Οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για τους όρους ανοίγματος των σχολείων όχι μόνο δεν απαντούν στα εύλογα ερωτήματα, στις ανησυχίες και τους προβληματισμούς γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά τους περιπαίζουν κιόλας!
Από τον Σεπτέμβρη του 2020 ο εκπαιδευτικός κόσμος κυριολεκτικά φωνάζει και απαιτεί να ληφθούν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Η κυβέρνηση είχε όλο τον χρόνο να υλοποιήσει τα λογικά και αυτονόητα αιτήματα. Δεν το έκανε, γιατί τα θεωρεί κόστος. Γιατί αντιμετωπίζει εχθρικά τη μόρφωση των παιδιών του λαού.
Σε συνθήκες εκτίναξης της πανδημίας, τα σχολεία πρέπει να προστατευθούν ουσιαστικά. Κι αυτό δεν εξασφαλίζεται με τα απαράδεκτα πρωτόκολλα - λάστιχο του 50%+1, ούτε με ένα σελφ τεστ παραπάνω. Επί της ουσίας, τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση οδηγούν σε κατάσταση «ανοσίας της αγέλης», διασποράς του ιού και τελικά κλεισίματος των σχολείων.
Η κυβέρνηση γνωρίζει πώς μπορεί να λυθεί το πρόβλημα. Είναι συνειδητή επιλογή να συνεχίζει αυτήν την εγκληματική πολιτική και στα σχολεία.
Στην αρχή της πανδημίας έλεγαν «πού να βρούμε σε τόσο μικρό διάστημα τόσες νέες αίθουσες». Στη συνέχεια η υπουργός Παιδείας ισχυριζόταν κυνικά ότι νέες σχολικές αίθουσες για 15άρια τμήματα και προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη στελέχωσή τους θα κόστιζαν πάνω από 200 εκατ. ευρώ και ότι αυτό είναι «κόστος», ενώ τώρα με την ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης δίνουν μέσα σε μια νύχτα 8 δισ. ευρώ στις ασφαλιστικές εταιρείες...
Τα κενά παραμένουν. Οι 11.700 διορισμοί, που έγιναν κάτω από την πίεση των αγώνων και τις τραγικές ελλείψεις στα σχολεία, δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο. Πέρυσι προσλήφθηκαν πάνω από 52 χιλιάδες αναπληρωτές, ενώ συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 8 χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Και δεν φτάνει μόνο αυτό. Στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2022 δεν προβλέπεται ούτε ένα ευρώ για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών! Λύθηκαν άραγε τα προβλήματα; Ρητορικό το ερώτημα...
Βιώνουμε ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές! Χιλιάδες μαθητές αντιμετωπίζουν τεράστια εκπαιδευτικά - μαθησιακά κενά και ελλείψεις, εξαιτίας του πολύμηνου κλεισίματος των σχολείων και της αμφίβολης - σε σχέση με τα εκπαιδευτικά της αποτελέσματα - τηλεκπαίδευσης, από την οποία αποκλείστηκαν χιλιάδες μαθητές. Πολλοί μαθητές, ειδικά των μικρότερων ηλικιών, πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση. Διογκώθηκαν το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά. Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες άφησε ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας.
Ωστόσο, καμία πρόβλεψη, κανένας σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των συνεπειών, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων δεν υπάρχει.
Δεν χωράει κανένας εφησυχασμός. Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο. Πρέπει να παρθούν τώρα άμεσα μέτρα για να μη βρεθούμε πάλι μπροστά στο απαράδεκτο κλείσιμο των σχολείων των παιδιών μας! Αυτό σημαίνει:
- Να αραιώσουν τώρα οι σχολικές τάξεις, να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων. Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών παντού, ώστε να μην υπάρξει καμία διδακτική ώρα χαμένη και να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, που όξυνε η πανδημία.
- Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, με ευθύνη του ΕΟΔΥ, για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλους τους μαθητές. Δωρεάν μοριακά τεστ για όλους σε περίπτωση κρούσματος στις σχολικές τάξεις, για να γίνει ουσιαστική ανάσχεση της μεταδοτικότητας.
- Να χορηγούνται δωρεάν - με έκτακτη κρατική χρηματοδότηση - οι ειδικές μάσκες που απαιτούνται σε όλους τους μαθητές και τους εργαζόμενους στα σχολεία.
- Επιστημονικά τεκμηριωμένη καμπάνια εμβολιασμού στα σχολεία. Κέντρα ενημέρωσης, εμβολιασμού, εξατομικευμένης παρακολούθησης, συνδεδεμένα με τα σχολεία.
- Προσλήψεις όλου του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού για τα σχολεία, καθαριότητας κ.λπ.
- Ούτε σκέψη για διεξαγωγή εξετάσεων με Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο. Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Το αναγκαίο άνοιγμα των σχολείων πρέπει να βρει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς προστατευμένους και ασφαλείς. Και αυτό είναι τελικά υπόθεση του λαού, γιατί μόνο αυτός μπορεί να σώσει τα παιδιά του, βαδίζοντας στον δρόμο της συλλογικής πάλης και της ανατροπής.
(Αναδημοσιεύεται από την εφημερίδα «Το Παρόν»)
Μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου