιστορία που προσεδαφίστηκε επιτυχώς σε άλλο πλανήτη και κατάφερε να μεταδώσει στοιχεία στην Γη.
Ο πλανήτης Αφροδίτη είναι ο δεύτερος σε απόσταση από τον Ήλιο. Είναι το πιο λαμπρό σώμα στον ουρανό μετά τη Σελήνη και οφείλεται στα πυκνά σύννεφα αέριου θειικού οξέος στην ατμόσφαιρά της, τα οποία ανακλούν έντονα τις ηλιακές ακτίνες φωτός. Έχει σχεδόν το ίδιο μέγεθος και παρόμοια πυκνότητα με τη Γη και διαθέτει ατμόσφαιρα. Έτσι θεωρήθηκε ως πλανήτης με πιθανότητες ύπαρξης ζωής.
Τον Δεκέμβριο του 1962 οι ΗΠΑ με το διαστημόπλοιο «Mariner 2» προσπάθησαν να πλησιάσουν τον λαμπρό πλανήτη πρώτη φορά αλλά η Σοβιετική Ένωση ήταν που έκανε τις προσπάθειες για την εξερεύνηση του γειτονικού πλανήτη με τη σειρά διαστημικών αποστόλων «Βενέρα» από το 1961.
Το Βενερα-1 και 2 πέρασε κοντά από τον πλανήτη Αφροδίτη. Το Νοέμβριο του 1965 το Βενερα-3 έφτασε στο πλανήτη αλλά συνετρίβη. Παρόλα αυτά έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη διαστημική αποστολή που έφθασε στην επιφάνεια ενός άλλου πλανήτη. Το 1967 και το 1969 οι Βενέρα-4, 5 και 6 έκαναν μετρήσεις στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης.
Έτσι το Βενερα-7 εκτοξεύτηκε στις 17 Αυγούστου 1970 από το Κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ του ΣΣΔ Καζακστάν. Το διαστημικό σκάφος αποτελούνταν από δύο ξεχωριστά τμήματα. Τον πύραυλο-φορέα τύπου 3MV, χάρη στον οποίο πραγματοποιήθηκε το διαπλανητικό ταξίδι και την κάψουλα προσεδάφισης.
Στις 15 Δεκεμβρίου 1970 το διαστημικό σκάφος μπήκε στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης. Στα πρώτα στάδια της καθόδου ο φορέας 3ΜV παρέμεινε συνδεδεμένος με την κάψουλα, προκειμένου να την προστατεύει και να την ψύχει για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Με την είσοδο στην ατμόσφαιρα η κάψουλα αποσυνδέθηκε και με την βοήθεια αλεξιπτώτων προσεδαφίστηκε. Όμως αμέσως μετά την πρόσκρουσή της στην επιφάνεια το Βενερα-7 δεν είχε καμιά ανταπόκριση.
Τελικά αποδείχθηκε ότι μετάδιδε αδύναμο σήμα για 23 λεπτά μετά την προσεδάφιση. Υπάρχει πιθανότητα να αναποδογύρισε όταν έφτασε στο έδαφος, με συνέπεια η κεραία αναμετάδοσης του να μην είναι στην πρέπουσα θέση της. Το Βενέρα-7 μετέδωσε δεδομένα σχετικά με την επιφάνεια της Αφροδίτης. Την θερμοκρασία να ανέρχεται στους 475 βαθμούς Κελσίου,την πίεση να είναι περίπου 90 φορές μεγαλύτερη από την γήινη και ότι η Αφροδίτη αποτελείται κατά 97% από διοξείδιο του άνθρακα.
Το σοβιετικό Βενερα-7 μετά τα 23 λεπτά εκπομπής από την Αφροδίτη προφανώς καταστράφηκε κάτω από τέτοιες αντίξοες συνθήκες. Ο άνθρωπος μετά την κατάκτηση της Σελήνης κατάφερε για πρώτη φορά να προσεδαφίσει σκάφος σε άλλον πλανήτη.
Το Βενέρα-9 που προσεδαφίστηκε στις 22 Οκτωβρίου του 1975 στην Αφροδίτη έστειλε φωτογραφίες από τον πλανήτη. Η ΕΣΣΔ είχε και την πρωτιά με το πρώτο διαστημικό σκάφος που έστειλε φωτογραφίες από την επιφάνεια άλλου πλανήτη.
Ακολουθήστε το Ταξίδι Στον Χρόνο - Time Travel και στο Instagram https://www.instagram.com/taxidistonxrono_timetravel/